Gå til innhold

NHD: Hva gjør jeg nå?


Gjest anouschka78

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka78

Jeg har skrevet her før. For tiden er jeg medisinert 150mg lamictal (måtte gå ned i dose pga.dårlig hukommelse og mareritt), og 750mg Aurorix. Jeg har hatt to fine mnd. men nå kjenner jeg sorgen igjen trenge seg fram. Tvangstankene er tilbake og jeg kjenner jeg begynner å tenke annerledes tanker (har vært psykotisk før.)

Jeg har vært syk hele livet og orker ikke dette stort lenger. Har akkurat fått meg jobb som jeg liker men nå trenger mindreverdighetstankene seg fram igjen og gir meg "beskjed" om at jeg må si opp. Jeg har mange ulike diagnoser og har prøvd like mange medisiner. Men det kjennes som at alltid klarer depresjonen å trenge seg gjennom etter en tid på ca. 2mnd. Må nevne at jeg svingte ganske mye i humøret før lamictal, dette er nå mye svakere. Har ingen symptomer ellers på pers.forstyrrelse. Søsteren min har ultra rapid cycling, en psyk. nevnte at han trodde faren min hadde en alvorlig manisk dep.lidelse, og vi har overflod av ADHD i familien. Jeg orker ikke mer!!! Hva er galt med meg? Hvilke medisiner kan jeg prøve nå? Det kjennes ut som at jeg bærer på en sorg som er for tung for meg å bære.

Setter pris på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nå bør du få et tillegg med et moderne antipsykotisk middel.

Min erfaring er at blant disse er Risperdal best mot tvangssymptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...