Gå til innhold

Sliten


dur

Anbefalte innlegg

I et år har min datter på 17 hatt en depresjon. Hun har skadet seg selv, men fikk hjelp av medisinen zoloft og fra barne- og ungdomspsykiatrisk klinikk, der hun fortsatt går til samtaler. Vi foreldre har også hatt noen samtaler der. Min mann har ikke vært særlig hjelpsom under datterens sykdom. I tillegg til sykdommen har hun prøvd amfetamin og hasj en periode i sommer. Hun tar nå urinprøver og disse viser ingen tegn til at hun ruser seg nå. Hun er for tiden ganske frisk, men jeg er utslitt. Jeg er sliten av å stille opp for henne når hun trenger det, sliten av å engste meg både for helsen og for rus, sliten av å være alene om de tunge løftene det er/har vært å få henne friskere og noen ganger er jeg sliten av meg selv tror jeg. Hvor kan jeg få hjelp? Jeg trenger hjelp til å fortsette å stå på for datteren min, jeg trenger hjelp til å få igjen livet mitt som det siste året har blitt brukt til en snart voksen datter og jeg trenger hjelp til å få tilbake min vanligvis positive innstilling til livet.Hvem kan gi meg den hjelpen? Jeg er for sliten til å stå på for å få den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan enten kontakte din egen fastlege og drøfte situasjonen med ham. Kanskje kan regelmessige samtaler i en periode - enten med fastlegen eller noen du henvises til - være det du trenger.

Du kan også spørre på bup om de har pårørendegrupper; noen steder har de det slik at foreldre kan utveksle erfaringer seg i mellom.

Det finnes også en pårørendeforening , se f.eks. http://www.lpposlo.org/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Ikke lett å få hjelp om man ikke har alvorlige problemer... sad but true...

Og har de ingen diagnose å slenge på deg, får du i hvertfall ikke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...