Gå til innhold

Hjelp fort, ang. trygdespørsmål.

Anbefalte innlegg

Jeg er sykemeldt 40% fra min 80% jobb. I tillegg til denne 80% stillingen har jeg vært tilkallingsvakt ved et eldretun.

Nå er jeg ikke sykemeldt fra denne ekstrajobben, iallefall ikke på papiret.

Mitt spørsmål blir derfor; har jeg lov å ta på meg en ekstravakt denne helga. Det blir da utenfor min vanlige arbeidstid og faller ikke på en dag der jeg er sykemeldt.

Noen som forstår spørsmålet mitt og som kan svare?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163999-hjelp-fort-ang-trygdesp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ta ekstravakten uten å ha forhåndsklarert det med trygdekontoret eller spurt legen.

Kan ikke regelverket, men logisk sett så vil man vel kunne hevde at dersom du er frisk nok til å jobbe på eldretunet så kan man stille spørsmålstegn ved behovet for 40% sykemeldingen - såfremt ikke det er noe spesifikt ved din vanlige jobb som du ikke kan utføre pga sykdom, og som ikke gjelder i forhold til de oppgaver du har på eldretunet.

Som du skjønner så kan jeg ikke disse reglene, så jeg håper du snart får noen vettuge svar:-)

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å ta ekstravakten uten å ha forhåndsklarert det med trygdekontoret eller spurt legen.

Kan ikke regelverket, men logisk sett så vil man vel kunne hevde at dersom du er frisk nok til å jobbe på eldretunet så kan man stille spørsmålstegn ved behovet for 40% sykemeldingen - såfremt ikke det er noe spesifikt ved din vanlige jobb som du ikke kan utføre pga sykdom, og som ikke gjelder i forhold til de oppgaver du har på eldretunet.

Som du skjønner så kan jeg ikke disse reglene, så jeg håper du snart får noen vettuge svar:-)

Det er det jeg også tenker på, at man kan hevde at jeg ikke har behov for 40% sykemelding. men grunnen til at jeg er sykemeldt er forhold på arbeidsplassen. Men jeg tenker at dette er ting trygdekontoret ikke kan ta hensyn til. Men jeg ville jo aldri finne på å ta en vakt i et tidspunkt der jeg egentlig skulle vært på min venlige jobb.

Men nå har jeg takket nei til de to vaktene. Skal spørre på trygdekontoret i morgen.

Det er det jeg også tenker på, at man kan hevde at jeg ikke har behov for 40% sykemelding. men grunnen til at jeg er sykemeldt er forhold på arbeidsplassen. Men jeg tenker at dette er ting trygdekontoret ikke kan ta hensyn til. Men jeg ville jo aldri finne på å ta en vakt i et tidspunkt der jeg egentlig skulle vært på min venlige jobb.

Men nå har jeg takket nei til de to vaktene. Skal spørre på trygdekontoret i morgen.

Det lønner seg å manøvrere varsomt når man har med trygdeetaten å gjøre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...