Gå til innhold

ops.


collie1365380771

Anbefalte innlegg

collie1365380771

alt falt på plass her en dag. etter studier i en bok om asberger fant jeg meg selv. den jeg er og var som barn. grunnen til dette selvstudiet var for å finne ut av mine vanskeligheter for å rett og slett fungere. vil ikke gå dypere inn i dette her. skulle gjerne klart dette selv, men ser at dette er for vanskelig for meg å reparere. spørsmålet er som følge: hvor får jeg hjelp, i en alder av 25, til å lære og leve slik andre mennesker gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Asperger er ikke noe man kan blir frisk av, så helt som "andre" blir man nok aldri om man får en slik diagnose. Men man kan nok lære å leve med det, mestre sitt handikap, gjennom bl.a. timer hos psykolog eller annen behandler.

Du kan kanskje også ha glede av å lese Donna Williams tre selvbiografiske bøker:

Ingen Ingensteds

Fra Ingen til En

Som farger for en blind

Disse bøkene bør absolutt leses i den nevnte rekkefølgen.

Det begynner å bli en god stund siden de kom ut, men det ser ut til at Haugen Bok har alle tre, i paperback, til 68 kr/stk. http://www.haugenbok.no/

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asperger er ikke noe man kan blir frisk av, så helt som "andre" blir man nok aldri om man får en slik diagnose. Men man kan nok lære å leve med det, mestre sitt handikap, gjennom bl.a. timer hos psykolog eller annen behandler.

Du kan kanskje også ha glede av å lese Donna Williams tre selvbiografiske bøker:

Ingen Ingensteds

Fra Ingen til En

Som farger for en blind

Disse bøkene bør absolutt leses i den nevnte rekkefølgen.

Det begynner å bli en god stund siden de kom ut, men det ser ut til at Haugen Bok har alle tre, i paperback, til 68 kr/stk. http://www.haugenbok.no/

Lykke til!

Donna Williams selv er høytfungerende autist (som jo ikke er så langt ifra Asperger-diagnosen). Tror det også har vært diskutert om hun kanskje har Asperger og ikke autisme.

Du kan også lese mer om henne på nettet, bl.a. på siden hennes: http://www.donnawilliams.net/

Men som sagt, bøkene hennes er utrolig flott lesing!

Jeg leste de selv for flere år tilbake, fordi jeg har jobbet med autister i en periode, og dermed har litt interesse innen dette. De jeg jobbet med var imidlertid dårligfungerende, så det var ikke helt sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ta et søk på autismeforeningen.no

Der får du opplysninger om hvordan du kan komme i kontakt med andre i samme situasjon.Såvidt jeg vet finnes det ikke en egen forening for mennesker med aspergers syndrom,siden det går under autismespekteret.

4 av 1000 mennesker har muligens dette syndromet.

Det er egentlig en stor promille, og jeg tror både skolepersonell og andre mennesker i samfunnet etterhvert vil få mer og mer kunnskap om dette.Jeg håper det vil gjøre ting lettere for deg og alle andre i samme situasjon.

vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...