Gå til innhold

Skeptisk til terapi


Gjest skremmende

Anbefalte innlegg

Gjest skremmende

Nå har jeg gått i terapi i 8 år ennå er jeg ikke frisk og normal. Hadde aldri trodd at jeg skulle trene terapi i så mange år. Når jeg først kom til behandling var jeg riktignok langt nede, men jeg ble dårligere av terapien. Begynte å få psykosesymptomer og fikk etterhvert en alvorlig diagnose. Dette hadde jeg aldri trodd når jeg begynte i terapi. Er dette mulig eller har jeg vært utsatt for feilbehandling? Den nye psykologen jeg går til nå sier at jeg ikke har fått riktig behandling. Hvis så er tilfellet vil jeg ha erstatning for tapt livsfungering og livskvalitet. Kan jeg klage på behandling i dette tilfellet og vil det lønne seg for meg eller bare gjøre vondt verre? Gjerne svar fra NHD og andre. Det er skremmende at behandlere har så ulike terapiformer og syn på ting. Pasientene blir kastet rundt som prøvekaniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde akkurat det samme. Den nye psykiateren min sier det ikke er umulig at min dårlige tilstand er et direkte resultat av den feilaktige behandlingen jeg har fått for traumene mine. Men dette vil hun ikke skrive i journalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte sier at etterpåklokskap er en enkel vitenskap. Når man i etterkant ser behandlingsforløp som ikke har vært konstruktive, så er det lett å si at ting skulle vært gjort annerledes. Det avgjørende er imidlertid hvorvidt dette burde vært opplagt for din forrige behandler ut i fra de symptomer du presenterte for 8 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...