Gå til innhold

han kuttet seg


Gjest pilo

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg er en jente på 20 år. Jeg er samboer med en gutt på 24 som jeg nå vil ha råd og hjelp om.

De hente for noen uker siden når vi kom hjem fra byen, jeg fant han i sengen, kuttet tvers i pulsåren på handleddet. Han er ikke flink å snakke om følelser å han vil ikke ha snakk om det som skjedde den natten. Men her forleden klarte jeg å få prate med han etter vi kom hjem fra byen en natt. Jeg presset han til å snakke med meg, om hva det var som plaget han slik. Han fortalde det at etter den hendelsen da han kuttet seg i håndleddet, har han blitt veldig følelsesmessig. det skal ikke mye for han blir deprimert å føler seg ubrukelig. Han innrømmet det at han har vurdert å kutte seg flere ganger i det siste. Da mente han senest denne uken. Han gjorde det klart for seg at siden han fortalde det her så vil ikkje han at jeg skal nevne det for han noen gang. Men dette synst jeg er veldig alvorlig, å jeg vet ikke helt hvordan jeg skal prate med han om det, for det føler jeg at jeg må før eller siden. Har du råd om hvordan jeg kan komme meg videre med samboeren min? jeg er redd for at dette kan utvikle seg til det verre om han ikke får løse dette problemet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Vil han ta ansvar for sitt eget liv og oppsøke psykolog eller noen andre å snakke med?

Det er viktig at du setter grenser, sånn at dette ikke blir noe han kan bruke til å manipulere deg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...