Gjest iuy Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Jeg skal opereres for analfissur og hemorider. Jeg tar medisinen Celebra. Bør jeg holde opp med den for en periode? Evt. hvor lenge. Jeg ønsker å bare bruke flytende føde den første uken etter operasjonen for å få minst mulig ubehag. Er det i orden? eller bør man spise normalt for at endetarmen skal være i aktivitet? Hvor lang tid tar det for alt er normalt igjen, dvs. at jeg kan sitte, gå turer osv. Jeg er kvinne, 53 år. Hilsen meg 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Du får ikke reise fra sykehuset før du har spist og før du har hatt avføring. Ellers så må du skrive deg ut på eget ansvar. 0 Siter
Gjest iuy Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Du får ikke reise fra sykehuset før du har spist og før du har hatt avføring. Ellers så må du skrive deg ut på eget ansvar. Operasjonen blir gjort poli-klinisk, dvs at jeg drar inn om morgenen og hjem igjen når jeg våkner av narkosen.Jeg kommer ikke til å være så lenge på sykehuset. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Synes du skal å slutte med Celebra ca. 2 dager før operasjon, og kanskje begynne igjeb noen dager etterpå. Med begrunnelse i at Vioxx, som er nesten likt nylig er mulig assosiert med hjerte-rytmeforstyrrelser. greitt å ikke ha dette under operasjonen. Etter operasjonen kan den ha en gunstig effekt; hindrer litt smerter og hevelser. Men du bør helst forhøre deg med anestesilege om alt dette. Du bør belage deg på ille smerter i ukene etterpå. Du bør opp å gå raskest mulig etter operasjon for å hindre blodpropp. Å kunne sitte uten smerter vil ta lenger tid. Noen bruker f.eks puter med "hull" i; slik at det ikke blir direkte-trykk mot endetarmen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.