Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Dette høres veldig negativt ut. Slik du beskriver ditt ekteskap i lang tid virker det som om det ikke er liv laga med den mannen du er gift med. Selv om du har barn med ham.

For hvem vil ha en partner som må stimulere seg på andre kvinner for å tenne på og ha omgang med sin faste samlivspartner. Og i tillegg trenger han frihet til å ha sex med andre, og det må du finne deg i. Nei, her må du sette foten ned. Det fraråder jeg deg i å finne deg i.

Jeg forstår at du er redd for å bli alene, og det er fælt å bli skilt. Men å leve slik du gjør er enda verre. Jeg tror du vil bli helt ødelagt om det skal fortsette slik som nå.

Jeg oppfordrer deg til å vurdere brudd. Ta kontakt med en fagperson hvis du trenger å snakke saken gjennom grundig med andre enn venner og familie. Eller gå rett til mannen din, hvis du er klar for brudd allerede, å konfronter ham med hvordan du ser på saken. Dette er ikke en liten fillesak, men være eller ikke være.

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solinari

16

• Clue1365380406

8

• lilleva

6

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Nei, hun er gift med et monster.

Dette er noe av det mest absurde jeg har sett på lenge. Selvsagt skal man som legmann være forsiktig med å bruke ord som psykopat, men maken til manipulerende egoist ser man sjelden.

Det høres egentlig ut som han er mer avhengig av deg enn omvendt - både økonomisk og at du på et eller annet vis er som en slags bøtte han kan denge løs på, i hvert fall verbalt og emosjonelt.

Som alle andre har sagt, dette er så langt fra liv laga som det er mulig å komme. Kast fyren ut, sørg for å involvere det offentlige slik at han holder seg unna, gjør hva du kan for å skaffe deg et nettverk som kan tre støttende til når du har det vondt - og se fram til det som kommer til å bli en ny start for deg! Livet venter, og du er utvilsomt en av de som har fortjent alt det gode som ligger der framme!

Dette er noe av det mest absurde jeg har sett på lenge. Selvsagt skal man som legmann være forsiktig med å bruke ord som psykopat, men maken til manipulerende egoist ser man sjelden.

Det høres egentlig ut som han er mer avhengig av deg enn omvendt - både økonomisk og at du på et eller annet vis er som en slags bøtte han kan denge løs på, i hvert fall verbalt og emosjonelt.

Som alle andre har sagt, dette er så langt fra liv laga som det er mulig å komme. Kast fyren ut, sørg for å involvere det offentlige slik at han holder seg unna, gjør hva du kan for å skaffe deg et nettverk som kan tre støttende til når du har det vondt - og se fram til det som kommer til å bli en ny start for deg! Livet venter, og du er utvilsomt en av de som har fortjent alt det gode som ligger der framme!

Regner med at du postet denne feil.

Gjest føler med deg

Trodde jeg hadde vært bort i mange bedritne menn, men dette tar kaka. Noe av det verste jeg har hørt, og jeg får så innmari vondt av deg.

Er enige i de mange og gode innleggene du har fått her.

Jeg vet det er vanskelig å bryte opp i et forhold, det tok meg flere år å bryte ut av et forhold med en som slo meg. Men brudd ser desverre ut til å være din eneste utvei om du noen gang skal få et verdig liv. Jeg er sikker på at du får det mye mye bedre, det kan vel neppe bli verre enn det du går gjennom nå...

Jeg spørr meg selv hva i all verden det er som får et menneske til å oppføre seg på denne måten. Det er bare helt utrolig at det går an av en voksen mann.

Jeg ønsker deg all lykke i verden til at du kommer deg gjennom dette og får et lykkelig liv.

Hvis jeg fornærmer deg nå, må jeg skynde meg å be om unnskyldning på forhånd, men... dette må være et køddeinnlegg, ikke sant?

Hvis du snakker sant: Bryt med mannen. Han vil deg bare vondt.

jeg skulle ønske det var bare tull, men det er det ikke.

