Gå til innhold

liten2 igjen


liten2

Anbefalte innlegg

jeg buker også fontex og phenergan,har lang historie som spiseforstyrret,deprimert og har hatt en del angst.Jeg opplever å ikke bli tatt på alvor,jeg drikker for mye og har tatt noen overdoser.Nå r både jeg og kroppen min slitne av alt dette kjøret,og jeg lurer på hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med at du ikke blir tatt alvorlig?

Går du i noen form for terapi, eller har du kun kontakt med fastlegen?

Jeg blir ikke tatt på alvor,da lege,psykiater,psyk.sykepleier m.fl.sier at mine problemer ikke r alvorlige nok til f.eks.en innleggelse på en akuttavd.Jeg sier hva jeg trenger,og jeg kunne like gjerne snakket til en stein.Jeg trenger ro,trygghet,skjerming,jeg trenger beskyttelse,både fra meg selv og ytre omgivelser.Så langt har blitt hørt en gang,og da var jeg faretruende undervektig.Det virker som om de tror jeg simulerer,og at det derfor ikke r så farlig.Den forrige legen jeg hadde kontakt med sa at jeg var heldig som fikk en hel uke på akuttavd.da det er et forferdelig stort press på den avd,og at det var mange som var dårligere enn meg som trengte min plass.Jeg vet at de ikke tar meg alvorlig fordi jeg sier hva jeg trenger,men det ignoreres.Jeg har minimalt med tiltro til det norske helsevesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke tatt på alvor,da lege,psykiater,psyk.sykepleier m.fl.sier at mine problemer ikke r alvorlige nok til f.eks.en innleggelse på en akuttavd.Jeg sier hva jeg trenger,og jeg kunne like gjerne snakket til en stein.Jeg trenger ro,trygghet,skjerming,jeg trenger beskyttelse,både fra meg selv og ytre omgivelser.Så langt har blitt hørt en gang,og da var jeg faretruende undervektig.Det virker som om de tror jeg simulerer,og at det derfor ikke r så farlig.Den forrige legen jeg hadde kontakt med sa at jeg var heldig som fikk en hel uke på akuttavd.da det er et forferdelig stort press på den avd,og at det var mange som var dårligere enn meg som trengte min plass.Jeg vet at de ikke tar meg alvorlig fordi jeg sier hva jeg trenger,men det ignoreres.Jeg har minimalt med tiltro til det norske helsevesenet.

Kanskje er dere ikke så uenige om alvoret i situasjonen men derimot om hva som er hensiktsmessige tiltak når man har det slik du har.

Mange mener at innleggelser like gjerne kan føre til forverring som forbedring i en situasjon som din, såfremt det ikke er snakk om et opplegg spesielt beregnet for din type problemer. En innleggelse på en akuttavdeling vil ofte føre til regresjon og ikke vekst i forhold til det du sliter med.

Kan du snakke med behandlerne dine om hvordan du opplever det de sier til deg? Finnes det noen mulighet for at dere sammen kan komme frem til et opplegg dere alle har tro på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er dere ikke så uenige om alvoret i situasjonen men derimot om hva som er hensiktsmessige tiltak når man har det slik du har.

Mange mener at innleggelser like gjerne kan føre til forverring som forbedring i en situasjon som din, såfremt det ikke er snakk om et opplegg spesielt beregnet for din type problemer. En innleggelse på en akuttavdeling vil ofte føre til regresjon og ikke vekst i forhold til det du sliter med.

Kan du snakke med behandlerne dine om hvordan du opplever det de sier til deg? Finnes det noen mulighet for at dere sammen kan komme frem til et opplegg dere alle har tro på?

Jeg vet at jeg trenger plass på en akuttavd.,det er det eneste stedet jeg føler meg trygg.Jeg har x antall overdoser bak meg,og i det siste har dødsønsket innimellom vært genuint.Jeg var innlagt på en akuttavd.noen dager i begynnelsen av okt.og det kjentes veldig bra.Jeg vet jeg har rett,fordi jeg har vært i dette systemet i 7 år nå,og hva behandling angår så har jeg or det meste visst hva jeg trenger,jeg har bare litt vanskelig for å si ifra.Nå derimot føler jeg at jeg,for en gangs skyld har gitt høylydt uttrykk for hva jeg behøver,men det er virkelig som å snakke fornuft til en gråstein.Jeg har t.o.m. vurdert å flytte til et annet helsedistrikt for å prøve om behandlingstilbudet er bedre der,for hverken jeg,kroppen min eller mitt sosiale nettverk kan klare særlig mye mer nå.Sånn er ståa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...