Clue1365380406 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 det verste er at det er jeg som har dårlig samvittighet... og at han ikke ser at han har gjort noe galt. DEn som virkelig skal ha dårlig samvittighet er HAN!!! Men det har han vel ikke? Makan til egoistisk og ufølsom fyr! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Sett deg ned og tenk paa hvorfor du er sammen med denne mannen. Hva er fordelene kontra ulempene med aa vaere sammen med ham for deg selv og ikke minst barna? Jeg vil tippe at svaret gir seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solinari Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Sett deg ned og tenk paa hvorfor du er sammen med denne mannen. Hva er fordelene kontra ulempene med aa vaere sammen med ham for deg selv og ikke minst barna? Jeg vil tippe at svaret gir seg selv. den eneste fordelen akkurat nå er økonomien, jeg kommer ikke til å ha penger til noe ekstra hverken til ungene eller meg på lenge, skal inn på frivillig gjeldsordning i januar pga. han jeg var sambo med før, og pga at jeg har vært nødt til å betale alle faste utgifter nå også, har jeg ikke hatt råd til å betale gammel gjeld, eller måttet overse gammelt for å betale ny. Prøver å komme ut av dette nå, noe han aldri har hatt forståelse for ( det er jo ikke hans gjeld, men han visste om det da vi gifta oss, og kunne gjort ting lettere for meg). Han bruker nå dette mot meg, og sier at hvis han flytter kommer jeg ikke å ha råd til noen ting. og jo- jeg er egentlig rasende for det han har gjort, og også på meg selv fordi jeg har godtatt det. Ultimatum har jeg satt flere ganger, men han klarer alltid å snakke meg rundt. Jeg gir meg etter noen timer med press og drittprat fra han, kun for å slippe unna mer. Jeg prøver alltid også å gå unna når vi krangler, men han kommer alltid etter meg. Når jeg møtte han var jeg positiv og medgjørlig, og også naiv, nå er jeg bare blitt negativ og sta og sur. Han skjønner ikke hvorfor... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hadde ikke tolerert slik oppførsel fra mannen min! Hvordan kan han?? Mener det var feil å dra en tredje kvinne (eller flere) inn i sengen.. Ikke godta oppførselen hans. Ville først prøvd terapi, søskenbarnet mitt var fornøyd med det. Man må prøve å redde forholdet først, mener nå jeg. Lykke til, og husk at du fortjener at han er god mot det og ikke er "utro". Må prøve å redde forholdet først?? For enhver pris? Og når han ikke vil til parterapi, og ikke vil endre seg? For han synes jo ikke han har noen feil! Synes rett og slett hun burde hive ham på dør, og det skulle hun ha gjort for lenge siden! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 den eneste fordelen akkurat nå er økonomien, jeg kommer ikke til å ha penger til noe ekstra hverken til ungene eller meg på lenge, skal inn på frivillig gjeldsordning i januar pga. han jeg var sambo med før, og pga at jeg har vært nødt til å betale alle faste utgifter nå også, har jeg ikke hatt råd til å betale gammel gjeld, eller måttet overse gammelt for å betale ny. Prøver å komme ut av dette nå, noe han aldri har hatt forståelse for ( det er jo ikke hans gjeld, men han visste om det da vi gifta oss, og kunne gjort ting lettere for meg). Han bruker nå dette mot meg, og sier at hvis han flytter kommer jeg ikke å ha råd til noen ting. og jo- jeg er egentlig rasende for det han har gjort, og også på meg selv fordi jeg har godtatt det. Ultimatum har jeg satt flere ganger, men han klarer alltid å snakke meg rundt. Jeg gir meg etter noen timer med press og drittprat fra han, kun for å slippe unna mer. Jeg prøver alltid også å gå unna når vi krangler, men han kommer alltid etter meg. Når jeg møtte han var jeg positiv og medgjørlig, og også naiv, nå er jeg bare blitt negativ og sta og sur. Han skjønner ikke hvorfor... Hvis du flytter fra ham, blir vel boet deres fordelt 50/50? Hvis dere har felleseie, har jo du krav på halvparten. I tillegg har du jo krav på endel stønader nåe du blir alene med små barn. Synes det forholdet du er i nå gir mer grunn til bekymring enn økonomien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 den eneste fordelen akkurat nå er økonomien, jeg kommer ikke til å ha penger til noe ekstra hverken til ungene eller meg på lenge, skal inn på frivillig gjeldsordning i januar pga. han jeg var sambo med før, og pga at jeg har vært nødt til å betale alle faste utgifter nå også, har jeg ikke hatt råd til å betale gammel gjeld, eller måttet overse gammelt for å betale ny. Prøver å komme ut av dette nå, noe han aldri har hatt