Spør du mannen min sier han bare at jeg må komme over det, slik er det og slik blir det, og jeg burde ikke gjøre det til et problem.

Annonse

er det noen av dere som har svart som er menn?

Skulle vært interessant å høre hva menn mener, han påstår at jeg skal være glad for at jeg har en mann som sier hva han vil, istedet for at han gjør som alle andre og gjør det bak ryggen på kona fordi de ikke tør å snakke med henne om det....

Skulle vært interessant å høre hva menn mener, han påstår at jeg skal være glad for at jeg har en mann som sier hva han vil, istedet for at han gjør som alle andre og gjør det bak ryggen på kona fordi de ikke tør å snakke med henne om det....

nolte er i hvert fall mann.

Har du kastet ham på dør nå? Håper virkelig du klarer å gjøre det. Absolutt alle svarene du har fått går i én retning. Kom deg videre i livet og all mulig hell og lykke til deg og barna!

Clue1365380406

I et forhold er det snakk om å gi og få for begge parter. Her er det kun du som gir, og han er den som får (krever).

Ikke la ham snakke deg rundt igjen!

Det er ikke mange som lar partneren behandle seg sånn som han behandler deg!

At du skal være glad for at du har en mann som sier hva han vil ha? I stedet for å gjøre det han vil bak ryggen på kona si?

Den kan han stappe opp en viss plass!

Det han gjør og viser deg, er jo at han ikke setter pris på deg i det hele tatt. Alle hans feil skylder han jo på deg for. Og han tar jo IKKE hensyn til dine følelser.

Du kan hilse ham å si at noen menn faktisk har nok med den de er gift med, og en sånn kan du også finne deg. Du trenger ikke lete lenge heller.

Og har de ikke nok med oss, så får de heller være uten! Da er det bare å pakke og dra!

Jeg er mann, og skrev en kommentar nedenfor litt tidligere i dag. Den kom på feil streng, men det får så være.

Det mannen din bedriver er simpelt maktspill, helt sykt spør du meg.

Folk har skrevet mye fornuftig her, og for meg synes det innlysende at du bør komme deg videre i livet. Selvsagt er det trist og vondt å gå fra et menneske man har vært sammen med lenge, men det kommer et tidspunkt da det ikke er noen vei utenom. Du har sannsynligvis kommet til det punktet nå.

Lykke til med livet ditt, Solinari!

det verste er at det er jeg som har dårlig samvittighet...

og at han ikke ser at han har gjort noe galt.

Du har dårlig samvittighet fordi han er i ferd med å bryte ned selvfølelsen din - og på en slik måte at han prøver å få alt til å virke som ditt problem.

Kjære deg, dette kan du virkelig ikke leve med. Selvfølelsen din kommer _ikke_ til å bli noe bedre etter hvert med denne "mannen".

Tenk på deg selv, og tenk på barna dine. Husk at du fortjener langt, langt bedre enn dette. Du fortjener noen som får deg til å føle deg glad og trygg!!!

Ta evt en utskrift av svarene du har fått her, og les gjennom flere ganger dersom du kommer i tvil.

Lykke til!

Du har dårlig samvittighet fordi han er i ferd med å bryte ned selvfølelsen din - og på en slik måte at han prøver å få alt til å virke som ditt problem.

Kjære deg, dette kan du virkelig ikke leve med. Selvfølelsen din kommer _ikke_ til å bli noe bedre etter hvert med denne "mannen".

Tenk på deg selv, og tenk på barna dine. Husk at du fortjener langt, langt bedre enn dette. Du fortjener noen som får deg til å føle deg glad og trygg!!!

Ta evt en utskrift av svarene du har fått her, og les gjennom flere ganger dersom du kommer i tvil.

Lykke til!

To gode poenger du har der. Håper hun kommer seg trygt videre i livet.

