Gå til innhold

hvor langt må man tøyes?


dog1365380703

Anbefalte innlegg

dog1365380703

Er fortiden på attføringstilltak og jobber derfor. På min jobb har jeg taushetsplikt. Rett og slett fordi jeg har med folk som sliter med bla. angst som meg selv. (vil ikke si for mye om hvilken "stilling" jeg har av hensyn til min identitet) Disse må jeg bla. være lærer og sosial støtte for, hjelpe å finne jobber, være tålmodig med med det jeg må lære dem etc. etc. Dette kunne gått helt fint hvis bare JEG OGSÅ kunne få den hjelpen jeg spør etter. Jeg har angst som har etter en helvetes barndom gjør at jeg ikke kan komme for tett inpå folk fysisk uten mulighet til "å trekke meg unna" foreksempel vil jeg heller dø enn å ta en buss. Min doktor sier blankt NEI på at han vil hjelpe meg å søke om en trygdebil så jeg kan komme meg til jobb samt ha kontakt med mitt barn. Sier at det er ingenting FYSISK iveien med meg. Har hørt om mange som har trygdebil p.g.a. psykiske lidelser. Jeg har vært så fortvilet at jeg har en gang prøvd å ta mitt liv p.g.a. frykten for at min bil ville bli innkrevd. SÅ mye betyr det for meg (så stor er angsten for å ta buss) Har noen prøvd å tvinge en person med heis skrekk inn i en heis? Det er dette de nå vil gjøre med meg. Jeg er i 40åene og jeg har ALTID gjort min plikt og vært et godt menneske. TROSS i en tapt og jævlig barndom. Men nå er jeg såpass "frekk" at jeg har dette eneste ønske om en trygdebil. Tenk å spørre etter noe slkt etter å "bare" har måttet være psykisk torturert hele barndommen...Tenk hvor mye bedre det hadde vært for legen min om jeg var blitt alkoholiker, psykopat, kriminell eller narkoman istedet???

Nei...Nå gidder jeg ikke mere.

Jeg hører mange triste historier fra mine kolegeer på jobben som sliter også (jobber så og si bare folk som er på attføringstiltak der som meg selv). Men p.g.a. av at vi alle sliter med psykologiske problemer, blir vi heller utnyttet som billig arbeidskraft og ikke trodd på i det hele tatt. Jeg HATER å måtte leve som dette, men ifølge min doktor er det INGEN problem. Så lenge det ikke er fysisk. Det er bare å ta tabeletter. Problemet mitt er "genetisk" sier de...og da er problemet ut av verden...Hva er GENETISK i å bli misbrukt psykisk og fysisk??? Jeg forstår at for mange kan det være hjelp å bruke tabeletter men det må ikke bli DET ENESTE løsningen på ALT!!!

Var det helt greit at jeg ble misbrukt som liten? Er det altså helt greit å misbruke barn? Er det bare å si slutt å syt å trøkk i deg noen tabbeletter? Det er jo bare å ta tabeletter når jeg får ettervirkningene av **** opp i **** når jeg blir stor, er det ikke? Ifølge legen min er det visst så enkelt.

Jeg var i min kones hjemland før vi reiste tilbake her (noe jeg ALDRI skulle ha gjort)

Der følte jeg meg fri...jeg følte meg velkommen (noe jeg aldri har gjort i mitt liv her). Jeg ble godt behandlet av hennes familie. Jeg følte vi som bodde i byen var samme var "under samme tak" noe jeg ALDRI har følt her. (og jeg er norsk)

Hvorfor sier ALLE utlendinger det samme? "Norske folk er kalde"

Jeg vet svaret for jeg har vert på den andre siden og mottat respekt, kjerlighet og varme jeg kunne bare drømme om her.

Disse tingene har jeg lengtet etter i hele mitt liv.

I dette landet stanger jeg bare hodet i veggen. Snakker for døve og feige ører. Leger som bare tenker på å få en stjerne i boken å få flest mulig ut i jobb. Ikke det at det er viktig at det er en BETALT jobb. Det DRITER de i.

Hadde vi bare penger ville vi reist tilbake...hjem til et verdig sted å leve.

Min historie er lang og det er sikkert deres også.

Jeg er norsk og jeg var født i dette "perfekte rike landet"...født til et helvete.

Jeg har prøvd å si litt om meg selv, men jeg vet ikke hvor dette skal ende. Hvis jeg ikke godtar å jobbe som en helt (for jeg gjør virkelig en god jobb) og glemmer mine egne problemer, blir jeg truet med å måtte gå fra å være en ansvarsfull lærer til "å sitte å putte skruer i esker" på mer eller mindre en istutisjon.

BARE fordi jeg har angst for å ta buss!!!

Trussler er det eneste de kan gi meg etter et liv i helvete som barn.

