Gå til innhold

anal-operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal opereres for analfissur og hemorider.

Jeg tar medisinen Celebra. Bør jeg holde opp med den for en periode? Evt. hvor lenge.

Jeg ønsker å bare bruke flytende føde den første uken etter operasjonen for å få minst mulig ubehag. Er det i orden? eller bør man spise normalt for at endetarmen skal være i aktivitet? Hvor lang tid tar det for alt er normalt igjen, dvs. at jeg kan sitte, gå turer osv.

Jeg er kvinne, 53 år.

Hilsen meg

Skrevet

Du får ikke reise fra sykehuset før du har spist og før du har hatt avføring. Ellers så må du skrive deg ut på eget ansvar.

Skrevet

Du får ikke reise fra sykehuset før du har spist og før du har hatt avføring. Ellers så må du skrive deg ut på eget ansvar.

Operasjonen blir gjort poli-klinisk, dvs at jeg drar inn om morgenen og hjem igjen når jeg våkner av narkosen.Jeg kommer ikke til å være så lenge på sykehuset.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Synes du skal å slutte med Celebra ca. 2 dager før operasjon, og kanskje begynne igjeb noen dager etterpå. Med begrunnelse i at Vioxx, som er nesten likt nylig er mulig assosiert med hjerte-rytmeforstyrrelser. greitt å ikke ha dette under operasjonen. Etter operasjonen kan den ha en gunstig effekt; hindrer litt smerter og hevelser. Men du bør helst forhøre deg med anestesilege om alt dette.

Du bør belage deg på ille smerter i ukene etterpå. Du bør opp å gå raskest mulig etter operasjon for å hindre blodpropp. Å kunne sitte uten smerter vil ta lenger tid. Noen bruker f.eks puter med "hull" i; slik at det ikke blir direkte-trykk mot endetarmen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...