Gå til innhold

Hvor viktig er det med korsett/body??

Anbefalte innlegg

Hei!

Gjennomførte full bukplastikk med sammensying av magemuskel for to uker siden på sykehuset.

Tok av bandasjen for en uke siden og spurte legen om body. Legen visste ikke hvor jeg fikk tak i det,men jeg forsto det slik at det ikke var noe som man måtte ha..

Har spurt på medicas og apotek,men ingen kunne hjelpe. Så jeg surrer elastisk bandasje rundt magen hver dag istedet,det må vel også funke?

Er det noen av dere som vet om bodyen er viktig for et bra resultat? Da må jeg vel vri hjernen for å finne ut hvor jeg kan skaffe det.

Takker for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163660-hvor-viktig-er-det-med-korsettbody/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg brukte korsett i nesten tre uker. Etter to uker sa legen at jeg ikke trengte den, men jeg syntes det var godt å ha den på. Det sa legen at de fleste syntes. Begynte å ligge uten, og gikk med om dagen. Så tok jeg den på når jeg følte for det.

Jeg er glad jeg hadde korsett, da det lindret. Jeg strammet og magemusklene. Hadde ikke noe fettsuging.

Hvor tok du operasjonen?

Nå teiper jeg bare såret, og det er blitt så fint. Jeg ble operert 22 september.

Lykke til videre.

Hei. Jeg brukte korsett i nesten tre uker. Etter to uker sa legen at jeg ikke trengte den, men jeg syntes det var godt å ha den på. Det sa legen at de fleste syntes. Begynte å ligge uten, og gikk med om dagen. Så tok jeg den på når jeg følte for det.

Jeg er glad jeg hadde korsett, da det lindret. Jeg strammet og magemusklene. Hadde ikke noe fettsuging.

Hvor tok du operasjonen?

Nå teiper jeg bare såret, og det er blitt så fint. Jeg ble operert 22 september.

Lykke til videre.

Hvordan var det i dagene etter operasjonen? Trengte du hjelpt til alt? Komme på do etc?

Spør fordi min mor skal opereres for det samme

Hvordan var det i dagene etter operasjonen? Trengte du hjelpt til alt? Komme på do etc?

Spør fordi min mor skal opereres for det samme

Dagene etter operasjonen ligger en. Jeg lå på sofaen da soverommet er i andre etasje. Det var smertefullt å reise seg opp. Men jeg drakk minimalt, slik at jeg ikke måtte så ofte på do.

Her laget mannen mat til meg, men han var på jobb dagen etter. Da hadde jeg mat stående ved siden av meg. Telefon og bøker og. Det gikk fint. Tok smertestillende når jeg begynte å kjenne smerter. Jeg er småbarnsmor, så barna var plassert hos besteforeldre. Fra tirsdag til søndag kveld.

Smertene er glemt etter kort tid, og smertene er forskjellig fra person til person.

Ønsk henne lykke til.

Hvor tok du operasjonen?

Lykke til videre.

Hei.

Jeg ble operert i bodø. Har enda veldig mye hevelser på magen,men regner med det er normalt.

Er snittet fra hofte til hofte. Har egentlig ikke så mye vondt i stingene,det er magemuskelen som er verst.

Er så lei av å slappe av så jeg prøvde å vaske litt forleden,men det skal jeg ikke gjøre på en stund. Alt knøt seg i magen,det er vel et tegn på at man må ta det mer med ro :o)

Gleder meg til hevelsen er gått ned,da blir det shopping...

Hei.

Jeg ble operert i bodø. Har enda veldig mye hevelser på magen,men regner med det er normalt.

Er snittet fra hofte til hofte. Har egentlig ikke så mye vondt i stingene,det er magemuskelen som er verst.

Er så lei av å slappe av så jeg prøvde å vaske litt forleden,men det skal jeg ikke gjøre på en stund. Alt knøt seg i magen,det er vel et tegn på at man må ta det mer med ro :o)

Gleder meg til hevelsen er gått ned,da blir det shopping...

Hei.

Snittet mitt er ikke fra hoftekamen,men litt lenger opp og inn. Hadde på en truse som han tok utgangspunkt i. Så nesten alle trusene mine sjuler snittet:)

Det er nok lurt å ta det med ro i noen uker. Husker selv jeg låg på sofaen og verkte etter å begynne å tømme peisestuen, som vi skal rive. Var på svømming med barna mandag og det gikk fint. Så nå kan jeg nok begynne å trene igjen litt forsiktigt.

Jeg har ikke hatt noe særlig med hevelse. Hadde ikke så mye fett under huden.Fjernet 475 g hud. :)

Ta det med ro og plei deg selv.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...