Gå til innhold

Bare midlertidig?


Gjest lamictal

Anbefalte innlegg

Gjest lamictal

Jeg har diagnosen borderline, impulsiv type. Har vært innlagt endel ganger på psykiatrisk samt en rekke ganger pga. selvmordsforsøk.

Har opplevd samlivsbrudd og andre familiehendelser som er svært dramatiske. Tror at enhver person ville reagert kraftig på dette.

Men jeg har kommet styrket ut av dette og har ikke hatt destruktive tanker eller kommet i dyp depresjon. Disse tankene har jeg ikke hatt det siste året, for å nevne det. Kan man bli "frisk" av diagnosen borderline, eller er dette bare en "pause" fra sykdommen, som betyr at man vil oppleve senere at man får en skikkelig nedtur?

Har beholdt samme medisinerigen som før, 225 mg efexor depot, som jeg har brukt i 3 år, men har begynt med Lamictal for 6 mnd siden.(brukte tegretol i mange år ,men ville bytte til lamictal)

Hva vil du si om dette, Nhd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det enkleste først: Lamictalen kan kanskje forklare mye av bedringen?

Personlighetsforstyrrelser kan sees på som defekter i personlighetsutviklingen. Dvs umodenhet i mindre eller større deler av personligheten. Her kan det selvsagt skje en "senmodning" som gjør at forstyrrelsen blekner og forsvinner.

Det er altså god grunn til optimisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...