Gå til innhold

Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Luna21365380663

Jeg er ca 14 år. Tør ikke bli kjørt hjem av fedrene til mine venninner. De er forsåvidt kristne, og jeg "vet" at angsten innerst inne er bunnløs. I alle fall i forhold til dem. De har ikke gjort meg noe. Jeg er bare så utrolig redd for at de skal gjøre meg noe. Redd for å bli igjen alene i bilen med de. De kommer jo bare til å kjøre meg hjem, men jeg tørr ikke. Går heller hjem i den iskalde vinternatta. Det er ikke langt, og de kjører bare for å være snill. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er redd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163559-hva-er-dette/#findComment-1060430
Del på andre sider

Luna21365380663

Jeg er ca 14 år. Tør ikke bli kjørt hjem av fedrene til mine venninner. De er forsåvidt kristne, og jeg "vet" at angsten innerst inne er bunnløs. I alle fall i forhold til dem. De har ikke gjort meg noe. Jeg er bare så utrolig redd for at de skal gjøre meg noe. Redd for å bli igjen alene i bilen med de. De kommer jo bare til å kjøre meg hjem, men jeg tørr ikke. Går heller hjem i den iskalde vinternatta. Det er ikke langt, og de kjører bare for å være snill. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er redd.

Når jeg ble deprimert, husker jeg ikke. Kanskje jeg skal spørre moren min om det. Men det ligge rjo i familien. Kan bortforklare det lett. Sammen med selvmordsforsøket mitt da jeg var ca 14. Og selvskadingen da jeg var 18. Og angsten.. for hva? Man kan alltid finne en god forklaring..Føler jeg har vært deprimert hele livet.. inntil for kanskje to-tre år siden. Da møtte jeg mannen min. Det går fint med oss. Har ikke hatt problemer seksuelt. Ikke på den måten.. ikke mer enn alle andre; at lysten avtar etter en stund.

Men en gang vi hadde sex, fikk jeg noe jeg vil kalle flashbakcs.. eller en innbilning.. eller en tanke.. eller en drøm, mareritt..

Jeg så meg selv, vet ikke hvor gammel jeg kan ha vært.. kanskje 8? På ferie hos noen slektninger. Sykler opp en landevei. Til et jorde. Vi skal se på en hest. Han vet at jeg er hestegal, og vil vise meg en hest. Vi stopper utenfor grinden. Hesten har et føll. Så blir alt svart. Jeg husker ikke mer.

Jeg er redd.. jeg har fremdeles sex med mannen min, når jeg "våkner opp" fra dette flashbacket.. Jeg er redd.. husker ikke om jeg klarte å gjennomføre den kvelden. Men hvorfor kobler jeg det til noe slikt som dette.. ? Vil.. eller tør ikke skrive ordet en gang.. Jeg kjenner meg ikke redd eller sint på den mannen. Ingen følelser, egentlig.. uten at det skal bety noe. Man kan huske en familiemiddag, men man husker bare bruddstykker.. men hvorfor ble jeg så redd? Hvorfor har jeg alltid vært apatisk når noen har snakket om overgrep og voldtekt og incest før?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163559-hva-er-dette/#findComment-1060444
Del på andre sider

Luna21365380663

Når jeg ble deprimert, husker jeg ikke. Kanskje jeg skal spørre moren min om det. Men det ligge rjo i familien. Kan bortforklare det lett. Sammen med selvmordsforsøket mitt da jeg var ca 14. Og selvskadingen da jeg var 18. Og angsten.. for hva? Man kan alltid finne en god forklaring..Føler jeg har vært deprimert hele livet.. inntil for kanskje to-tre år siden. Da møtte jeg mannen min. Det går fint med oss. Har ikke hatt problemer seksuelt. Ikke på den måten.. ikke mer enn alle andre; at lysten avtar etter en stund.

Men en gang vi hadde sex, fikk jeg noe jeg vil kalle flashbakcs.. eller en innbilning.. eller en tanke.. eller en drøm, mareritt..

Jeg så meg selv, vet ikke hvor gammel jeg kan ha vært.. kanskje 8? På ferie hos noen slektninger. Sykler opp en landevei. Til et jorde. Vi skal se på en hest. Han vet at jeg er hestegal, og vil vise meg en hest. Vi stopper utenfor grinden. Hesten har et føll. Så blir alt svart. Jeg husker ikke mer.

Jeg er redd.. jeg har fremdeles sex med mannen min, når jeg "våkner opp" fra dette flashbacket.. Jeg er redd.. husker ikke om jeg klarte å gjennomføre den kvelden. Men hvorfor kobler jeg det til noe slikt som dette.. ? Vil.. eller tør ikke skrive ordet en gang.. Jeg kjenner meg ikke redd eller sint på den mannen. Ingen følelser, egentlig.. uten at det skal bety noe. Man kan huske en familiemiddag, men man husker bare bruddstykker.. men hvorfor ble jeg så redd? Hvorfor har jeg alltid vært apatisk når noen har snakket om overgrep og voldtekt og incest før?

