Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp kjøpt hus. Noen dager etter huskjøpet oppdaget vi fukt og råte på et av soverommene i kjelleren. Våre to sønner har reagert så kraftig på dette at vi har vært tvunget til å flytte ut. Det jeg lurer på er hvordan skal vi få fjernet alle sporene, etter som jeg har forstått går dette i hele huset. Jeg er ganske fortvilet ettersom barna fikk store pusteproblemer da vi oppholdt oss hjemme. Kan sopp/råte/sporstoffer i hus føre til astma og andre lungeproblemer?Takknemlig for svar. hilsen en noe engstelig mor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16350-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære arasdal

Sopp og råte er av de ting som beviselig kan føre til eller forverre en astma. Jeg går ut fra at dere har fått undersøkt huset grundig for råteskader og hvis det ikke ble oppgitt da dere kjøpte huset er det vel grunnlag for å klage.

Det er slett ikke sikkert at soppen/råten er gått i hele huset, men skaden må utbedres snarest mulig for at det ikke skal bli verre.

Utbedring av slike skader er selvfølgelig mulig, men hva som skal gjøres må dere få en fagmann til å vurdere. Jeg skulle tro at det beste er i første omgang å henvende seg til teknisk etat i kommunen for å få råd om hvordan dere går videre med saken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16350-allergi/#findComment-75809
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...