Gå til innhold

finnes det en betegnelse for mennesker som dyrker sykdom?

Anbefalte innlegg

Gjest et lite stykke Norge

har en middelaldrende tante som har vært syk i hele sitt liv. har forståelse for at hun har mange problemer, men sykdom er også alt hun kan snakke om. Hun virker lidenskapelig opptatt av det. Både sønnen og dattera har hun klart å få uføretrygdet og mannen hennes sliter med store ryggproblemer sier hun. Nå skal hun få hele familien sjekket for kolestrol og er iherdig opptatt av at alle i familien skal sjekke seg for dette her.

jeg vil ikke si at hun bare er opptatt av seg selv men hun klarer alltid å vri samtalen inn på et sykdomsemne enten hos seg selv eller andre.

Er dette hypokonderi? eller hva ville dere kalt denne interessen.?

Fortsetter under...

Har hørt om et syndrom som heter Munchausen syndrom hvor man er sykelig opptatt av at andre skal ha medlidenhet med en og strategien man bruker da er sykdom. Munchausen by proxit heter det når mødre påfører barna sine sykdommer for å få sympati hos andre. om det er det hun feiler tør jeg ikke si men jeg er enig at interessen virker noe sykelig.

Gjest et lite stykke Norge

Høres merkelig ut at hun har klart å få barna sine uføretrygdet???? Hvordan klarer man det??????

vel hun har hatt gode hjelpere kan man si. og husk at dette er interessen hennes. hun har lagt ned enormt mye arbeid i dette her.

Annonse

Gjest tjohooo

Vennligst benytt kun ett nick i hver tråd. Det bør også være unødvendig å svare på sitt eget spørsmål under annet nick.

Vennlig hilsen

var det meg du siktet til nå ettersom du skrev det inn like etter mitt svar? har ikke skrevet hovedinnlegget.

Gjest Moderator

var det meg du siktet til nå ettersom du skrev det inn like etter mitt svar? har ikke skrevet hovedinnlegget.

Hei!

Kommentaren er til den som har skrevet hovedinnlegget. Vedkommende vet selv hvilke andre innlegg i tråden som h*n også er forfatter av.

Vennlig hilsen

Vennligst benytt kun ett nick i hver tråd. Det bør også være unødvendig å svare på sitt eget spørsmål under annet nick.

Vennlig hilsen

Føler at jeg blir mistenkliggjort her så lenge jeg ikke vet som blir siktet til. Jeg har mange tanter, men ingen som passer til denne beskrivelsen. Har ikke skrevet hovedinnlegget, og reagerte på det. Derfor mine svar.

Føler at jeg blir mistenkliggjort her så lenge jeg ikke vet som blir siktet til. Jeg har mange tanter, men ingen som passer til denne beskrivelsen. Har ikke skrevet hovedinnlegget, og reagerte på det. Derfor mine svar.

Da var det jo mange her igjen som hadde svart på tråden. *knegge*

Annonse

Vennlig hilsen

Hvorfor er det problematisk at noen benytter flere nick i samme tråd? Og hvorfor skal ikke de som har lyst til å svare på sitt eget innlegg med ett annet nick få lov til å gjøre det? Dette må da være helt uproblematisk! Har Webmaster for lite å gjøre?

Gjest tjohooo

Hvorfor er det problematisk at noen benytter flere nick i samme tråd? Og hvorfor skal ikke de som har lyst til å svare på sitt eget innlegg med ett annet nick få lov til å gjøre det? Dette må da være helt uproblematisk! Har Webmaster for lite å gjøre?

Det er vel heller de som svarer på egne spørsmål som har lite å gjøre :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...