Gå til innhold

Hjertet "hopper" over slag.

Anbefalte innlegg

18-19.10.2004 Føler meg rar, kjenner av og til at det ”stikker” i hjerteregionen. Føler meg ”nummen”.

20.10.2004 Plaget av hjertebank. (Føles som om hjertet ”hopper” over noen slag av og til. Føler meg såpass uvel at jeg blir hjemme fra jobben. Hodepine.

21.10.2004 Rett før middag kjenner jeg kraftig kvalme, blir kald på hender og føtter, blir "nummen" i hele kroppen, for en følelse av prikking i beina... Hodepine.

22.10.2004 Føler meg bedre, men går allikevel til den tidligere bestilte legetimen. Legen måler blodtrykket til 176/105. Det blir tatt en del blodprøver, blir enig med legen om å legge om kostholdet og trimme. Blir sykemeldt en uke.

Des neste dagene går, føler meg bedre men kjenner fortsatt 2-4 ganger om dagen at hjertet liksom ”hopper” over noen slag. Lett hodepine alle dager.

29.10.2004 Er på legekontoret for ny virus 2 prøve, fikk beskjed om dette sist jeg var hos legen.

Ber om at det blir tatt blodtrykksmåling. En på legekontoret måler dette til 135/85.

Alle prøver bortsett fra virus 2 prøven som ble tatt sist er kommet tilbake uten at noe er funnet. Ber om det, og blir på ny sykemeldt en uke.

Noen dager føler jeg meg tilnærmet normal, søndag kveld kjenner jeg på ny at hjertet ”hopper” over ett slag. Blir nummen og føler meg rar.

01.11.2004 Hele dagen føler jeg meg helt frisk. Hodepinen som jeg har kjent hele den siste tiden er borte. Går meg en god tur med rask gange, på slutten av denne turen kjenner jeg på ny at hjertet ”hopper” over ett slag. Kommer hjem dusjer, og kjenner at det igjen stikker i hjerteregionen, får kraftig hodepine, blir igjen kald på hender og føtter, slik jeg har kjent en gang tidligere. Stikkingen i hjerteregionen er der i ca. 30 minutter.

Føler meg ”nummen” i hele kroppen. Ble senere veldig kald i hele kroppen og kvalm.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163508-hjertet-hopper-over-slag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

picachu1365380511

Glemte å skrive at jeg er 36 år...

Hei!Er selv plaget med ekstraslag, som nå har ført til at jeg har fått panikkangst.Jeg ber deg, ikke begynn og fokuser på disse "hoppene" i brystet, jeg har det helt for jævlig akkurat nå, og det gjør det bare verre! Hele dagen går med til å tenke på hjertet, og jeg tror jeg hvert øyeblikk skal falle død om. Har vært til ultralyd, ekg osv, fått konstatert supraventrikulære ekstraslag, som er helt ufarlig....men hver gang kjennes de litt annerledes, nå i det siste kjennes det mer som et vibrerende kraftig støt-hopp, slik at jeg skvetter til.Det røsker HARDT til i brystet, ikke vondt, men det er skrekkelig UBEHAGELIG...det blafrer inni der!!!Synes ikke det har vært sånn før, men det skyldes sikkert at jeg er ekstra nervøs og "på tuppa" for tiden...Klarer ikke å venne meg til tanken at det er noe ufarlig, for jeg har ikke fått registrert dette når det er som verst...Jeg har slettes ikke lyst til å ødelegge livet mitt med å gå å tenke slik hele tiden,ikke tør jeg trene, ikke tør jeg ditt og datt.....det gir så mange begrensninger, og alt dette for noe ufarlig! Søk på søkesiden etter ekstraslag, du finner MANGE MANGE med samme problem, hadde det vært farlig, hadde alle vært døde!!! Lykke til...klem fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...