favn Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg sier ikke at hun var med på det. Jeg sier at hun på generelt grunnlag ønsker å ha sex med han. Ikke bestandig, men hun er ikke imot det. Dermed regnet han med at hun ikke hadde noe imot det, selv om hun var bevistløs. Det var ikke med hennes vilje, men heller ikke imot. Skjønner? Denne mannen har overhodet ikke handlet i god tro, for noe meningsløst å si... Da hadde han jo varslet fra hver gang hun våknet om hva han hadde gjort og at seansene var foreviget på video. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163395-filmet-sex-i-s%C3%B8vne-ville-du-blitt-st%C3%B8tt-av-dette/page/6/#findComment-1063200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Det trenger ikke være penetrasjon for at det skal kunne defineres som voldtekt. F.eks. kan fingring være nok. Dersom en da fingrer sin samboer mens hun sover, i håp om at hun skal våkne opp og bli med, så er dette voldtekt dersom hun ikke hadde lyst, ifølge deres teori. Jeg synes også det gikk utover grensa for hva en normal person gjør. Spesielt fordi han filmet det. Men det er likevel ikke like grovt som voldtekt. Men rent juridisk passerer vel dette neppe som voldtekt uansett hvem det utøves mot, for dette er mer en seksuell handling og ikke seksuell omgang, som er kriteriet etter voldtekstparagrafen, men av § 200. Og da vil man jo selvsagt mye lettere ha sagt at ens egen ektefelle har samtykket til den klåing/fingring som man ofte benytter seg av når man inviterer til sex. Lovsitatet: § 200. Den som foretar seksuell handling med noen som ikke har samtykket til det, straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år. Den som foretar seksuell handling med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 3 år. Den som forleder barn under 16 år til å utvise seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd som nevnt i § 201, straffes med fengsel inntil 3 år. I tilfelle som nevnt i annet ledd, kan fengsel inntil 6 år idømmes dersom handlingen er begått under særdeles skjerpende omstendigheter. Ved avgjørelsen av om særdeles skjerpende omstendigheter foreligger, skal det særlig legges vekt på hvor lang tid forholdet har pågått, om handlingen er misbruk av slektskapsforhold, omsorgsforhold, stilling, avhengighetsforhold eller nært tillitsforhold og om handlingen er begått på en særlig smertefull eller krenkende måte. § 196 tredje og fjerde ledd gjelder tilsvarende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163395-filmet-sex-i-s%C3%B8vne-ville-du-blitt-st%C3%B8tt-av-dette/page/6/#findComment-1063250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg hadde kastet ham på dør. Makan til mangel på respekt for partneren skal du lete lenge etter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163395-filmet-sex-i-s%C3%B8vne-ville-du-blitt-st%C3%B8tt-av-dette/page/6/#findComment-1063287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleva Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har aldri hverken ment eller skrevet at en er pliktig til å ha sex med kona/ektemannen. Men det er normalt å anta at disse ønsker å ha sex med en. Dersom disse gir uttrykk for at de ikke ønsker sex skal en selvfølgelig respektere det. Men jeg føler ikke at han visste at hun ikke ønsket sex. Han var kåt og ville nok helst hatt henne våken, men valgte likevel å ha sex med henne. Jævli dumt gjort, enda dummere å filme det, men ikke så grovt som voldtekt. Det hender også at en har sex med partneren uten at en egentlig har lyst, for å glede den andre. Er det voldtekt? Personlig tror jeg nok filmingen gjorde utslaget, selv om det var over kanten å ha sex med henne mens hun var bevistløs også. Nettopp. Og hvis du leser mine innlegg ser du at det er det jeg selv f.eks ville reagert på, nemlig filmingen. Det b3etyr at dette er planlagt, og at han er fullstendig klar over at hun ikke er i stand til å motsette seg dette. O der er hele problemet etter min mening. Dette er ikke noen vanlig "prøve seg på kjæresten når man sover/er full" type ting, dette er utnytting. Og som sagt, vi vet ikke om det er andre årsaker til at hun reagerer som hun gjør. Jeg blir litt lei av å bli misforstått hele tiden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163395-filmet-sex-i-s%C3%B8vne-ville-du-blitt-st%C3%B8tt-av-dette/page/6/#findComment-1065586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleva Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Det kan selvfølgelig være ting i hennes fortid som gjør at hun reagerer så sterkt, men dette blir i såfall personlig og har ikke noe med prinsippet i saken å gjøre. Det blir ikke mer voldtekt selv om hun har blitt voldtatt før. Som sagt er jeg helt enig i at fyren gikk over streken, spesielt ved å filme det hele. Han virker mindre god når han gjør slikt. Selv ville jeg aldri gjort det. Hadde vel heller tafsa litt på henne og runket. Kanskje var det dråpen som fikk begeret til å flyte over. Men voldtekt? Nei det synes jeg ikke. Men helt klart et overgrep. Det spiller ingen rolle hva vi synes uansett da, ifølge loven har hun hjemmel for å anmelde han for voldtekt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163395-filmet-sex-i-s%C3%B8vne-ville-du-blitt-st%C3%B8tt-av-dette/page/6/#findComment-1065590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleva Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Når en samboere så regner en med at den andre ønsker å ha sex med en. Jeg spør ikke min samboer hver gang om hun faktisk ønsker å ha sex med meg. Jeg antar dette og setter igang uten et klart og tydelig ja. Vil hun ikke så sier hun ifra. Det blir noe helt annet om personene ikke er sammen og ikke kan anta at den andre normalt ønsker å ha sex med dem. Det blir også noe helt annet dersom han aktivt doper henne ned for å kunne ha sex med henne. "Jeg antar dette og setter igang uten et klart og tydelig ja. Vil hun ikke så sier hun ifra." Ja, nettopp.. Din samboer er da I STAND TIL å sifra.. Går utfra at du ikke hadde fortsatt gjerningen om hun var helt hjelpeløs, og ikke klarte si noe som helst. Og du hadde sikkert ikke filmet henne uten hennes viten... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163395-filmet-sex-i-s%C3%B8vne-ville-du-blitt-st%C3%B8tt-av-dette/page/6/#findComment-1065660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.