Min lege ville gi meg de samme tabelettene jeg prøvde å ta livet mitt med så jeg sa neitakk (smaker ikke det samme lenger etter å ha blitt pumpet for å få dem ut igjen) Spurte om han ikke visste om denne "overdosen" men han sa nei. Så HVORDAN kunne han sitte å vite hva som er "best for meg" og bedømme min anst hvis han ikke engang hadde lest journalen min????

Jeg er sint nå...MEGET sint og tålmodigheten min er snart slutt.

Jeg har bare ETT håp igjen: Et mirakel...foreksempel penger til å reise tilbake/vekk....langt vekk.

Min utelanske kone har bare EN ting å si:

Hun syntes synd på folk som er syk her i landet.

Hvis noen vil komme med et råd, så ikke si "det er bare å skifte lege" for SÅ enkelt er det nemlig ikke. Ikke her.

Hvis du vil hjelpe, så ikke vær feig...si ifra DU også...Ikke bare la dem trøkke i deg tabeletter som en løsning på ALT

Kanskje mitt liv går aldeles til helvete nå for INGEN som helst mental forståelse fra en kald lege.

Skal ikke la meg banke liggende mere ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Er enig i at du kanskje fortjener denne trygdebilen (selv om jeg ikke vet hvor besværlig det er å ta buss da), men er ikke enig når du rakker ned på Norge.

Kunne aldri tenkt meg å bo i USA eller noe sånt... Der hadde jeg havna på gata (hadde jeg ikke hatt familie da)...

Å rakke ned på Norge fremstår for meg som ren sint klaging. Vi har det nok bedre enn de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

Glem trygdebilen, antagelig har dere så stor inntekt at dere må betale hele selv. To inntekter, tror du det er så lett.

Har vi to inntekter? Hmmm det visste jeg ikke. Og er inntekten god? Det visste jeg heller ikke...Du vet tydeligvis mer enn jeg du Dorthe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

Er enig i at du kanskje fortjener denne trygdebilen (selv om jeg ikke vet hvor besværlig det er å ta buss da), men er ikke enig når du rakker ned på Norge.

Kunne aldri tenkt meg å bo i USA eller noe sånt... Der hadde jeg havna på gata (hadde jeg ikke hatt familie da)...

Å rakke ned på Norge fremstår for meg som ren sint klaging. Vi har det nok bedre enn de fleste.

Hvis du kan kalle det å skatte for et helsesystem som er til bare for enkelte så...

Har sett mye bedre andre steder. Hadde ALDRI skrevet dette hvis det ikke var av sann erfaring. Du så kanskje ikke på TV heller om alle som var blitt missbrukt på barnehjem? Dette er bare en liten del av alt det som foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Hvis du kan kalle det å skatte for et helsesystem som er til bare for enkelte så...

Har sett mye bedre andre steder. Hadde ALDRI skrevet dette hvis det ikke var av sann erfaring. Du så kanskje ikke på TV heller om alle som var blitt missbrukt på barnehjem? Dette er bare en liten del av alt det som foregår.

Joa, er sikkert mye jeg ikke vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dog1365380703

Joa, er sikkert mye jeg ikke vet...

Det er mye jeg også ikke vet. Men det jeg har erfart, vet jeg. Det var mye ikke naboene visste der jeg vokste opp for det var alltid mørkere inne enn ute. Så for dem virket alt normalt. Jeg vet hva en ulv i fåreklær er og jeg har sett og følt gode som dårlige sider. Akkurat nå kunne det være godt å bli respektert som et menneske med det som følger med på godt å vondt.

Barnevernet kom aldri hjem...men etter å ha sett på TV spiller det gjerne ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi to inntekter? Hmmm det visste jeg ikke. Og er inntekten god? Det visste jeg heller ikke...Du vet tydeligvis mer enn jeg du Dorthe...

Det var du som snakket om kona di. Ligger derer over 3 G så er det ikke mye å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

Det var du som snakket om kona di. Ligger derer over 3 G så er det ikke mye å hente.

Vet ikke hva du mener med 3 G men hvis du har hørt om attføring så vet du kanskje at det kan variere. Jeg har under hundrelappen for timen som ENESTE inntekt for begge to fordi jeg "var så dum å bli syk" Av dette skal bidrag og leie etc. betales (eier ikke flisen i veggen).

En politiker som bare har jobbet i 5 usle år ville fått 30000 i måneden i dagpenger. Jeg og mange andre fikk ca 40 kroner timen i dagpenger.

Tro meg Dorthe, hvis jeg hadde penger til en liten bil ville det ikke være problem. Men jeg prøver og prøver...jobber og jobber (selvfølgelig).

