Gå til innhold

La al-qaida og islamistene få sitt helvete.

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=253183

Begeret begynner å bli fullt. La islamistene få sitt helvete. La de endelig sprenge småunger til småbiter i USA og Europa. La dem endelig få understreket sine sanne hensikter og sitt sanne vesen.

Lykkeligvis valgte USA en president med handlekraft mot disse nazi-kreftene. Og heldigvis synes det som om stadig flere i Europa begynner å våkne og ser den trusselen vi står overfor.

La oss love islamistene et sant helvete, la oss love dem motangrep som får korstogene til å minne om picnic-turer. La oss love dem at de regimer som aktivt eller passivt støtter disse kreftene, vil bli fjernet og ødelagt. Og la oss love de krefter som ellers angriper våre basale friheter, skal få føle at man ikke kødder med Vesten, og de verdier vi står for.

Tiden for oppgjøret nærmer seg.

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Grip

24

• Goliath

17

• Jeg er en annen

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hat avler hat, verdens ende er nær, sann mine ord.

Vi skal vel ikke akkurat forskuttere verdens ende, men jeg er redd det blir mye helvete.

Når vi blir truet av terror og krig fra fundamentalistiske og totalitære krefter, kan vi imidlertid ikke legge oss flate.

Opp gjennom historien har det vist seg nødvendig å sette gryende fanskap på plass.

Vi nærmere oss en slik "runde" igjen, og vi har de ressurser som er ndøvendig hvis vi har viljen.

Hei Grip,

Takk for at du demonstrerer så ypperlig at det er INGEN forskjell mellom deg og terroristene. Din logikk og deres logikk er akkurat lik.

Jeg håper dog at dere kan finne dere en annen planet å bedrive barnehage-lek på.

Vi får se hvilken lyd det blir i pipen din, hvis vi (måtte gud forby) blir nødt til å skrape våre egne barn ned fra veggene etter bombeangrep.

Vi får se hvilken lyd det blir i pipen din, hvis vi (måtte gud forby) blir nødt til å skrape våre egne barn ned fra veggene etter bombeangrep.

Jeg vil påpeke at sjansen for slikt nok vil være mindre hvis USA ikke drepte 100 000 mennesker i Irak.

Er du overrasket over at de truer med å ta igjen, etter at vi har drept så mange?

De er jo akkurat som deg.

Annonse

Vi skal vel ikke akkurat forskuttere verdens ende, men jeg er redd det blir mye helvete.

Når vi blir truet av terror og krig fra fundamentalistiske og totalitære krefter, kan vi imidlertid ikke legge oss flate.

Opp gjennom historien har det vist seg nødvendig å sette gryende fanskap på plass.

Vi nærmere oss en slik "runde" igjen, og vi har de ressurser som er ndøvendig hvis vi har viljen.

Det er her meget relevant å påpeke at din "argumentasjon" og bin Ladens "argumentasjon" er identisk.

Jeg vil påpeke at sjansen for slikt nok vil være mindre hvis USA ikke drepte 100 000 mennesker i Irak.

Er du overrasket over at de truer med å ta igjen, etter at vi har drept så mange?

De er jo akkurat som deg.

Du må ikke glemme at den akutte fasen av denne krigen ble innledet 11/9-01. Senere supplert med utallige terroraksjoner bl.a. i Madrid. Flere vil følge. Også Norge er truet flere ganger.

Krigen mot den nye nazismen vil kreve besluttsomhet og innsats, men jeg tror stadig flere innser dette nå.

Noen, som sør, vil legge seg ned og by seg fram for disse totalitære kreftene, men dere er heldigvis snart i mindretall.

...

Hva blir vår reaksjon, sør, hvis vi må skrape våre egne barn ned fra veggene etter terror? Vil dine forvirrede ord være like preget av bomull og svada da? Vil du fortsatt tale terroristenes sak?

Du må ikke glemme at den akutte fasen av denne krigen ble innledet 11/9-01. Senere supplert med utallige terroraksjoner bl.a. i Madrid. Flere vil følge. Også Norge er truet flere ganger.

Krigen mot den nye nazismen vil kreve besluttsomhet og innsats, men jeg tror stadig flere innser dette nå.

Noen, som sør, vil legge seg ned og by seg fram for disse totalitære kreftene, men dere er heldigvis snart i mindretall.

...

Hva blir vår reaksjon, sør, hvis vi må skrape våre egne barn ned fra veggene etter terror? Vil dine forvirrede ord være like preget av bomull og svada da? Vil du fortsatt tale terroristenes sak?

Du legger deg langflat for terroristenes kamp mot menneskerettigheter. Du er deres ØNSKEMOTSTANDER!

Du gjør ALT en terrorist kan ønske seg!

Både du og terroristene har en felles kamp for religiøs fundamentalisme, og mot likestilling, rettigheter, osv.

...

Du skriver: "Du må ikke glemme at den akutte fasen av denne krigen ble innledet 11/9-01."

Du demonstrerer ekstrem uvitenhet og kunnskapsløshet når din "historie" begynner i år 2001.

