Gå til innhold

Filmet sex i søvne. Ville du blitt støtt av dette?

Anbefalte innlegg

Etter min mening er det største problemet at han filmet henne under akten uten å si noe. Det er usmakelig, og dessuten ulovlig.

Usmakelig ja, men å avslutte forholdet og melde han til politiet? Nei det synes jeg var i overkant. Det var jo 5 år siden også.

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lilleva

19

• petter smart

17

• morsan

13

• Sør

7

Mest aktive i denne tråden

Usmakelig ja, men å avslutte forholdet og melde han til politiet? Nei det synes jeg var i overkant. Det var jo 5 år siden også.

Spørs hva han har gjort i forkant. Kanskje er han alkoholiker og har skjenket henne/dopet henne.. Kanskje har han tvunget seg på henne tidligere. Eller han slår..Hva vet vel vi om hvordan forholdet deres har vært, og hva som får henne til å anmelde ham??

JEg hadde dumpa kjæresten min om han hadde sex med meg når jeg var bevisstløs (det var jo det hun var, sov ikke vanlig- hvis jeg bare sov derimot, ville jeg sikkert våknet og vært med)- det er jo litt sykt- og filmet meg uten at jeg visste det.

HAdde han spart på videoen, lagt den ut på nettet eller vist den til andre- ja da hadde jeg nok anmeldt ham, for det er i mine øyne utnyttelse og overgrep mot privatlivet.

Hadde han bare hatt den selv vet jeg ikke om jeg hadde anmeldt ham, men det er faktisk straffbart å filme folk uten samtykke, og iallefall i en slik sårbar situasjon. Men mulig jeg bare hadde bedt ham dra til h..., fortalt alle hvilken gris han var og hvor liten tiss han hadde..:)

Alt kommer an på hva han har gjort i forkant, kanskje han er en dritt ellers også.

Jeg har litt vondt for å forestille meg at jeg ikke skulle våkne, men OK:

Jeg ville ikke ha blitt støtt eller noe slikt. Sannsynligvis ville jeg ha blitt svært opphisset av å se filmen etterpå.

For øvrig har jeg et svært pirrende minne om en episode for lenge siden da jeg lå mellom to menn i en dobbeltseng. Den ene sov eller lot som. Jeg lå i midten, og lot som om jeg sov, samtidig som jeg ble tatt sidelengs bakfra av den andre. Stille og diskret.

Jeg har ofte lurt på om den andre mannen virkelig sov, eller om han fikk med seg det som skjedde.

Glemmer aldri følelsen av trusa som forsiktig ble fjernet. Han var svært fingernem.

Ifølge loven definers voldtekt bl.a. som

"har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen"

Er det rimelig for mannen å anta at hun ikke ville ha sex med han all den tid de var gift?

Ville hun motsatt seg sex om hun var våken?

Det er fortsatt steder i verden hvor man ikke kan anmelde voldtekt så lenge det har skjedd innenfor ekteskapet, uansett om det er vold inne i bildet eller ikke. Slik er det ikke her. Verden går framover.

Poenget er at man skal selv bestemme om man ønsker å ha sex med noen, uansett om man er gift eller ikke. For å være helt ærlig så forstår jeg ikke at det er noe man må diskutere, det burde vært selvfølgelig. Men verden går svært sakte framover.

Annonse

Jeg har litt vondt for å forestille meg at jeg ikke skulle våkne, men OK:

Jeg ville ikke ha blitt støtt eller noe slikt. Sannsynligvis ville jeg ha blitt svært opphisset av å se filmen etterpå.

For øvrig har jeg et svært pirrende minne om en episode for lenge siden da jeg lå mellom to menn i en dobbeltseng. Den ene sov eller lot som. Jeg lå i midten, og lot som om jeg sov, samtidig som jeg ble tatt sidelengs bakfra av den andre. Stille og diskret.

Jeg har ofte lurt på om den andre mannen virkelig sov, eller om han fikk med seg det som skjedde.

Glemmer aldri følelsen av trusa som forsiktig ble fjernet. Han var svært fingernem.

Hei, Babette!

Det var uanstendig av deg å ligge mellom to menn. Hvordan gikk det til?

*nysgjerrig*

Hei, Babette!

Det var uanstendig av deg å ligge mellom to menn. Hvordan gikk det til?

*nysgjerrig*

Dette foregikk på en konferanse. De to gutta var plassert på dobbeltrom, i dobbeltseng. Jeg var litt sånn bukseforlovet med den ene, og vi lå i senga og klinte da den andre kom for å legge seg. Han bare slang seg oppi senga og sovnet momentant (?).

På dette stadiet burde jeg ha tuslet tilbake til mitt rom, men jeg delte rom med ei jente. Og hun hadde også besøk. Så da foretrakk jeg å ligge mellom to menn.

Og det var veldig spennende. Det kan være utrolig pirrende å konsentrere seg om å pule lydløst.

gardina1365380627

Dette foregikk på en konferanse. De to gutta var plassert på dobbeltrom, i dobbeltseng. Jeg var litt sånn bukseforlovet med den ene, og vi lå i senga og klinte da den andre kom for å legge seg. Han bare slang seg oppi senga og sovnet momentant (?).

På dette stadiet burde jeg ha tuslet tilbake til mitt rom, men jeg delte rom med ei jente. Og hun hadde også besøk. Så da foretrakk jeg å ligge mellom to menn.

Og det var veldig spennende. Det kan være utrolig pirrende å konsentrere seg om å pule lydløst.

nei,det ville jeg ikke.