Annonse

skorpionfisken

Vær glad om du blir kvitt ham. Selv om det er tragisk for den kvinnen som må overta. Det er jo tydeligvis flere dumme lettlurte kvinner i kø for å overta dusten. La dem få ham, og kos deg med at du slipper.

Det er mange økonomiske støtteordninger som finnes for enslige mødre, så om det er sånn i dag at du betaler det meste likevel, så skal du se at du plutselig får bedre råd om du kaster ut dusten.

Ærlig talt, skjerp deg! Kom deg til h... vekk fra den drittsekken! Makan til maktsyk, egoistisk mannsjåvinist skal man lete lenge etter!

Jeg kjenner jeg blir gresselig sint!

Det går da ikke an å påtvinge andre sine lyster. Hvis han ikke klarer å holde seg unna andre får du iallefall sørge for at han holder seg langft unna deg! Dette er IKKE din feil, det er ikke deg eller din kropp/utseende/væremåte det er noe galt med, det er han som er syk i hodet, og ikke evner å elske andre enn seg selv.

Stakkars barn som har en slik dust til far, og behandler moren deres som dritt..

Jeg skal si deg det at det finnes massevis av flotte, snille, trofaste menn derute, som hverken får bak ryggen på sine koner eller tvinger dem til sex de ikke vil ha. En slik er det du fortjener, ikke en dust som dette!

den eneste fordelen akkurat nå er økonomien, jeg kommer ikke til å ha penger til noe ekstra hverken til ungene eller meg på lenge, skal inn på frivillig gjeldsordning i januar pga. han jeg var sambo med før, og pga at jeg har vært nødt til å betale alle faste utgifter nå også, har jeg ikke hatt råd til å betale gammel gjeld, eller måttet overse gammelt for å betale ny.

Prøver å komme ut av dette nå, noe han aldri har hatt forståelse for ( det er jo ikke hans gjeld, men han visste om det da vi gifta oss, og kunne gjort ting lettere for meg).

Han bruker nå dette mot meg, og sier at hvis han flytter kommer jeg ikke å ha råd til noen ting.

og jo- jeg er egentlig rasende for det han har gjort, og også på meg selv fordi jeg har godtatt det.

Ultimatum har jeg satt flere ganger, men han klarer alltid å snakke meg rundt. Jeg gir meg etter noen timer med press og drittprat fra han, kun for å slippe unna mer.

Jeg prøver alltid også å gå unna når vi krangler, men han kommer alltid etter meg.

Når jeg møtte han var jeg positiv og medgjørlig, og også naiv, nå er jeg bare blitt negativ og sta og sur. Han skjønner ikke hvorfor...

Han skjønner ikke hvorfor!!!??? Makan!

Dere har barn sammen, da vil han måtte betale barnebidrag. Det finnes også andre støtteordninger for folk i din situasjon. Hva med familie/venner? Kan du bo hos dem/ få støtte derfra? Hva med sosialkontoret?

Vet at det ikke er så moro å gå til de skrittene, men jeg ville heller vært gjeldsslave eller sosialklient enn sammen med en slik drittsekk.

Han kommer til å kjøre deg helt ned, og ødelegge følelseslivet ig selvtilliten din fullstendig!

mm, jeg ga han beskjed i sted om at jeg vil at han flytter ut, han spurte om jeg er sikker ( noe jeg selvfølgelig ikke er (o;), og jeg sa ja.

Det blir turbulent rundt meg fremover, og han har lovt meg at han skal finne seg en dame i kveld, men det er vel noe han sier fordi han vet det sårer meg. Av en eller annen grunn har jeg fortsatt følelser for han, og det er vel også en av grunnene til at ting er vanskelig, hvis ikke kunne jeg nok kastet han på dør for lenge siden.

Det er godt å se at det er mange som bryr seg, og gir meg tilbakemeldinger, det gjør meg på en måte sterkere (om enn bare for øyeblikket), men jeg vet samtidig hvor fort jeg smelter når han prøver å bearbeide meg...

"Han skal finne seg en dame"??? Er han 3 år gammel, eller hva?

