Gå til innhold

Seroxat - Bivirkninger


Chrespo

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år gammel og har fått diagnosert "Panikk angst". I to perioder har jeg gått på Seroxat og ikke vært særlig plaget med bivirkninger, inntil nå. Dvs. jeg er usikker på om det faktisk er bivirkninger jeg lider av for øyeblikket. Jeg har tatt medikamentet i 1 års tid nå, og først den siste mnd vært plaget med svimmelhet, kvalme og diare. Symptomer jeg har lest kan inntreffe ved bruk av Seroxat. Men samtidig har jeg forstått det slik at bivirkninger forekommer tidlig i bruken av denne typen medikamenter. Jeg lurer derfor på hva det er som skjer med meg. Jeg er engstelig og tenker for tiden mye på at jeg er dårlig. Føler jeg er på vei inn i en ond sirkel, der tankene mine er med på å fremprovosere angsten igjen. Kan du/noen gi meg noen svar? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er som deg svært skeptisk til å kalle dette bivirkninger av Seroxat. Det er som du skriver svært sjelden at dette opptrer så sent o forløpet.

Kan det være at grunnlidelsen har en forverring akkurat nå, men fordi den holdes nede av Seroxat, gir den seg uttrykk på andre måter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...