forståelse for ( det er jo ikke hans gjeld, men han visste om det da vi gifta oss, og kunne gjort ting lettere for meg). Han bruker nå dette mot meg, og sier at hvis han flytter kommer jeg ikke å ha råd til noen ting. og jo- jeg er egentlig rasende for det han har gjort, og også på meg selv fordi jeg har godtatt det. Ultimatum har jeg satt flere ganger, men han klarer alltid å snakke meg rundt. Jeg gir meg etter noen timer med press og drittprat fra han, kun for å slippe unna mer. Jeg prøver alltid også å gå unna når vi krangler, men han kommer alltid etter meg. Når jeg møtte han var jeg positiv og medgjørlig, og også naiv, nå er jeg bare blitt negativ og sta og sur. Han skjønner ikke hvorfor... ALtså du høres ut som du finner like ubrukelige typer som meg så du klarer deg antageligvis mye bedre alene. Og hvis du attpåtil jobber så kommer du til å klare deg bra alene sammen med ungene. Også fortsetter du med det ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solinari Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Hvis du flytter fra ham, blir vel boet deres fordelt 50/50? Hvis dere har felleseie, har jo du krav på halvparten. I tillegg har du jo krav på endel stønader nåe du blir alene med små barn. Synes det forholdet du er i nå gir mer grunn til bekymring enn økonomien. det er han som må flytte, vi leier og kontrakten står i mitt navn. Jeg har ikke tenkt å ta med meg barna og flytte, de har vært gjennom nok om de ikke skal måtte flytte også han kommer nok ikke til å ta med seg så mye, men det er ikke det jeg er redd for. Ting er ikke så viktig for meg. Jeg klarer fint å betale de faste utgiftene, problemene vil oppstå når det dukker opp uforutsette utgifter. Dette vet han, og bruker nå mot meg (dere blir oppdatert etterhvert som ting skjer her nå, trenger å få ut litt "gørr", og har ingen å ringe til...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solinari Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Hadde ikke tolerert slik oppførsel fra mannen min! Hvordan kan han?? Mener det var feil å dra en tredje kvinne (eller flere) inn i sengen.. Ikke godta oppførselen hans. Ville først prøvd terapi, søskenbarnet mitt var fornøyd med det. Man må prøve å redde forholdet først, mener nå jeg. Lykke til, og husk at du fortjener at han er god mot det og ikke er "utro". har prøvd i flere år nå, men det er ingenting som er bra nok for han. Har ikke flere ideer, og ikke mere vilje. Det må være toveis, mens han raser bare enveis.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 det er han som må flytte, vi leier og kontrakten står i mitt navn. Jeg har ikke tenkt å ta med meg barna og flytte, de har vært gjennom nok om de ikke skal måtte flytte også han kommer nok ikke til å ta med seg så mye, men det er ikke det jeg er redd for. Ting er ikke så viktig for meg. Jeg klarer fint å betale de faste utgiftene, problemene vil oppstå når det dukker opp uforutsette utgifter. Dette vet han, og bruker nå mot meg (dere blir oppdatert etterhvert som ting skjer her nå, trenger å få ut litt "gørr", og har ingen å ringe til...) Enig med deg, ungene har gjennomgått nok! Og da er vel beslutningen om å hive ham på dør ikke så vanskelig å ta? Gjør det før han ødelegger deg og ungene enda mer. Fint at leiligheten står på deg. Da har dere et fast holdepunkt, og ungene kan fortsette å være i sitt kjente miljø. Prøv å hold hodet kaldt når han prøver å manipulere deg, prøv å være sterk! Blir du i tvil, så skriv inn her. Vi er mange som støtter deg! Hvis du klarer å betale de faste utgiftene, så er det veldig positivt. Du skal se det blir en løsning på resten også! Stå på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solinari Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Enig med deg, ungene har gjennomgått nok! Og da er vel beslutningen om å hive ham på dør ikke så vanskelig å ta? Gjør det før han ødelegger deg og ungene enda mer. Fint at leiligheten står på deg. Da har dere et fast holdepunkt, og ungene kan fortsette å være i sitt kjente miljø. Prøv å hold hodet kaldt når han prøver å manipulere deg, prøv å være sterk! Blir du i tvil, så skriv inn her. Vi er mange som støtter deg! Hvis du klarer å betale de faste utgiftene, så er det veldig positivt. Du skal se det blir en løsning på resten også! Stå på! mm, jeg ga han beskjed i sted om at jeg vil at han flytter ut, han spurte om jeg er sikker ( noe jeg selvfølgelig ikke er (o;), og jeg sa ja. Det blir turbulent rundt meg fremover, og han har lovt meg at han skal finne seg en dame i kveld, men det er vel noe han sier