Gå til innhold

Johannesurt og hypomani


Gjest vuzzz

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har før hatt en del depresjoner (enktle alvorlige) og en psykolog antydet en gang at jeg kunne ha bipolar to. Jeg har hatt visse perioder med oppstemthet, men aldri blitt psykotisk eller lignende.

Nå har jeg spist Johannesurt i en tre ukers tid for å forebygge vinterdepresjoner jeg lett kan få. Nå merker jeg en svært økt aktivitet fra min side, jeg jobber hele tida på en ganske stressende måte, men det jeg gjør blir bra, virkelig bra, det mener jeg! Merker også generell irritasjon når jeg f.eks skal handle på butikken at alt går så langsomt og l. Litt plaget av dette i det siste da oppstemtheten noen ganger går mot en slags merkelig angst, vanskelig å skille de to, lurer på hav det kommer av.

Sprøsmål: slik jeg har det nå vil jeg gjerne fortsette å ha det, men disse angstttingene plager meg noe, vil ikke at det skal bli mer av dem. Kan dette komme av Johannesurten, kan den utløse hypomani? Bør jeg avslutte å ta dem? Jeg vil altså fortsette å ha det slik jeg har det, men det bør ikke bli mer av det, merker at det skremmer meg litt, er litt redd for å miste kontrollen. Andre som har opplevd oppstemthet på Johannesurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bli oppstemt av Johannesurt, ja.

Kanskje en stemningsstabilisator som feks. Lamictal hadde passet deg bedre. Ved hypomani kan angsten øke, så det er kanskje en fordel å se etter alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli oppstemt av Johannesurt, ja.

Kanskje en stemningsstabilisator som feks. Lamictal hadde passet deg bedre. Ved hypomani kan angsten øke, så det er kanskje en fordel å se etter alternativer.

ja, kjenner meg igjen der. det tok litt tid før det ble slik hos meg dog. jeg sluttet med johannes -urt nettopp fordi jeg følte meg så ekstremt falsk ovenpå. det ble så utrolig kunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...