Gå til innhold

Bytte fra Cipramil til Cipralex?


Cilien

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på Sipramil i 1 1/2 år og går på 50 mg. Vi har tyatt prøver som viser at jeg ligger like under nivået på det jeg bør ta opp i blodet av medisinen, og legen sa jeg kunne vurdere selv om jeg ville gå opp til 60 mg. Dette fordi jeg ikke er "frisk" av depresjonen ennå. Fra psykiater har jeg også fått Orfiril som jeg går på.

Det jeg lurer på: Kunne jeg heller ha begynt på Cipralex i steden for å øke på Cipramil? Det virker på dere her inne/NHD som om Cipralex skal være bedre? Hvordan skifter jeg i så fall - bør jeg da først trappe ned, eller kan jeg gå rett over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du går direkte fra Cipramil 50mg til Cipralex 20 mg.

Det er omtrent samme dose. Derfra kan du øke om du ikke kjenner bedring etter 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går direkte fra Cipramil 50mg til Cipralex 20 mg.

Det er omtrent samme dose. Derfra kan du øke om du ikke kjenner bedring etter 3-4 uker.

Hva er fordelen med å bytte fra cipramil til cipralex? Mindre bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...