Gå til innhold

Rot og hygiene


Cilien

Anbefalte innlegg

Jeg er deprimert igjen, men på en annen måte nå - synes ingen av depresjonene mine er like. Denne gangen orker jeg ikke å rydde, eller jeg prøve å rydde hele tiden, men det er akkurat som om rotet bare brer seg utover og hver morgen er det like fælt. Det er ikke bare LITT rot, men masse, kan ikke ha folk på besøk, det går nesten ikke an å ta seg frem på gulvet. Og så synes jeg det er stress å dusje, vaske seg. Klarer det, men mye sjeldnere, er et ork, og skjønner ikke alltid vitsen, føles det som, selv om jeg ellers pleier å dusje og vaske håret hver dag. Blir gal av meg selv og avskyr meg selv enda mer, som igjen gjør at jeg bare ikke orker å ta tak i det.

Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Rådet er vel todelt. Å jobbe med selve depresjonen, og forsøke å passe på hygiene og ha det passelig ryddig rundt seg. Det trenger ikke være enten eller. Begge delene kan virke inn på hvordan en føler seg. Hvis all energi går med på "å holde seg oppe", blir det tyngre å passe rot og hygiene. Det er forståelig, og jeg er sikker på at det er mange som kjenner seg igjen i beskrivelsen din. Jeg er også slik at i tunge perioder bryr jeg meg mindre om å rydde. Det virker inn på humøret hvordan miljøet rundt en er.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...