HVordan kan du la deg snakke rundt av ham, skjønner du ikke at han er en drittsekk som ikke fortjener noe som helst?

VIL du plages av ham? Han elsker deg ikke, ingen som elsker noen gjør slikt!

Hvis du lar deg lure, ja sorry, no offence, men da er du virkelig dum!

Sorry, jeg har vært opptatt i noen timer. Her har det heldigvis hengt seg på flere med samme meninger som meg, ser jeg. Jeg har tenkt mye på deg mens jeg har vært borte, og vil si følgende:

Jeg pleier nesten alltid å oppfordre folk til å prøve litt til, synes det er ille når folk går fra hverandre når de har barn sammen.Men det finnes en grense! Og den er nok nådd i deres tilfelle.

Kan vanskelig forestille meg at du er slik en forferdelig kjerring at du fortjener alt han har gjort mot deg. Ingen fortjener å bli behandlet slik.

Hvis du spør deg selv:

Føler du at du/han fortsatt har noe å gi? Føler du at du har noe mer å bygge forholdet på? Hva ønsker DU? Ønsker du deg bort fra ham, eller ønsker du å bli værende hos ham på hans premisser? Er det i det hele tatt noe positivt å si om ham lenger? Ser du noe positivt i ham?

Du er en voksen person og du er selv ansvarlig for hvordan ditt liv skal være. Du kan ta valg som påvirker hvordan ditt liv skal være. MEN DET KAN IKKE BARNA DINE. Dersom du blir i dette destruerende forholdet, velger du også at barna skal bli i det samme destruerende forholdet. Du kan velge om du vil ha det slik eller ikke, barna dine må bare henge på.

Barna dine vil vokse opp og tro at det er ok at en mann oppfører seg slik mot kona si.

Jeg skjønner ikke at du faktisk fortsatt har følelser for ham, etter alt. Jeg tror jeg ville hatet ham dypt og inderlig.... Men du husker ham jo også for slik han var før dere fikk barn, det vet ikke vi her inne så mye om.

Jeg skjønner at man må være sterk når man skal bryte ut av et ekteskap. Jeg skjønner at han har tråkket deg helt "neåt" og at du har dårlig selvtillit og lavt selvbilde. Jeg synes du skal begynne med å fokusere på å finne nok styrke til å bryte.

Du kan neppe få det verre enn du allerede har!

Jeg har så vondt av barna dine. Jeg synes så forferdelig synd på 11-åringen. Han/hun er jo stor nå. Vet ikke hvor gammelt det andre barnet er. Har du snakket med eldstemann, vet du hvordan han/hun egentlig har det?

Nei, hiv ham ut nå! Han kan bare finne seg en annen, det driter vel du i. Du fortjener bedre!

Takk til Mora2 for at du nevner barna!

Barn tar etter sine foreldre når det gjelder å behandle andre mennesker. Sønner tar f.eks veldig lett etter sin far og behandler ofte sin kone slik deres far behandlet deres mor, og døtre lar seg behandle av deres menn, slik moren lot seg behandle av faren, dette er allmennkunnskap i psykologien....

Tenk da hvor "fucked up" dine barn kan bli i deres fremtidige forhold? Ønsker du virkelig det?

Og ønsker du at barna dine skal vokse opp i et hjem der mor er ulykkelig og far behandler henne som dritt, der stemningen er trist, kranglete og trykket? Tenk på hva dette gjør med dem!

han vil ikke i familieterapi, for han mener at han ikke har noen problemer, men at det er jeg som har det.

Gode gud! Tror du virkelig på at dette er din feil??!! Stakkars deg, da er du virkelig trykket ned i søla av ham!

Dette er det KUN han som har ansvaret for.

Det du har ansvaret for er derimot ditt eget liv, og hva slags mann du ønsker å leve med. Du bør være dette bevisst, og KASTE HAM UT! Skriv ut en skilsmissebegjæring den dag i dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...