Gå til innhold

Hva tror Jehovas vitner på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ugga Bugga

De er kristne, ja.

De feirer paaske, men ikke jul eller bursdager.

De tror ikke paa helvete, engasjerer seg ikke i politikk, de er opptatt av bibelstudier, de fleste av dem benekter evolusjonsteorien, og mange av dem tror at verdens ende kommer snart.

Annonse

fuji1365380447

De tror blandt annet at det bare er 177 000 som kommer til himmelen, så de jobber knallhardt med misjonering for å sikre seg en plass blant de få...

I tilleg mener de at det er synd å feire bursdager, så de blir ofte svære utenfor i vanlige miljøer. Og hvis noen gjør noe galt, blir de utstøtt av menigheten. Det betyr at familemedlemmer aldri kan snakke med hverandre igjen...

Helt grusom sekt.

Annonse

De er kristne, ja.

De feirer paaske, men ikke jul eller bursdager.

De tror ikke paa helvete, engasjerer seg ikke i politikk, de er opptatt av bibelstudier, de fleste av dem benekter evolusjonsteorien, og mange av dem tror at verdens ende kommer snart.

De feirer ikke påske nei.

fuji1365380447

Jeg tror nå helst at om det finnes en Gud, så er alle mennesker "utvalgt" jeg...

Jo ,det er klart. Ønsket om å bli sett og å være spesiell er ganske sterk for de fleste mennesker. Det er nok derfor at myter om et "utvalgt folk" oppstår.

Problemet er bare at ved prinsippet om at noen spesielle er utvalgte, så er "de andre" fordømt.

...så da er det bedre at alle er utvalgt.

Jeg personlig tror ikke på noen Gud, og jeg tror ikke at noen av oss er utvalgt.

Jo, de har en slags minnehoytidelighet for Jesu oppstandelse. Dette har jeg faktisk vaert med paa, saa det vet jeg.

Men de feirer det kanskje ikke med gule kyllinger og marsipan.

Ikke for jesus oppstandelse, men for at han ga sitt liv for mennsekene.

De feirer det med bønn og nattverd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...