coma Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Jeg har i over et år hatt daglige smerter i anus/rektum/perineum og tidvis også i penis. Smertene sitter "dypt" og det er spesielt vondt å sitte lenge. Smertene stråler noen ganger til setemuskel, til føttene og til halebeinet. I tillegg til smerter har jeg en konstant tretthetsfølelse og ofte litt hodepine. Huden i anus og på penis virker "tørrere" enn den var før (uten fett- og smegmaproduksjon), og gjør at jeg har en kronisk sårhetsfølelse der (uten synlige sår, men til tider litt rødaktig hud). Prostata/vannlating er normal. Jeg har vært innom all tilgjengelig litteratur, men finner ingen plausibel forklaring. Kan det være en kjønnsykdom ? Har nettlegen noen teorier ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16352-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 25. januar 2001 Del Skrevet 25. januar 2001 Det er ikke noe som tyder på at det er en kjønnssykdom som er årsaken til plagene dine. Det er mange som har denne typen smerter i bekkenet - det er så vanlig at det har fått navnet "kronisk bekkensmerte-syndrom". Når man setter et navn på det betyr det ikke at man forstår hva det kommer av. Problemet er mer at slike symptomer ofte kalles "prostatitt" uten at det har noe med prostata å gjøre. Dette kan ha flere årsaker, men oftest tror vi at det har med musklene inne i bekkenet å gjøre - på samme måte som ømme muskler i nakke kan gi smerter både i hode og i armene. - Generell trening kan ofte hjelpe. Noen ganger kan det være nødvendig med medisiner - slike som brukes ved reumatiske og andre smerter i muskler og sener. - Slike smerter kan svinge mye i intensitet og vare i flere år, før de av en eller annen grunn langsomt blir borte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16352-smerter/#findComment-77070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.