Gå til innhold

Schizo?


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Begynte å tenke på om jeg kanskje er paranoid schizofren jeg. Fikk den diagnosen før nemlig, men så gikk de bort fra den. Skremmende greier.

Grunnen til at jeg tenkte på det var at jeg var på bensinstasjonen nemlig. Uttafor den var det en fyr som spurte om jeg ville være med å røyke hasj. Jeg sa høflig nei, men etter jeg hadde gått inn kom han etter. Og begynte å spørre etter en CD jeg ikke husker navnet på. Men jeg ble så redd, klarte nesten ikke betale, jeg glemte faktisk at jeg måtte betale. Tankene raste gjennom hodet mitt. Etterpå løp jeg vekk alt jeg kunne.

Tenker som så at det er medisinene jeg bruker nå som gjør at jeg holder meg frisk jeg... men at jeg egentlig har schizofreni... bruker Risperdal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av og til kan man føle sterkt ubehag når man møter enkelte mennesker. Man kan føle seg usikker og engstelig, at man på et vis er i fare. Man kan føle at andre prøver å ta rotta på en. Slike følelser av sosial angst er jo veldig vanlige, og noe vi alle opplever iblant.

Slike følelser kan jo minne litt om paranoia, ikke sant? Men paranoid schizofreni er jo noe mye mer alvorlig. Kanskje er du schizofreni for alt jeg vet (jeg har jo ikke snøring), men det du fortalte hørtes ganske uskyldig ut... Selv om det er forståelig at du følte ubehag og engstelse. Kan det være at du ble ekstra redd fordi han fyren tilhører et miljø (rusmiljø) som du har et vanskelig forhold til...? Bare spekulasjon...

Kan jeg forresten spørre om du er gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Av og til kan man føle sterkt ubehag når man møter enkelte mennesker. Man kan føle seg usikker og engstelig, at man på et vis er i fare. Man kan føle at andre prøver å ta rotta på en. Slike følelser av sosial angst er jo veldig vanlige, og noe vi alle opplever iblant.

Slike følelser kan jo minne litt om paranoia, ikke sant? Men paranoid schizofreni er jo noe mye mer alvorlig. Kanskje er du schizofreni for alt jeg vet (jeg har jo ikke snøring), men det du fortalte hørtes ganske uskyldig ut... Selv om det er forståelig at du følte ubehag og engstelse. Kan det være at du ble ekstra redd fordi han fyren tilhører et miljø (rusmiljø) som du har et vanskelig forhold til...? Bare spekulasjon...

Kan jeg forresten spørre om du er gutt eller jente?

Er gutt.

Skjønner nå at schizofreni er noe annet, men ble bare så redd, og begynte å tenke at jo, det er noe alvorlig galt med meg.

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...