Gå til innhold

ny her men har et viktig spørsmål!!


Gjest jenta som lurer

Anbefalte innlegg

Gjest jenta som lurer

fant dette forumet og ble kjempeglad! her er det kanskje noen som kan hjelpe meg??

jeg er 17 år og har hatt anoreksi i 7 av dem. jeg har nå fått hjelp (siden august) og følger en kostplan der jeg spiser akkurat det kroppen trenger så jeg er stabil. men i oktober kom mensen og det gjorde den i november også!! ikke masse og litt rar men denn kom. så forsvant den i desember og kom tilbake nå i januar. nå er den fryktelig uregelmessig. forsvinner og kommer mye og lite.

det jeg lurer på er om dette er normalt?? jeg ligger jo på kanten. har hørt at man må ha en del kroppsfett for å få mensen og det skal jo ikke jeg ha.

håper dere vil svare meg.

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ragazza

Nå vet jeg jo ikke hva det er for en vekt du har stabilisert deg på...men når du skriver "og det skal jo ikke jeg ha" om kroppsfett, begynner jeg jo unektelig å lure... ikke rart du ikke har mensen ordentlig med den innstillingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære jenta som lurer! Det er ikke unormalt at mensen kommer uregelmessig i starten. Forøvrig vet vi at fravær av menstruasjon ved SF som regel skyldes lite fett i kosten, lav vekt, mye fysisk aktivitet,men også psykisk stress bidrar til uteblivelse / uregelmessig menstruasjon. Da du allerede har opplevd at menstruasjonen din har kommet tilbake vil den nok komme regelmessig etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...