fordi han vet det sårer meg. Av en eller annen grunn har jeg fortsatt følelser for han, og det er vel også en av grunnene til at ting er vanskelig, hvis ikke kunne jeg nok kastet han på dør for lenge siden. Det er godt å se at det er mange som bryr seg, og gir meg tilbakemeldinger, det gjør meg på en måte sterkere (om enn bare for øyeblikket), men jeg vet samtidig hvor fort jeg smelter når han prøver å bearbeide meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 mm, jeg ga han beskjed i sted om at jeg vil at han flytter ut, han spurte om jeg er sikker ( noe jeg selvfølgelig ikke er (o;), og jeg sa ja. Det blir turbulent rundt meg fremover, og han har lovt meg at han skal finne seg en dame i kveld, men det er vel noe han sier fordi han vet det sårer meg. Av en eller annen grunn har jeg fortsatt følelser for han, og det er vel også en av grunnene til at ting er vanskelig, hvis ikke kunne jeg nok kastet han på dør for lenge siden. Det er godt å se at det er mange som bryr seg, og gir meg tilbakemeldinger, det gjør meg på en måte sterkere (om enn bare for øyeblikket), men jeg vet samtidig hvor fort jeg smelter når han prøver å bearbeide meg... Denne gangen lar du deg ikke manipulere. Tenk på hva alle på dol har sagt nå og så er du hard. Ikke gi opp før du har prøvd. Han har tydelig tatt helt rotta på deg jo. Det er ingen som sier slikt til samboeren sin uten at de er drittsekker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 mm, jeg ga han beskjed i sted om at jeg vil at han flytter ut, han spurte om jeg er sikker ( noe jeg selvfølgelig ikke er (o;), og jeg sa ja. Det blir turbulent rundt meg fremover, og han har lovt meg at han skal finne seg en dame i kveld, men det er vel noe han sier fordi han vet det sårer meg. Av en eller annen grunn har jeg fortsatt følelser for han, og det er vel også en av grunnene til at ting er vanskelig, hvis ikke kunne jeg nok kastet han på dør for lenge siden. Det er godt å se at det er mange som bryr seg, og gir meg tilbakemeldinger, det gjør meg på en måte sterkere (om enn bare for øyeblikket), men jeg vet samtidig hvor fort jeg smelter når han prøver å bearbeide meg... Ser du hvor slem han er? Han har lovt at han skal finne en dame i kveld???? Hadde mannen min sagt det, hadde han fått beskjed om å pakke før han gikk, for her er det ingen vits i å komme tilbake! DEt skal jo ikke være slik i et forhold at man sier og gjøe ting for å såre. En skal jo støtte hverandre og ville det beste for hverandre. Så lenge du sitter fast med den tufsen av en mann(sorry), kommer du ikke til å oppleve et forhold som er godt å være i. Du er alt for snill når du skriver samlivsproblemer i overskriften. Det skulle stått samlivshelvete, for det er sånn det ser ut for oss andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kanskje veldig lett å si, men det høres ut til at du har prøvd mer enn nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solinari Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Ser du hvor slem han er? Han har lovt at han skal finne en dame i kveld???? Hadde mannen min sagt det, hadde han fått beskjed om å pakke før han gikk, for her er det ingen vits i å komme tilbake! DEt skal jo ikke være slik i et forhold at man sier og gjøe ting for å såre. En skal jo støtte hverandre og ville det beste for hverandre. Så lenge du sitter fast med den tufsen av en mann(sorry), kommer du ikke til å oppleve et forhold som er godt å være i. Du er alt for snill når du skriver samlivsproblemer i overskriften. Det skulle stått samlivshelvete, for det er sånn det ser ut for oss andre. ja, jeg er en beskjeden person... og ja, egentlig ( når jeg tenker godt etter, er ærlig og legger følelsene for han tilside ), så har det vært, og er fortsatt et helvete. Godt at noen kan hjelpe meg å sette ord på ting 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ja, jeg er en beskjeden person... og ja, egentlig ( når jeg tenker godt etter, er ærlig og legger følelsene for han tilside ), så har det vært, og er fortsatt et helvete. Godt at noen kan hjelpe meg å sette ord på ting Uff, har så vondt av deg at jeg får tårer i øynene! For din egen, og barnas skyld, vær sterk og hiv ham på dør! Og vet du hva, jeg synes synd på den neste dama hans også, for han kommer ikke til å være bedre mot henne. Det han gjør mot deg nå, ligger i hans personlighet, og kommer ikke til å endre seg uten videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Nesten så jeg ikke kan tro det er sant. Man skal være forsiktig med å bruke ordet psykopat, men hvis ikke dette er en psykopat