Gå til innhold

Personlighetsforstyrrelser


Orio

Anbefalte innlegg

Leste nettopp myten om Narsissus og Ekko.

Narsissus var han som forelsket seg i sitt eget speilbilde, og druknet da han bøyde seg for langt fram for å beundre det. Det er derfra narsisistisk personlighetsforstyrrelse har navnet sitt.

Ekko er den som løper bakenfor i skogen, og blir utsatt for en forbannelse som gjør at hun bare kan gjenta det andre sier, og ikke kan si noe selv.

Da jeg leste dette kjente jeg meg veldig igjen i beskrivelsen av Ekko. Mitt spørsmål er da om dette også er en personlighetsforstyrrelse? Ev. hva slags? Hva med behandling og utsikt til bedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekko trenger nok et selvutviklingskurs, for å finne seg sjæl. Da vil hun skjønne at hun er verdt noe i seg selv, og kan vise verden at hun har en rettmessig plass i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kanskje du kan ta nettopp dette opp med behandlern din hvis du har? Det tror jeg ville være veldig fint for deg selv og sammen med behandleren, slik at h*n kan forstå deg. Selv om det er vanskelig og vondt så kan det hende det kommer gode ting ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekko trenger nok et selvutviklingskurs, for å finne seg sjæl. Da vil hun skjønne at hun er verdt noe i seg selv, og kan vise verden at hun har en rettmessig plass i den.

Enig! Og Ekko trenger lys og varme. OG bekreftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...