Det er fortsatt steder i verden hvor man ikke kan anmelde voldtekt så lenge det har skjedd innenfor ekteskapet, uansett om det er vold inne i bildet eller ikke. Slik er det ikke her. Verden går framover.

Poenget er at man skal selv bestemme om man ønsker å ha sex med noen, uansett om man er gift eller ikke. For å være helt ærlig så forstår jeg ikke at det er noe man må diskutere, det burde vært selvfølgelig. Men verden går svært sakte framover.

Det er jo ikke det saken handler om.

Han har ikke bevisst hatt sex med henne mot hennes vilje. Han regnet nok med at hun var med på sex, noe de fleste som er sammen gjør.

Hadde hun gitt uttrykk for at hun ikke ønsket sex hadde det selvfølgelig ikke hatt noe å si om de var gift eller ikke.

Det er jo ikke det saken handler om.

Han har ikke bevisst hatt sex med henne mot hennes vilje. Han regnet nok med at hun var med på sex, noe de fleste som er sammen gjør.

Hadde hun gitt uttrykk for at hun ikke ønsket sex hadde det selvfølgelig ikke hatt noe å si om de var gift eller ikke.

Poenget er at man skal selv bestemme om man ønsker å ha sex med noen, uansett om man er gift eller ikke. For å være helt ærlig så forstår jeg ikke at det er noe man må diskutere, det burde vært selvfølgelig.

Poenget er at man skal selv bestemme om man ønsker å ha sex med noen, uansett om man er gift eller ikke. For å være helt ærlig så forstår jeg ikke at det er noe man må diskutere, det burde vært selvfølgelig.

Vil du ikke skjønne hva jeg skriver?

Poenget mitt er hun ikke har motsatt seg sex eller på noen måte gitt utrykk for at hun ikke ønsket sex.

Da blir det latterlig å kalle det voldtekt.

Annonse

Poenget mitt er hun ikke har motsatt seg sex eller på noen måte gitt utrykk for at hun ikke ønsket sex.

Voldtekt, kanskje ikke, men et overgrep og overtramp av hennes privatliv og rett til å selv bestemme, det er det. Det er jo tydelig at hun IKKE satt pris på det, og da er det jo ikke greit..

Jeg ville tatt det ille opp, faktisk. Er tilhenger av at sex skal være samtykkende, uansett! Og jeg kan ikke samtykke i søvne.

Enig. Dessuten er det forskjell på å sove, og å være bevisstløs pga alkohol, som i dette tilfellet. Sover man bare vil man vel våkne og kan samtykke, og det er sikkert kjæresten klar over og vil dermed sikkert bare "overraske".

Er man helt borte vekk, da er man jo i en veldig sårbar situasjon, og kan ikke si noe hverken fra eller til. Det at han filmet er jo skjerpende da..

Du kan selvsagt mene at straffeloven burde endres, men det er p.t. et faktum at voldtekt er definert til også å omfatte seksuell omgang med en som var ute av stand til å motsette seg dette, f.eks. pga bevisstløshet.

Det blir da meningsløst å foreta en semantisk argumentasjon om hvorvidt dette kan sies å være "vold" eller ikke.

Straffeloven § 192 første ledd lyder:

Den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

B) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv,

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.

Det er mye merkelig å lese i tråden. _Ingen_ har rett til å forgripe seg på sovende/bevisstløse personer - det spiller ingen rolle om det står gift på papiret.

Personlig hadde jeg følt meg svært krenket dersom jeg hadde fått vite at jeg ble tatt mens jeg var bevisstløs. En som var kjær i meg, ville ikke gjort noe slikt.

Å grynte seg over på sidemannen/-kvinnen i halvfull tilstand kan vel de fleste kanskje prøve seg på, men gjentatte ganger og med iscenesatt filming? Ikke mye tilfeldigheter over dette, nei.

Nå har jeg også lest sitert straffelov her.

Konklusjon: Riktig dom.

Det er mye merkelig å lese i tråden. _Ingen_ har rett til å forgripe seg på sovende/bevisstløse personer - det spiller ingen rolle om det står gift på papiret.

Personlig hadde jeg følt meg svært krenket dersom jeg hadde fått vite at jeg ble tatt mens jeg var bevisstløs. En som var kjær i meg, ville ikke gjort noe slikt.

Å grynte seg over på sidemannen/-kvinnen i halvfull tilstand kan vel de fleste kanskje prøve seg på, men gjentatte ganger og med iscenesatt filming? Ikke mye tilfeldigheter over dette, nei.

Nå har jeg også lest sitert straffelov her.

Konklusjon: Riktig dom.

"Ikke mye tilfeldigheter over dette, nei."

Nettopp!!

Denne historien kan absolutt ikke sammenlignes med de sikkert tusenvis av tilfellene hvert år der samboende/ektefeller/kjærester prøver seg på hverandre i mer eller mindre halvsløv tilstand - med eller uten hell.

"Ikke mye tilfeldigheter over dette, nei."

Nettopp!!

Denne historien kan absolutt ikke sammenlignes med de sikkert tusenvis av tilfellene hvert år der samboende/ektefeller/kjærester prøver seg på hverandre i mer eller mindre halvsløv tilstand - med eller uten hell.

Nei, akkurat!

Hadde min samboer bare prøvd seg på meg i full tilstand, eller forsøkt å vekke meg med sex. ja da hadde jeg selvsagt bare satt pris på det! Og foreslår han å filme, ja, da synes jeg bare det

er kult!

MEN, hadde han hatt sex med meg når jeg var helt bevisstløs, og/eller filmet uten å ha spurt meg først- ja da hadde jeg blitt fly forbanna!

Og muligens anmeldt ham, iallefall for filming uten min viten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...