så aner ikke jeg hva det er. Du bør selvsagt kutte han ut. Han herjer vilt med deg, og det vil han fortsatt gjøre til du kommer deg vekk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 mm, jeg ga han beskjed i sted om at jeg vil at han flytter ut, han spurte om jeg er sikker ( noe jeg selvfølgelig ikke er (o;), og jeg sa ja. Det blir turbulent rundt meg fremover, og han har lovt meg at han skal finne seg en dame i kveld, men det er vel noe han sier fordi han vet det sårer meg. Av en eller annen grunn har jeg fortsatt følelser for han, og det er vel også en av grunnene til at ting er vanskelig, hvis ikke kunne jeg nok kastet han på dør for lenge siden. Det er godt å se at det er mange som bryr seg, og gir meg tilbakemeldinger, det gjør meg på en måte sterkere (om enn bare for øyeblikket), men jeg vet samtidig hvor fort jeg smelter når han prøver å bearbeide meg... Fy søren, jeg blir så sint på dine vegne. Du får ikke lov å ha følelser for den mannen. Høøøører du? *roper høyt inn i øret ditt* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det er ikke snakk om alkohol her, det er ingen av oss som drikker, bare en sjelden gang...ikke fordi vi er avholds, men sånn er det bare blitt. Så vi har ikke det å skylde på heller... han ringte i sted og lurte på om jeg var ferdig med å være sjalu pga. hun jenta... jeg ga han et slemt svar tilbake, klarer ikke å holde meg tilbake lenger... må bare ta igjen litt for alt... trist at det har blitt slik, giftet meg for at det skulle vare livet ut, kanskje det som gjør det vanskelig å gå, å innrømme at jeg har gjort feil (igjen, har jo et samlivsbrudd bak meg fra før også, kanskje det virkelig er noe galg med meg?) Nei det er ikke noe galt med deg. Absolutt ikke. Blås i om det blir nok en skilsmisse. Det er så mange som skilles i dag,og det er ingen skam lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Du er ikke gift med en mann, du er gift med en guttunge. Nei, hun er gift med et monster. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mora2 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ja, jeg er en beskjeden person... og ja, egentlig ( når jeg tenker godt etter, er ærlig og legger følelsene for han tilside ), så har det vært, og er fortsatt et helvete. Godt at noen kan hjelpe meg å sette ord på ting Sorry, jeg har vært opptatt i noen timer. Her har det heldigvis hengt seg på flere med samme meninger som meg, ser jeg. Jeg har tenkt mye på deg mens jeg har vært borte, og vil si følgende: Jeg pleier nesten alltid å oppfordre folk til å prøve litt til, synes det er ille når folk går fra hverandre når de har barn sammen.Men det finnes en grense! Og den er nok nådd i deres tilfelle. Kan vanskelig forestille meg at du er slik en forferdelig kjerring at du fortjener alt han har gjort mot deg. Ingen fortjener å bli behandlet slik. Hvis du spør deg selv: Føler du at du/han fortsatt har noe å gi? Føler du at du har noe mer å bygge forholdet på? Hva ønsker DU? Ønsker du deg bort fra ham, eller ønsker du å bli værende hos ham på hans premisser? Er det i det hele tatt noe positivt å si om ham lenger? Ser du noe positivt i ham? Du er en voksen person og du er selv ansvarlig for hvordan ditt liv skal være. Du kan ta valg som påvirker hvordan ditt liv skal være. MEN DET KAN IKKE BARNA DINE. Dersom du blir i dette destruerende forholdet, velger du også at barna skal bli i det samme destruerende forholdet. Du kan velge om du vil ha det slik eller ikke, barna dine må bare henge på. Barna dine vil vokse opp og tro at det er ok at en mann oppfører seg slik mot kona si. Jeg skjønner ikke at du faktisk fortsatt har følelser for ham, etter alt. Jeg tror jeg ville hatet ham dypt og inderlig.... Men du husker ham jo også for slik han var før dere fikk barn, det vet ikke vi her inne så mye om. Jeg skjønner at man må være sterk når man skal bryte ut av et ekteskap. Jeg skjønner at han har tråkket deg helt "neåt" og at du har dårlig selvtillit og lavt selvbilde. Jeg synes du skal begynne med å fokusere på å finne nok styrke til å bryte. Du kan neppe få det verre enn du allerede har! Jeg har så vondt av barna dine. Jeg synes så forferdelig synd på 11-åringen. Han/hun er jo stor nå. Vet ikke hvor gammelt det andre barnet er. Har du snakket med eldstemann, vet du hvordan han/hun egentlig har det? Nei, hiv ham ut nå! Han kan bare finne seg en annen, det driter vel du i. Du fortjener bedre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/164005-samlivsproblemer/page/2/#findComment-1064304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.