Gå til innhold

Midlertidig attføringsvedtak?


Gjest Billy Boy

Anbefalte innlegg

Gjest Billy Boy

Kan trygdekontoret innvilge midlertidig attføringsvedtak, f.eks for 3-4 mnd, for høstsemesteret som begynner nå?

Jeg har tidligere fått muntlig tilbakemelding om at de medisinske vilkårne vil bli godkjent, men trygdekontoret har ikke sendt saken over til arbeidskontoret ennå.

I mellomtiden begynner semesteret...:(

Da jeg spurte trygdekontoret om de kunne gi meg tillatelse til å studere hjemme i begynnelsen, sa de at dette var noe som jeg måtte bli enig med arbeidskontoret om.

Får vel føye til at det er liten tvil om at det er noe annet enn omskolering som er aktuelt i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Irene Grøneng

nei, det kan de nok ikke. De skal kun avgjøre at du har en sykdom som gjør at attføring skal vurderes, slik at du kan få attføringspenger (evt.sykepenger) i en kort periode frem til arbeidskontoret får oversendt saken.

Aetat kan imidlertid gi deg attf.penger en periode frem ti- de har fått satt seg inn i saken ("ventetid før attf.tiltak settes i verk").

du bør absolutt ha en forhåndssamltale med aetat slik at det ikke blir krøll ved at du begynner på skole uten gyldig vedtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...