Gå til innhold

mensen, og matproblemer


mark

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 16 år som ikke har fått mensen. Jeg har i perioder slanket meg, pga. problemer. Er egentlig ikke tykk, men når man blir mobbet nok og fortalt at man er feit av de samme guttene (som faktisk er kjempe greie) begynner man og tro på det. I perioder spiser jeg masse sjokolade og kaker mm. så i et par uker blir det sulteforing før jeg igjen gir opp. Hva skal jeg gjøre? Jeg tror ikke på noen lenger, når de snakker om vekta mi! Jeg er ca. 167 høy og veier ca. 52 kg. Jeg trener 3-4 timer i uka. Har mine vektproblemer det siste halvåret noe med at jeg ikke har fått mensen å gjøre? Vil jeg i såfall aldri få det? Dersom jeg aldri kan få barn blir lissom noe av vitsen med livet borte! Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære mark! Jeg har svart "jenta som lurer" på noe tilsvarende som du spør om- ber deg lese det svaret. Du er ennå ung og ved normal kost og adferd vil nok menstruasjonen komme og du vil ha muligheter til å bli gravid når det blir aktuelt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...