Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For ca 14 dg siden havnet jeg på legevakten pga

akutte pusteproblemer,legen undersøkte meg forholdsvis nøye,og konstanterte at jeg hadde kols

og skrev ut resept på ventolin 0,2mg inntil 4

ganger i døgnet,jeg fikk også konstantert høyt blodtrykk,i det siste har jeg måtte ta ventolin oftere en det som er beskrevet av lege,og de 2 siste døgn

så ofte som hver 3 time,er dette farlig,jeg røyker ca 10 sigaretter om dagen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16393-ventolin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Det er egentlig ingen begrensning på bruken av Ventoline, du kan bruke den når du har behov for den. Men det finnes tilsvarende lungemedisiner som varer i tolv timer, mot Ventoline som varer i 3-4 timer, og det hadde kanskje vært en ide å spørre legen din om du kunne få det. Du bør selvsagt også spørre legen din om du kan bli utredet for KOLS, det må tas en del lungefunksjonsprøver for å være sikker på diagnosen. En ting er i alle fall sikkert, og det er at du absolutt bør sutte å røyke, med en slik sykdom er det den beste medisin du kan få, ingen lege kan gjøre noe for deg som er bedre enn det. Røyking er den hyppigste årsak til denne sykdommen, og om du klarer å slutte å røyke, så kan du stoppe den skadelige utviklingen i lungene dine. Det som er ødelagt vil ikke bli reparert, men skadevirkningen vil altså opphøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16393-ventolin/#findComment-75838
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...