Tør ikke ligge i første etasje.. Er det normalt? Er alltid redd for at "noen" skal "komme".. men det er jo ingen som kommer. Og ingen andre er redd..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163559-hva-er-dette/#findComment-1060446
Del på andre sider

Luna21365380663

Tør ikke ligge i første etasje.. Er det normalt? Er alltid redd for at "noen" skal "komme".. men det er jo ingen som kommer. Og ingen andre er redd..

Jeg har vært til gynekolog. Og en sånn annen lege.. som skal oppi rompen.. husker ikke hva det heter.. Den første var kvinne, den andre mann.. Jeg ville heller få tarmen undersøkt tusen ganger til, enn å gå til gynekolog igjen. Kan bortforklare det med at det var en kvinne, og at hun var uforsiktig.. (har høst at menn er mer forsiktige, for de vet ikke hva de kan gjøre, hvordan det kjennes).. En annen dame stod og passet på slik at gynekologen ikke skulle gjøre noe hun ikke skulle.. Det føltes som et slags overgrep, der hun stakk fingre og alaskens utstyr inn i meg. Det gjorde vondt, og det var kaldt. Og det var ekkelt at en annen skulle stå og se på meg. Taklet ikke så mye sex med typen på en stund. Men det er sikkert slik det skal være. Men som sagt, jeg vil heller at noen skal oppi tarmen enn skjeden. Det er bare ekkelt.. Jeg vil ikke det mer..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163559-hva-er-dette/#findComment-1060466
Del på andre sider

Jeg har vært til gynekolog. Og en sånn annen lege.. som skal oppi rompen.. husker ikke hva det heter.. Den første var kvinne, den andre mann.. Jeg ville heller få tarmen undersøkt tusen ganger til, enn å gå til gynekolog igjen. Kan bortforklare det med at det var en kvinne, og at hun var uforsiktig.. (har høst at menn er mer forsiktige, for de vet ikke hva de kan gjøre, hvordan det kjennes).. En annen dame stod og passet på slik at gynekologen ikke skulle gjøre noe hun ikke skulle.. Det føltes som et slags overgrep, der hun stakk fingre og alaskens utstyr inn i meg. Det gjorde vondt, og det var kaldt. Og det var ekkelt at en annen skulle stå og se på meg. Taklet ikke så mye sex med typen på en stund. Men det er sikkert slik det skal være. Men som sagt, jeg vil heller at noen skal oppi tarmen enn skjeden. Det er bare ekkelt.. Jeg vil ikke det mer..

Hei Luna!

Hvordan har du det?

Hvor gammel er du?

Pleier du ofte å tenke på dette?

Har du snakket med mannen din om dette?

For å være ærlig så skjønte jeg ikke helt innlegget ditt kl 10:28. Det var annerledes enn de andre.......

Jeg tror folk reagerer veldig forskjellig på overgrep. Jeg har sett noen bli svært engstelige for å ulike ting (gå alene gjennom byen om kvelden osv og noen synes det er svært vanskelig med sex).

Hva med jomfruhinnen første gang det var frivillig?

Dette er imidlertid ingen fasit! For en jomfruhinne kan bli ødelagt feks av å bruke tamponger.

Hvis den ikke var ødelagt, så kan ingen vært inne der.....??

Da jeg gikk på barneskolen kom læreren vår inn i garderoben vår. Han så bare. Likevel ble jeg redd...

Ei annen jente jeg kjenner har opplevd noe av det samme og det fremkalte sterke følelser for henne....

Det kan ha skjedd grusomme ting du har fortrengt, men det kan også hende at du bare er engstelig....

Vanskelig å si...

Håper at noen andre også svarer, for jeg vet ikke helt... Håper at det likevel hjalp litt..

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163559-hva-er-dette/#findComment-1060570
Del på andre sider

Annonse

Luna21365380663

Hei Luna!

Hvordan har du det?

Hvor gammel er du?

For å være ærlig så skjønte jeg ikke helt innlegget ditt kl 10:28. Det var annerledes enn de andre.......

Jeg tror folk reagerer veldig forskjellig på overgrep. Jeg har sett noen bli svært engstelige for å ulike ting (gå alene gjennom byen om kvelden osv og noen synes det er svært vanskelig med sex).

Dette er imidlertid ingen fasit! For en jomfruhinne kan bli ødelagt feks av å bruke tamponger.

Da jeg gikk på barneskolen kom læreren vår inn i garderoben vår. Han så bare. Likevel ble jeg redd...

Ei annen jente jeg kjenner har opplevd noe av det samme og det fremkalte sterke følelser for henne....

Det kan ha skjedd grusomme ting du har fortrengt, men det kan også hende at du bare er engstelig....

