Gå til innhold

Hvorfor vil de ikke ta medisinen?


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

en del liker ikke unaturlige stoffer inn i kroppen fordi det gjør dem til en annen enn de egentlig er.. dessuten kan det være mange helt ville bivirkninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nektet vel ikke akkurat, men ville helst unngå, så på det som "gift".

Tenker anneledes nå.

Vil heller ha gode dager, ikke slite som jeg har gjort i årevis. Det er nok heller ikke sunt.

Er viktig å være glad, se positivt på livet og ha overskudd til å "leve". Nyte dagen idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del liker ikke unaturlige stoffer inn i kroppen fordi det gjør dem til en annen enn de egentlig er.. dessuten kan det være mange helt ville bivirkninger...

Nettopp, unaturlige stoffer.....det er det jeg har tenkt på også. Liker best det naturlige, men må man så må man.....tenker jeg nå og angrer ikke. Slitt nok, orker ikke mere.

Bivirkninger, der har jeg vært kjempeheldig, ingen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del liker ikke unaturlige stoffer inn i kroppen fordi det gjør dem til en annen enn de egentlig er.. dessuten kan det være mange helt ville bivirkninger...

Hadde du tenkt sånn om det var hjertemedisin legen mente at du måtte ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

en del liker ikke unaturlige stoffer inn i kroppen fordi det gjør dem til en annen enn de egentlig er.. dessuten kan det være mange helt ville bivirkninger...

Tenkte mest på psykotiske, som må tvangsinnlegges. De går jo rundt å opplever et helvete hver dag, men bivirkningsfrie (som oftest) medikamenter som Risperdal vil de ikke ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte mest på psykotiske, som må tvangsinnlegges. De går jo rundt å opplever et helvete hver dag, men bivirkningsfrie (som oftest) medikamenter som Risperdal vil de ikke ha...

Man innser vel ikke i hvilken grad man er syk (psyk) når man er psykotisk, slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Man innser vel ikke i hvilken grad man er syk (psyk) når man er psykotisk, slik jeg har forstått det.

Ja må vel være det da... at de ikke tror det hjelper dem...

Men bare husker når jeg var på sykehus... da måtte jeg sjekke åssen merke felleskatalogen skrev det skulle være på tablettene, for å være sikrere på at de ikke gav meg noe skumle greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ble jeg anbefalt å bruke medisner, men jeg har blitt enig med legen om at jeg kan prøve uten. Jeg velger å ikke bruke medisiner for jeg merket ikke virkning av dem, er sjelden syk.

Dessuten ble jeg tykk da jeg begynte på medisiner. Har ikke blitt noe tynnere, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på psykotiske, som må tvangsinnlegges. De går jo rundt å opplever et helvete hver dag, men bivirkningsfrie (som oftest) medikamenter som Risperdal vil de ikke ha...

Risperdal er ikke mer bivirkningsfri enn medikamenter flest. Jeg snakker av egen erfaring. Ellers så er jeg enig i årsakene som de andre oppgir som grunnlag for at noen nekter å ta medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nektet fordi jeg trodde fast at jeg ikke trengte det. At det jeg opplevde var virkeligheten, og at de derfor ikke ville virke. Så jeg ble medisinert med "tvang" - enten tok jeg det frivillig, eller det ble tvang. Jeg var psykotisk, og fordi jeg hele tiden sluttet å ta medisinene, får jeg sprøyter med Risperdal. Jeg mislikte dessuten bivirkningene - gikk opp 20-30 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på psykotiske, som må tvangsinnlegges. De går jo rundt å opplever et helvete hver dag, men bivirkningsfrie (som oftest) medikamenter som Risperdal vil de ikke ha...

Er du psykotisk så ser du vel ikke alltid at du er syk. Min man var skikkelig hyper, han ble diagnosert bipolar, men nektet å se dette selv. Han mente det var både jeg, andre familiemedlemmer og lege som tok feil. Nektet medesinering før han fikk beskjed om enten medesin eller tvangsinnleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på psykotiske, som må tvangsinnlegges. De går jo rundt å opplever et helvete hver dag, men bivirkningsfrie (som oftest) medikamenter som Risperdal vil de ikke ha...

Anti psykotika er jo ikke bivirkningsfrie. Har fått fæle bivirkninger på alle jeg har prød. Og har prøvd Zyprexa, Zeldox, Fluanxol, Nozinan og Seroquel. Heldigvis klarer jeg meg foreløbig med Litium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...