Gå til innhold

hva kaller dere sterke smertestillende tabletter


Dorthe

Anbefalte innlegg

Pga diskusjonen her må jeg bare spørre om hva dere kaller sterke, smertestillende tabletter. Er det virkelig slik at noen får A-preparater av fastlegen uten å ha vært til spesialist først. Min skriver bare ut B-preparater dvs Paralgin Forte, somadril, nosinan osv.

Dette virker jo bare på moderate smerter.

Har ikke hørt om noen som får Petedin, Oxycontin eller Ketorax av annet enn spesialister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kommer det vel litt an på om du mener spesialist i smertebehandling eller spesialist mht vurdering av sykdomstilstanden.

Mannen min har fått utskrevet A-preparater før han var i kontakt med smertespesialist. En av grunnene til at jeg antar at det ikke er uvanlig, er de lange ventetidene hos smertespesialister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det vel litt an på om du mener spesialist i smertebehandling eller spesialist mht vurdering av sykdomstilstanden.

Mannen min har fått utskrevet A-preparater før han var i kontakt med smertespesialist. En av grunnene til at jeg antar at det ikke er uvanlig, er de lange ventetidene hos smertespesialister.

Nå tenkte jeg vel egentlig på alle spesialister, men ikke fastlegen. Jeg skjønner at det blir gjort unntak, det skulle bare mangle. Ventelister kan føles som uendelige. særlig hvis man er sterkt plaget av smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva gjeldende praksis er, men jeg kan skjønne at en del allmennleger ikke tør å skrive ut de sterkeste sakene. En del av dem er jo ganske beryktet, kanskje spesielt oxycontin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...