Gå til innhold

urinveisinfeksjon/tilbakevendene blærekatarr

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei jente på snart 20 år, og som er veldig plaget av urinveisinfeksjon.

Har nå fått det igjen.

Har vært på cystoskopi, og røntgen av mine urinveier.Alt så bra ut, var litt irirtert nederst i blæra fikk jeg vite, men det gjorde ingen ting.

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å hindre at jeg får så mye infeksjoner.

Er og ofte plaget med halsbetennelse, og har litt hovne mandler hele tiden......lurer på om det kan være en sammenheng der.

Jeg har sexliv, men har lært meg å tømme blære etter samleie.

Ellers er jeg i topp form.

Har brukt selexid 200 mg hver gang, men denne ganger fikk jeg timetoprim 160 mg.

Håper på svar,selv om dette ble et langt innlegg.

Vil gjerne høre hva du sier i forhold til min doktor.

Med vennlig hilsen

ei på snart 20

Kathy

Fortsetter under...

Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege

Noen mennesker er mer plaget av urinveisinfeksjoner enn andre. Du kan forsøke å gjøre urinen din sur med C vitamin, tranebær eller Hiprex. C vitamin får du i vanlig butikk. Tranebær i helsekostbutikk og Hiprex på apotek med resept. Dersom man hyppig har infeksjon kan det av og til være nyttig å få en lav dose medisin over lang tid. Jeg tror ikke at hovne mandler og sår hals har noe med urinveisinfeksjon å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...