Gå til innhold

Excel, Power Point og Word.....


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hva brukes de forskjellige programmene til i jobbsammenheng.

Er det vanskelig å sitte å plukke litt med det selv, og faktisk lære noe, eller lønner det seg å ta et kurs ?

Jeg kan bruke Word, men de to andre har jeg ikke sett på en gang, vet såvidt hva det brukes til.

Jeg har sett endel sekretær - stillinger hvor det er en fordel med kjennskap til disse, er det mye brukt ?

Og igjen - er det vanskelig ??

Sikkert mange rare spørsmål dette, men jeg hadde blitt superglad for et raskt svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Exel er et regneark.

Power Point er et presentasjonsprogram. Fint alternativ til overhead/lysark når du skal undervise.

Word er en tekstbehandler.

Alle tre er enkle å lære. De er svært like, og det du lærer i ett program har du nytte av i de to andre.

De beste lære"bøkene" får du kjøpt på Narvesen og en del dagligvarebutikker. Det er et hefte i ca A5 format for hvert program. De koster ca. 52 kr per stykk. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trønderpi

Excel er et regnearkprogram. Det brukes til å lage regnskap f.eks. eller statistikker.

Power Point er et program du kan bruke til å lage presentasjoner med.

Du kan vel lære en del av å sitte og plukke med det selv. Men til en jobb bør du vel kunne mer.

Du kan jo kjøpe deg bøkene og cd'ene til datakortet og øve deg med.

Vanskeligheten må vel avgjøres etter hvor mye du må kunne. Excel er ihvertfall ikke bare enkelt. Power Point vil du vel egentlig kunne lære deg selv ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Til deg som lurte: Det er selfølgelig mulig å lære seg funksjonene i disse programmene helt på egenhånd, men det blir tidkrevende. Det koster litt, men er lettere å ta et kurs. Etter endt kurs vil du kunne ta eksamen og få kursbevis som gjør det enkelt å dokumentere at du faktisk kan det du sier at du kan. Lykke til uansett hvilken løsning du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...