Gå til innhold

Hva betyr tegnet hjerte i en dødsannonse?

Gjest forhåpentligvis lenge til det blir min tur

Anbefalte innlegg

Gjest forhåpentligvis lenge til det blir min tur
Skrevet

skummer i blant over "trekningslista" og i dag så jeg et hjerte i dødsannonsen til en ung jente.

Betyr det at de ikke er kristne? et annet trossamfunn? Eller bare mer kreativt enn et kors?

Noen som vet?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Men der var det ingen hjerter?

joda, med litt krimskrams rundt

Skrevet

joda, med litt krimskrams rundt

Javisst.

Synes det liknet på et gammelt våpenskjold jeg, men jeg husker jo "tro, håp og kjærlighet" symbolet fra yngre dager når småjentene hengte det rundt halsen:-)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Javisst.

Synes det liknet på et gammelt våpenskjold jeg, men jeg husker jo "tro, håp og kjærlighet" symbolet fra yngre dager når småjentene hengte det rundt halsen:-)

....rundt halsen din?

;)

Skrevet

....rundt halsen din?

;)

Det var kanskje noen som forsøkte, men ble "bryskt" avvist...:-)

"Gutta" var ikke mye "mandige" om de gikk med slikt i det miljøet jeg vokste opp i....he-he

Skrevet

Det var kanskje noen som forsøkte, men ble "bryskt" avvist...:-)

"Gutta" var ikke mye "mandige" om de gikk med slikt i det miljøet jeg vokste opp i....he-he

....en av mine første "ordentlige" kjærester hadde en forgylt pistolkule rundt halsen.....begynner å lure på om du kunne vært han...:-)

Skrevet

....en av mine første "ordentlige" kjærester hadde en forgylt pistolkule rundt halsen.....begynner å lure på om du kunne vært han...:-)

he-he...jeg hadde faktisk det en liten periode!

Men den var ikke forgylt - kun en "ekte" polert pistolkule.

Jeg drev aktivt med skyting da, så det var kanskje ikke så helt merkelig...?

Skrevet

he-he...jeg hadde faktisk det en liten periode!

Men den var ikke forgylt - kun en "ekte" polert pistolkule.

Jeg drev aktivt med skyting da, så det var kanskje ikke så helt merkelig...?

Forgylt eller poler - hva vet vel jeg, men det var en kule og den hang rundt halsen hans....og dette syntes jeg begynte å bli litt spooky:-)

Skrevet

Forgylt eller poler - hva vet vel jeg, men det var en kule og den hang rundt halsen hans....og dette syntes jeg begynte å bli litt spooky:-)

Nå er det vel flere enn meg som gikk med noe slikt i "yngre dager"....

Men still bare noen spørsmål til, hvis du ønsker å tilfredsstille nyskjerrigheten - spooky eller ei:-)

Skrevet

Det hadde de her også :) - og tenner.....

Skrevet

Nå er det vel flere enn meg som gikk med noe slikt i "yngre dager"....

Men still bare noen spørsmål til, hvis du ønsker å tilfredsstille nyskjerrigheten - spooky eller ei:-)

Det er nok som du sier, mange som gikk med sånn i "yngre dager", ikke tror jeg han hadde skyting som hobby heller, jeg tror han drev mere innen det vi kalte "brekk" og sånn;-)

Skrevet

Det er nok som du sier, mange som gikk med sånn i "yngre dager", ikke tror jeg han hadde skyting som hobby heller, jeg tror han drev mere innen det vi kalte "brekk" og sånn;-)

Da var det nok ikke meg nei:-)

Gjest Så også et
Skrevet

Var det i annonsen til hun i Sogndal? Jeg la merke til det, jeg også.

Tvillingmamma
Skrevet

Det er vel mange slike symboler å velge mellom. Ser i avisen her at det er mange som bruker dette hjertet. Blir litt mer "kjærlig" på en måte enn et vanlig kors.

Da veslejenta vår døde, brukte vi fredsduen. Den gang var ikke hjertet så vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...