Gå til innhold

Gratulerer med dagen, amber ;)

Anbefalte innlegg

Desserten smakte helt vidunderlig! :)

Laget den igår kveld, og prøvesmakte litt, he he.

Sukkerbrenningen fungerte flott, og resultatet ble perfekt! :)

Denne skal lages igjen, ja.

Takk for oppskrift!

* * *

Og imorgen tidlig drar vi til varmere strøk, så da blir det pause fra dol en hel uke (!)

Middagen idag var en fin avslutning før ferien...

Så gøy at du fikk det til så bra, amber! Du må jo være et funn på kjøkkenet! Det er den beste desserten jeg noen gang har smakt. Var det vanskelig å lage? Jeg har ikke prøvd sjøl ennå. I går lærte jeg å lage gnocchi. Skal prøve på egenhånd snart igjen. :)

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

34

• mariaflyfly

13

• Lurveline

6

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

Så gøy at du fikk det til så bra, amber! Du må jo være et funn på kjøkkenet! Det er den beste desserten jeg noen gang har smakt. Var det vanskelig å lage? Jeg har ikke prøvd sjøl ennå. I går lærte jeg å lage gnocchi. Skal prøve på egenhånd snart igjen. :)

Det var faktisk ikke så vanskelig som jeg hadde fryktet. Og jeg fikk tatt dem ut av ovnen i siste øyeblikk, akkurat før det ble for mye varme fra grillelementene.

Jeg storkoste meg på kjøkkenet i ettermiddag, og ville nok følt meg nokså snytt om jeg ikke hadde fått laget det selv. ;)

Det er jo halve moroa, det - og resten er selve måltidet.

Livet er til for å nytes, og god mat er en viktig ingrediens. :)

Det var faktisk ikke så vanskelig som jeg hadde fryktet. Og jeg fikk tatt dem ut av ovnen i siste øyeblikk, akkurat før det ble for mye varme fra grillelementene.

Jeg storkoste meg på kjøkkenet i ettermiddag, og ville nok følt meg nokså snytt om jeg ikke hadde fått laget det selv. ;)

Det er jo halve moroa, det - og resten er selve måltidet.

Livet er til for å nytes, og god mat er en viktig ingrediens. :)

Glemte å ønske deg god ferie! :)

*klem*

Annonse

Nå har jeg vært og kjøpt meg Creme Brulee-sett. 4 former og brenner til.

Nå skal det slå gnister her!

;)

Så kult! Jeg vurderer å prøve meg på dem jeg også. Kanskje en dessert for julaften? Lillemann spiste faktisk 3 stk d vi var på boklansering i fjor, så han liker de han også! ;)

Hadde dere fin ferie?

Så kult! Jeg vurderer å prøve meg på dem jeg også. Kanskje en dessert for julaften? Lillemann spiste faktisk 3 stk d vi var på boklansering i fjor, så han liker de han også! ;)

Hadde dere fin ferie?

Plutselig finner jeg dem overalt...hittil idag har jeg sett reklame for brennere 3 forskjellige steder.

Kjøpte et sett til rundt tohundrelappen, så snart blir det nok creme brulee igjen. Tror nok brenner vil fungere enda bedre enn grillelementet i stekeovnen.

Ferien var deilig...nå har vi toppladede batterier til møkkaværet som venta oss da vi kom hjem ;)

Ingrid likte seg godt i Bamseklubben, og dansa og rocka på scenen under sluttcabareten i klubben siste kvelden, he he.

Men en uke går fort, kanskje vi tar to uker neste høst... :)

Plutselig finner jeg dem overalt...hittil idag har jeg sett reklame for brennere 3 forskjellige steder.

Kjøpte et sett til rundt tohundrelappen, så snart blir det nok creme brulee igjen. Tror nok brenner vil fungere enda bedre enn grillelementet i stekeovnen.

Ferien var deilig...nå har vi toppladede batterier til møkkaværet som venta oss da vi kom hjem ;)

Ingrid likte seg godt i Bamseklubben, og dansa og rocka på scenen under sluttcabareten i klubben siste kvelden, he he.

Men en uke går fort, kanskje vi tar to uker neste høst... :)

Var dere i Playa Blanca igjen? Samme sted osv?

Vi har vært i Puerto del Carmen eller Matagorda de tre siste vintrene, men i år blir det ikke noe, desverre. Det er noe herk når ferier må tilpasses skolen :-(

Var dere i Playa Blanca igjen? Samme sted osv?

Vi har vært i Puerto del Carmen eller Matagorda de tre siste vintrene, men i år blir det ikke noe, desverre. Det er noe herk når ferier må tilpasses skolen :-(

Ja, Playa Blanca igjen. :) Dette var 7. gangen vi var der, fant vi ut da vi regna på det.

Det er så deilig der, og vi koooste oss!

Neste år, om vi tar to uker, så gjør vi det enten skolen liker det eller ikke.

Jeg gir rett og slett faen i hva skolen mener om å ta ferie utenom, det er på høy tid de blir mer fleksible mht. når foreldrene ønsker ferie.

De har greit det enkelte steder, senest leste jeg om skolen i Skudesnes ved kyster her, hvor fleksible ferier skulle bli ok nå.

Så Lanzarote blir det, skole eller ikke. :)

Annonse

Hadde dere fin ferie?

Ingrid likte forøvrig bare sukkerlaget øverst, så hun ba meg lage dem stooore neste gang så det ble mer sukker å spise... he he, tror ikke det, nei. ;)

Ja, Playa Blanca igjen. :) Dette var 7. gangen vi var der, fant vi ut da vi regna på det.

Det er så deilig der, og vi koooste oss!

Neste år, om vi tar to uker, så gjør vi det enten skolen liker det eller ikke.

Jeg gir rett og slett faen i hva skolen mener om å ta ferie utenom, det er på høy tid de blir mer fleksible mht. når foreldrene ønsker ferie.

De har greit det enkelte steder, senest leste jeg om skolen i Skudesnes ved kyster her, hvor fleksible ferier skulle bli ok nå.

Så Lanzarote blir det, skole eller ikke. :)

Skolen vår er liksom fleksibel, og går med på to uker ekstra fri uten så mye om og men. Men både pappaen og svigersene mener man skal gå på skolen når det er skole. Det er litt vanskelig å presse gjennom en Lanzarotetur utenom sesongen for bare snuppa og meg da. Sukk.

I fjor ble det en uke ekstra da nettopp svigersene skulle til Spania uka før høstferien - da var det greit, da.

Skolen vår er liksom fleksibel, og går med på to uker ekstra fri uten så mye om og men. Men både pappaen og svigersene mener man skal gå på skolen når det er skole. Det er litt vanskelig å presse gjennom en Lanzarotetur utenom sesongen for bare snuppa og meg da. Sukk.

I fjor ble det en uke ekstra da nettopp svigersene skulle til Spania uka før høstferien - da var det greit, da.

Ja, er det ikke typisk? _Da_ er det liksom ok *ler*

Her i huset er vi ihvertfall enige, alle tre vil ha ferie når det går mot november. Hva svigers og foreldre måtte mene, betyr pent lite.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...