Gå til innhold

HC-parkering og lapper

Anbefalte innlegg

Gjest en bruker

Jeg har laget meg lapper med et bilde på og teksten "Siden du tar p-plassen min, får du ta handikapet mitt også!!!

Denne lappen setter jeg på alle biler som har parkert på handikap parkeringer uten å ha HC-parkeringskort i front ruta.

Tror en del folk allerede har begynt å reagere på det ved å ikke lenger bruker HC-parkeringen når de "bare" skal springe inn i butikken en snar tur. Fordi det har allerede blitt mindre biler som parkerer ulovlig på de plassene jeg har vært å satt lapper nesten daglig :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164027-hc-parkering-og-lapper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Noe annet som kunne vært kult å gjort, hadde vært å parkere dem inn med en liten buss full av rullestoler. Når de så er ferdige med å handle, tar man den der elektriske lemmen saaakte ned, og alle triller saaaakte ut med rullestolene. De kan jo ikke klage, for det er jo de som egentlig er i veien. Da hadde de nok også kanskje sluttet å parkere der.

Gjest en bruker

Det var en god idé!! Skulle jo vært unødvendig at du måtte gjøre det, men... Det vil nok alltid være noen som sniker osv. Kult gjort, i alle fall!

Joda jeg kommer til å fortsette med disse lappene.

Skulle helst se at det kom parkeringsvakter og ga dem bot for å ha parkert ulovlig.

Joda jeg kommer til å fortsette med disse lappene.

Skulle helst se at det kom parkeringsvakter og ga dem bot for å ha parkert ulovlig.

Men det vet du nesten aldri blir gjort. Jeg snakket med en parkeringsvakt og han sa at eieren av bilen var sikkert inne på posten en rask tur så han synes det var urettferdig å gi ham bot.

Neste gang det skjer skal jeg be om id-nummeret hans

Annonse

Gjest en bruker

Men det vet du nesten aldri blir gjort. Jeg snakket med en parkeringsvakt og han sa at eieren av bilen var sikkert inne på posten en rask tur så han synes det var urettferdig å gi ham bot.

På høgskolen jeg går på går det parkeringsvakter og gir bot til de bilene som står på HC-parkering og ikke har HC-parkeringskort. Dette informerer skolen om hvert semester. Så på høgskolen er det aldri parkert biler der som ikke har tillatelse til å stå der :-)

På høgskolen jeg går på går det parkeringsvakter og gir bot til de bilene som står på HC-parkering og ikke har HC-parkeringskort. Dette informerer skolen om hvert semester. Så på høgskolen er det aldri parkert biler der som ikke har tillatelse til å stå der :-)

Det er bra. I gata her er plassene alltid opptatte av folk som bare skal innom posthuset et øyeblikk.

Det er jo direkte tjenesteforsømmelse. De har plikt til å bøtelegge alle som parkerer ulovlig, med alt det medfører seg.

".........................."

Det er jo direkte tjenesteforsømmelse. De har plikt til å bøtelegge alle som parkerer ulovlig, med alt det medfører seg.

De har stor forståelse for parkeringsproblemene her skjønner du. Men de deler ut lapper til de som står 4,75 cm fra hjørnesteinen så her er det best å bruke målbånd før man parkerer.

De har stor forståelse for parkeringsproblemene her skjønner du. Men de deler ut lapper til de som står 4,75 cm fra hjørnesteinen så her er det best å bruke målbånd før man parkerer.

Slikt er alltid irriterende, og et av mange eksempler på stivbenthet. Men vi skal ikke glemme at en parkeringsvakts kompetanse og "omdømme" kun regnes ut i fra hvor mange bøter h*n skriver ut Hvorvidt foreleggene er gitt til de som FAKTISK er til hinder for trafikken har ingenting med saken å gjøre.

"..........................."

Slikt er alltid irriterende, og et av mange eksempler på stivbenthet. Men vi skal ikke glemme at en parkeringsvakts kompetanse og "omdømme" kun regnes ut i fra hvor mange bøter h*n skriver ut Hvorvidt foreleggene er gitt til de som FAKTISK er til hinder for trafikken har ingenting med saken å gjøre.

"..........................."

Da er nok vaktene her i området svært heldige for her er det hele tida så mange feilparkerte biler.

Annonse

Det er enkelte områder som er veldig ettertraktet blant disse folkene, ha :-)

Jeg har heldigvis fått parkeringsplass i parkeringshus så problemet er borte for meg. Etter å ha parkert på gata i 15 år er jeg den lykkelige innehaver av min egen plass og slipper bøter.

Jeg har heldigvis fått parkeringsplass i parkeringshus så problemet er borte for meg. Etter å ha parkert på gata i 15 år er jeg den lykkelige innehaver av min egen plass og slipper bøter.

Jeg kvittet meg med bilen og de problemene som fulgte med den for 3 år siden :-)

"............................"

Jeg kvittet meg med bilen og de problemene som fulgte med den for 3 år siden :-)

"............................"

Det skjønner jeg godt. Jeg liker ikke engang og kjøre bil så bilen min står trygt i parkeringshuset i kanskje en uke uten at jeg bruker den. Men den blir nok mere brukt til vinteren.

Kjører du ikke sønnen din til skolen hver dag da?

Nei, men jeg henter ham. Men da bruker jeg foreløpig ikke bilen. Det er derfor jeg har fått så store muskler, det er bare oppoverbakke ;o)

Det er skikkelig trim og egentlig er jeg både stolt og imponert av meg selv.

Nei, men jeg henter ham. Men da bruker jeg foreløpig ikke bilen. Det er derfor jeg har fått så store muskler, det er bare oppoverbakke ;o)

Det er skikkelig trim og egentlig er jeg både stolt og imponert av meg selv.

Aha, så det var det som var forklaringen! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...