Dette startet LENGE før.

Du legger deg langflat for terroristenes kamp mot menneskerettigheter. Du er deres ØNSKEMOTSTANDER!

Både du og terroristene har en felles kamp for religiøs fundamentalisme, og mot likestilling, rettigheter, osv.

Jeg tror du tar feil. De som planlegger terroraksjoner opptrer rasjonelt ut fra sine verdier og målsettinger.

Med dette som utgangspunkt, må man sørge for at terroristene ikke oppnår noen fordel, men snarere svekker mulighetene til å nå målsetningene.

Dette er hovedregelen for all krig mot terror, og den eneste som nytter.

Annonse

Jeg tror du tar feil. De som planlegger terroraksjoner opptrer rasjonelt ut fra sine verdier og målsettinger.

Med dette som utgangspunkt, må man sørge for at terroristene ikke oppnår noen fordel, men snarere svekker mulighetene til å nå målsetningene.

Dette er hovedregelen for all krig mot terror, og den eneste som nytter.

Du skriver: "må man sørge for at terroristene ikke oppnår noen fordel,"

Men med din kamp mot menneskerettigheter, et fritt samfunn, osv., så står du på på terroristenes side. Du implementerer terroristenes agenda fortere enn noen andre.

Gjest enden er nær

Skjønner ikke at du kan sammenligne dem. Amerikanerne har da aldri ønsket å bombe sivile mennesker, tver om så hjelper de dem så godt de kan.

Terroristene går jo til angrep på uskyldige mennesker/sivile. Det er stor forskjell, selv om jeg er enig i at det hadde vært best at Amerika aldri hadde blandet seg inn i muslimenes kriger.

Du skriver: "må man sørge for at terroristene ikke oppnår noen fordel,"

Men med din kamp mot menneskerettigheter, et fritt samfunn, osv., så står du på på terroristenes side. Du implementerer terroristenes agenda fortere enn noen andre.

Etter din logikk vil det aldri, på noe tidspunkt, være aktuelt å sette inn makt som tiltak mot terror. Det er en ettergivende og farlig logikk.

Å mene at vi gjennom å knele for terroristene kan beholde vår frihet og vårt demokrati, er i beste fall naivt.

Både du og dem har erklært krig mot menneskerettighetene. Og virkeligheten.

Militante fundamentalistiske muslimer får nok den krigen de ønsker.

Men alternativetet er å gi etter for de krav/ønsker de har.

Og det er selvfølgelig uakseptabelt for de fleste i den vestlige verden.

Da vil vi uansett kun ha en måte å møte dette på, og det er med makt.

Vi kan "dulle" med dem i noen årtier før det når et "klimaks" - og gi de en mulighet til å bygge sine nettverk enda sterkere.

Eller vi kan ta mer styring selv, og møte dem med makt tidligere - slik at deres evner til å foreta aksjoner vil være noe mer begrenset.

Jeg foretrekker sistnevnte.

Skjønner ikke at du kan sammenligne dem. Amerikanerne har da aldri ønsket å bombe sivile mennesker, tver om så hjelper de dem så godt de kan.

Terroristene går jo til angrep på uskyldige mennesker/sivile. Det er stor forskjell, selv om jeg er enig i at det hadde vært best at Amerika aldri hadde blandet seg inn i muslimenes kriger.

Hei,

Det "nytter" da ikke å påstå at man ikke ønsker å drepe sivile, når man har drept ca. 100 000 av dem.

Med vennlig hilsen

Etter din logikk vil det aldri, på noe tidspunkt, være aktuelt å sette inn makt som tiltak mot terror. Det er en ettergivende og farlig logikk.

Å mene at vi gjennom å knele for terroristene kan beholde vår frihet og vårt demokrati, er i beste fall naivt.

Feil igjen.

Man skal selvsagt bekjempe terrorisme, og jeg er ingen pasifist, men ikke ved selv å bryte menneskerettighetene og internasjonal lov og rett.

Å drepe 100 000 sivile er like utilgivelig, uansett om du heter bil Laden eller Bush.

Guantanamo er like sykt uansett om det er USA eller Taliban som står bak.

Militante fundamentalistiske muslimer får nok den krigen de ønsker.

Men alternativetet er å gi etter for de krav/ønsker de har.

Og det er selvfølgelig uakseptabelt for de fleste i den vestlige verden.

Da vil vi uansett kun ha en måte å møte dette på, og det er med makt.

Vi kan "dulle" med dem i noen årtier før det når et "klimaks" - og gi de en mulighet til å bygge sine nettverk enda sterkere.

Eller vi kan ta mer styring selv, og møte dem med makt tidligere - slik at deres evner til å foreta aksjoner vil være noe mer begrenset.

Jeg foretrekker sistnevnte.

1) Det er INTET som tyder på at din strategi virker. Tverimot, Vietnam viste det motsatte.

2) Du skriver: "Men alternativetet er å gi etter for de krav/ønsker de har."

Nei, alternativet er at vi IKKE gjør som terroristene, men selv opprettholder de standardene vi påstår vi forfekter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...