Gå til innhold

angst og depresjon


supermix

Anbefalte innlegg

jeg er ei 19 år gammel jente som har lidd av deprisjon i ca 4-5 år. (er litt usikker på når det startet). I et og het halvt år har jeg gått på antideprisive, de har fungert bra, men nå som vintern er her begynner jeg å kjenne humøret synke. fastlegen min ba meg om å øke doseringen, så nå tar jeg 40mg cipramil. tidligere i sommer prøvde vi med en nedtapping som var lite vellykket. jeg begynte å få angstannfall som kunne vare en hel dag, eller bare en kort stund. jeg hadde også ganske kraftige abstinensa når jeg trappet ned (kuttet ut 10mg per uke), under abstinensa fikk jg kaldsvette, skalv, svimmel og i det store og hele svært uvell. har prøvd og gå til psykolog, men det endte bare opp med dårlig samvittighet. det jeg lurer litt på er vell egentli, hvor lenge kan man regne med at det tar før jeg blir frisk, faktum er at jeg er drittlei av tabletter, angst, deprisjon og ikke minst at det går utover alle jeg har kjær. i sommer hadde jeg store søvnproblemer på grun av mareritt. ca hver natt drømte jeg at jeg hadde deprisjon igjen, å at det drev meg fra familie. faktum er at jeg er litt redd. alt tar så jævelig lang tid. nå er marerittene tilbake, å jeg har mer enn nok å gjøre i forhold til jobb og studier. hvilken som helst råd til hva jeg burdde gjøre hadde værtt fint. tusen takk på fårhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

For noen er det desverre slik at de trenger medisiner mot depresjon i årevis.

Heller enn å øke Cipramil fra 20 til 40 mg, bør du be om Cipralex 10 mg.

Jeg synes du skal forsøke psykologisk behandling igjen i tillegg til medisiner. Med din sykehistorie er jeg redd det kan bli svært lenge til du kan klare deg uten medisiner dersom du ikke får samtaleterapi i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...