Gå til innhold

medisin mot angst/rødming?


rødangst

Anbefalte innlegg

Har siden 14års alderen slitt fryktelig med rødming i sosiale samenhenger. er nå 35 og "problemet" er større enn noen gang. føler meg nesten innvalidisert da jeg ikke klarer ommgås andre mennesker i "selskaplige" former uten å være sterkt beruset.har vært på fylla nesten hver helg de siste 15 åra,og begynner å bli redd for helsa. hummøret svinger volsomt nesten fra time til time. kan være "høyt" oppe og plutselig når jeg kommer i en "pinlig" situasjon,for eks. at noen snakker til meg, er det akkurat som om jeg føler meg fullstendig blottlagt og rødmer da volsomt, får nesten panikk og må komme meg vekk. blir da fryktelig deprimert, mister fullstendig livsgnisten.det lille av selvtillit forsvinner helt. Finnes det noe som kan hjelpe meg (medisiner), klarer ikke snakke med legen min om dette. Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i noe av det du her nevner.

I mange år var jeg skeptisk til medisiner.

Stesolid/Valium kan hjelpe i noen situasjoner. Men fordi disse medisinene gjorde meg sløv, trett og fikk hodeverk, er ikke dette noe å anbefale

Begynte med Cipralex for noen mnd. siden.

Ingen bivirkninger, blir heller ikke "dopet" eller sløv av disse.

Problemet er borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i noe av det du her nevner.

I mange år var jeg skeptisk til medisiner.

Stesolid/Valium kan hjelpe i noen situasjoner. Men fordi disse medisinene gjorde meg sløv, trett og fikk hodeverk, er ikke dette noe å anbefale

Begynte med Cipralex for noen mnd. siden.

Ingen bivirkninger, blir heller ikke "dopet" eller sløv av disse.

Problemet er borte!

...eller for å si det på en annen måte:

For noen mndr siden stillte jeg noenlunde de samme spørsmålene her i dette forumet.

Jeg fikk råd om å prøve 3 navngitte medisiner.

Skrev ned på en lapp, viste lappen til legen min, han spurte hvor jeg hadde fått disse navnene fra.

Jeg leste det på internett, svarte jeg.

Av de tre medisinene jeg fikk opplyst her, var Cipramil det nærmeste.

Men han ville gi meg en fornyet og forbedret utgave av Cipramil, nemelig Cipralex.

Jeg "hoppet i det", og nå er jeg så og si helt frisk.

Hadde det ikke vært for "doktoronline.no", så hadde jeg fortsatt vært like isolert idag som jeg hadde vært de siste 10-15 årene.

Og en ting til slutt; hvis noen sier eller har fortalt deg at dette med panikkangst/rødming er noe som forsvinner med årene, så er det bare tullprat!

Det blir verre og verre.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller for å si det på en annen måte:

For noen mndr siden stillte jeg noenlunde de samme spørsmålene her i dette forumet.

Jeg fikk råd om å prøve 3 navngitte medisiner.

Skrev ned på en lapp, viste lappen til legen min, han spurte hvor jeg hadde fått disse navnene fra.

Jeg leste det på internett, svarte jeg.

Av de tre medisinene jeg fikk opplyst her, var Cipramil det nærmeste.

Men han ville gi meg en fornyet og forbedret utgave av Cipramil, nemelig Cipralex.

Jeg "hoppet i det", og nå er jeg så og si helt frisk.

Hadde det ikke vært for "doktoronline.no", så hadde jeg fortsatt vært like isolert idag som jeg hadde vært de siste 10-15 årene.

Og en ting til slutt; hvis noen sier eller har fortalt deg at dette med panikkangst/rødming er noe som forsvinner med årene, så er det bare tullprat!

Det blir verre og verre.

Lykke til! :-)

TAKK for svaret, dette skal jeg prøve! Det er godt å vite at man ikke er alene om slike problemer, det er til tider et sant helvete. takk igjenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller for å si det på en annen måte:

For noen mndr siden stillte jeg noenlunde de samme spørsmålene her i dette forumet.

Jeg fikk råd om å prøve 3 navngitte medisiner.

Skrev ned på en lapp, viste lappen til legen min, han spurte hvor jeg hadde fått disse navnene fra.

Jeg leste det på internett, svarte jeg.

Av de tre medisinene jeg fikk opplyst her, var Cipramil det nærmeste.

Men han ville gi meg en fornyet og forbedret utgave av Cipramil, nemelig Cipralex.

Jeg "hoppet i det", og nå er jeg så og si helt frisk.

Hadde det ikke vært for "doktoronline.no", så hadde jeg fortsatt vært like isolert idag som jeg hadde vært de siste 10-15 årene.

Og en ting til slutt; hvis noen sier eller har fortalt deg at dette med panikkangst/rødming er noe som forsvinner med årene, så er det bare tullprat!

Det blir verre og verre.

Lykke til! :-)

Jeg "hoppet i det" jeg også og har ikke angret en dag. Bare postiv virkning på meg så er absolutt å anbefale. Skulle begynt mange år tidligere, men kan jo ikke "gråte over spilt melk" som det heter.

Får være glad for at jeg endelig har funnet noe som virker og glede meg over det og de rike dagene jeg har nå. Livet er jo godt!

Ønsker deg lykke til, det er viktig å ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...