Men det er forjevlig å ikke ha råd til noe som helst i verdens rikeste land bare fordi man er stemplet som syk og samtidig 100% arbeidsfør så man havner mellom barken og veden på attføring med latterlig elendig betaling. Kona er ikke bra heller men fordi hun aldri har skattet til norge får hun ingen økonomiske rettigheter (imotsetning til innvandrere)

Håper du er fornøyd med dette svaret...

skulle ønske det ikke var nødvendig å forklare da...Trodde det var logisk at jeg hvis jeg hadde penger til bil ville jeg ikke gått igjenom dette helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med 3 G men hvis du har hørt om attføring så vet du kanskje at det kan variere. Jeg har under hundrelappen for timen som ENESTE inntekt for begge to fordi jeg "var så dum å bli syk" Av dette skal bidrag og leie etc. betales (eier ikke flisen i veggen).

En politiker som bare har jobbet i 5 usle år ville fått 30000 i måneden i dagpenger. Jeg og mange andre fikk ca 40 kroner timen i dagpenger.

Tro meg Dorthe, hvis jeg hadde penger til en liten bil ville det ikke være problem. Men jeg prøver og prøver...jobber og jobber (selvfølgelig).

Men det er forjevlig å ikke ha råd til noe som helst i verdens rikeste land bare fordi man er stemplet som syk og samtidig 100% arbeidsfør så man havner mellom barken og veden på attføring med latterlig elendig betaling. Kona er ikke bra heller men fordi hun aldri har skattet til norge får hun ingen økonomiske rettigheter (imotsetning til innvandrere)

Håper du er fornøyd med dette svaret...

skulle ønske det ikke var nødvendig å forklare da...Trodde det var logisk at jeg hvis jeg hadde penger til bil ville jeg ikke gått igjenom dette helvete.

3 G er brutto 160 000 kr i året. Hvis du fyller kravene for bil og ligger under denne inntekten vil du få dekkket en bil som koster 130 000 kr. Har du større inntekt må du betale en egenandel. Bilen må du ha i 11 år og når du leverer den tilbake må den være som ny. Ellers så må du betale mellomlegget og alle reparasjonene, Dessuten må du ha full kasko og den er dyrere enn normalt fordi trygdekontoret har en tredjemannsinteresse i bilen. Alle reparasjonene og servicene må du betale sjøl. En bil vil koste deg så mye at til og med jeg som er helt avhengig av bilen overveier om det er verdt det. Du vil få dekket 900 kr i grunnstønad til bilen, dette rekker ikke engang til bensin. Resultatet er at min bil står i garasjen og jeg bruker den minst mulig. Nå har jeg 75 % bonus på forsikringen men har du ikke bonus må du regne med en forsikringspremie på rundt 15 000 kr i året + veiavgiften.

Bil er dyrt å holde og har du dårlig råd fra før blir den en av de tingene som velter økonomien din. Så du må overveie nøye om du er helt avhengig av å ha den.

Det er vanskelig å få en bil til 130 000 kr hvor du har plass til en rullestol. Mellomlegget for å få en større bil må du betale selv og da må du ha sikkerhet hvis du skal ta opp lån. Man kan ikke bruke bilen som sikkerhet og det er heller ikke noen annen enn deg som kan kjøre bilen.

Jeg vet faktisk ikke om det lønner seg. Kanskje det er billigere å kjøpe et gammelt vrak som du slipper å ha kasko på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke legen - men du - som evt. må søke om "trygdebil". Du får søknadsskjema på trygdekontoret, og så vil trygdekontoret be legen din om å fylle ut de medisinske opplysningene.

Det er trygdekontoret som tar stilling til hvorvidt vilkårene for å få tilskudd til bil er oppfylt i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med 3 G men hvis du har hørt om attføring så vet du kanskje at det kan variere. Jeg har under hundrelappen for timen som ENESTE inntekt for begge to fordi jeg "var så dum å bli syk" Av dette skal bidrag og leie etc. betales (eier ikke flisen i veggen).

En politiker som bare har jobbet i 5 usle år ville fått 30000 i måneden i dagpenger. Jeg og mange andre fikk ca 40 kroner timen i dagpenger.

Tro meg Dorthe, hvis jeg hadde penger til en liten bil ville det ikke være problem. Men jeg prøver og prøver...jobber og jobber (selvfølgelig).

Men det er forjevlig å ikke ha råd til noe som helst i verdens rikeste land bare fordi man er stemplet som syk og samtidig 100% arbeidsfør så man havner mellom barken og veden på attføring med latterlig elendig betaling. Kona er ikke bra heller men fordi hun aldri har skattet til norge får hun ingen økonomiske rettigheter (imotsetning til innvandrere)

Håper du er fornøyd med dette svaret...

skulle ønske det ikke var nødvendig å forklare da...Trodde det var logisk at jeg hvis jeg hadde penger til bil ville jeg ikke gått igjenom dette helvete.

Det finnes mange som har fått vedtak på tilskudd til bil som ikke har anledning til å anskaffe bilen fordi de ikke klarer å finansiere egenandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...