Vanskelig å si...

Håper at noen andre også svarer, for jeg vet ikke helt... Håper at det likevel hjalp litt..

Klem

Det innlegget 1028 var en gjentagende drøm.. Jeg er snart 21 år, og jeg prøver å snakke med mannen min om det (andre gang i går), men vi vil ikke blåse dette opp til å bli noe stort hvis det ikke er noe.. skjønner? Ja, det gjør du.. Det er derfor det er så lett å bortforklare det, og han vil heller det, enn å "rippe opp i" ting som kanskje ikke har skjedd, og dermed bare er innbilning. Det er vel derfor jeg lurer litt på om man faktisk KAN huske slik.. sånn helt plutselig.. Er det noen av dere som har det? Jeg tenker da på dette flashbacket.. lurer på om "sannheten" kommer til å komme gradvis..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163559-hva-er-dette/#findComment-1060621
Del på andre sider

Luna21365380663

Det innlegget 1028 var en gjentagende drøm.. Jeg er snart 21 år, og jeg prøver å snakke med mannen min om det (andre gang i går), men vi vil ikke blåse dette opp til å bli noe stort hvis det ikke er noe.. skjønner? Ja, det gjør du.. Det er derfor det er så lett å bortforklare det, og han vil heller det, enn å "rippe opp i" ting som kanskje ikke har skjedd, og dermed bare er innbilning. Det er vel derfor jeg lurer litt på om man faktisk KAN huske slik.. sånn helt plutselig.. Er det noen av dere som har det? Jeg tenker da på dette flashbacket.. lurer på om "sannheten" kommer til å komme gradvis..?

Slik føler jeg det også.. : (jeg har klippet det ut fra et annet innlegg her (og siden det ligger her er det ikke helt skjult forallmennheten) men hvis vedkommende som har skrevet det, vil at det skal bort, så kan du sende en mail til webmaster. Jeg fører ikke opp nicket ditt..)

..............Tanken på fødselen gjorde meg helt kvalm.Visualiserte disse bildene av meg selv med min store,gravide og til dels nakne kropp, som skulle ligge der blottstilt i lyset så alle kunne se rett inn i mitt kjønnsorgan.Hadde en forestilling om å ligge slik blottstilt i timevis,også jeg som ikke liker å ha lyset på når jeg har sex med mannen min engang.............. Alle disse ulike fødestillingene hvor man skulle stå på huk foroverlent så alle kunne se rett inn i endetarmen på meg. Aldri i verden. ..........Grudde meg for at min mann skulle se på at barnet kom ut.Blottstillelse er hovedordet hvis jeg skal oppsummere. ......

Jeg gråt da jeg leste det, for jeg kan ikke forklare det bedre selv. Skjønte ikke hvorfor jeg har fødselsangst, og skjønner vel egentlig ikke noe nå heller, men det kan gi mening.. og det kan bortforklares. (7% (?) har fødselsangst..)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163559-hva-er-dette/#findComment-1060627
Del på andre sider

Hei igjen!

Da jeg gikk på videregående hadde jeg en kjæreste som voldtok meg.

Dette glemte jeg og jeg har husket mer og mer gradvis... Noen ganger blir jeg i tvil om noe av det bare er et vondt mareritt. Men noen av tingene vet jeg med sikkerhet at har skjedd.

Det går fremover med meg. Har en snill kjæreste nå som ikke gjør noe når det av og til er litt vanskelig og det gjør det mye bedre.

Vi er foresten ca like gamle! 21 år er jeg....

Vet ikke hvor lurt det er å tenke mye på det for deg. Er ikke sikker på det for meg heller....

Hvis mannen din ikke presser deg til noe når det er vanskelig, så tror jeg dette kommer til å gå bra.

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163559-hva-er-dette/#findComment-1060730
Del på andre sider

Luna21365380663

Hei Luna!

Hvordan har du det?

Hvor gammel er du?

Vanskelig å si...

Klem

Du spurte noen spørsmål jeg ikke svarte på.. så jeg tenkte jeg kunne gjøre det nå..

Nie, jeg tenker ikke ofte på det.. Det er andre gang.. første gangen var da jegfikk det flashbacket. Jeg har det helt greit nå.. ikke noe å klage over, selv om jeg vet at hvis jeg "vil", kan jeg bli deppa igjen..

Første gang jeg hadde sex gled den rett inn. Han har normal størrelse, så det var ikke noe sånt. Jomfruhinna kan ha vært ødelagt av ridning, eller tamponger. Jeg begynte å bruke tamponger veldig sent (?) Kunne bruke den største nesten med en gang.. men det kan kanskje ha med å gjøre at folk er forskjellige? Hvis det skjedde noe da jeg var mindre, så har vel skjeden trukket seg sammen igjen? Altså, den er jo nokså fleksibel..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163559-hva-er-dette/#findComment-1063379
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...