Gå til innhold

Mat/trening/metthetsfølelse


JuLiEs

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ei jente på 17 år. Fekk sf. da jeg var 13-14 år.

Først var det anorexia. Var kjempe tynn! Gjekk til legen for at han skulle "se hvor tung jeg var"

Så blei jeg tykk!

Vog 60 kg og 159 cm!

Så ble jeg passe 159 og 52 kg. Var slik en stund. Folk sa jeg var tynn da. Så gikk jeg ned til 50 kg. Da sa pappa at jeg så ut som et avmagra..

Nå har jeg gått opp så mye. Men det var ikke vekta jeg ville prate om her.

Jeg trener hver eneste dag. springer flere timer for dsagen (i helgene), og jeg spiser utrolig mye!! kan spise 1 helt grovbrød med mye pålegg!! blir kjempemett, men etter 1 time sulten igjen!

i ukene spiser jeg bare frukt og grønsaker, og trener sef, mye mindre da. Kan vere noen dager (1-2 kanskje) at jeg ikke trener.

Er så lei! vekten går bare opp nå! Har alltid lyst på mat! Uansett!

Har nettopp spist 6 stooooore grovbrødsskiver med mye pålegg, er sulten enda jeg!!

Hva skal jeg gjøre? Skulker skolen også fordi jeg er feit!! Hjelp!!

Nåken som har tips? Vil bli ett normalt menneske som ikke burer meg inne. Vil ha venner igjen. Eller, jeg har venner, men er aldri med de for jeg liker best å sitte inne å spise. Før en slags rus av å spise meg helt stappa mett! Men ikke etterpå! Hata meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei JuLiEs.

En ting er sikkert og det er at du spiser såpass lite midt i uka at du senker forbrenningen din og når du da begynner o spise er du så sulten at du nesten ikke klarer å stoppe, og da er har du allerede senket forbrenningen din iløpet av uka. Det mest fornuftige er (som du helt sikkert er klar over) å spise normalt hele uka, da unngår du kanskje de voldsomme måltidene i helgen. Jeg har ihvertfall lært meg en ting og det er at har jeg lyst på litt sjokolade-så hjelper det lite å spise 10 tomater istedet for. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære JuLiEs! Har du slitt med dette alene, i så mange år?! Det er på tide at du får hjelp til å begynne på en forandring, få venner, øke selvfølelsen din osv. Du går på skolen- er det mulig å fortelle/skrive et brev til lærer, rådgiver eller helsesøster hvorfor du ikke kommer på skolen? For mange har det vært starten til en bedre hverdag når de har tatt mot til seg å fortelle noen om sin SF. Ønsker deg mot til å våge å fortelle noen om hvordan du sliter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære JuLiEs! Har du slitt med dette alene, i så mange år?! Det er på tide at du får hjelp til å begynne på en forandring, få venner, øke selvfølelsen din osv. Du går på skolen- er det mulig å fortelle/skrive et brev til lærer, rådgiver eller helsesøster hvorfor du ikke kommer på skolen? For mange har det vært starten til en bedre hverdag når de har tatt mot til seg å fortelle noen om sin SF. Ønsker deg mot til å våge å fortelle noen om hvordan du sliter!

Takker for svar. Jeg har venner, bare det at jeg ikke tar kontakt med de. Jeg trener og spiser. Er alt jeg gjør på. I ukene bor jeg på hybel. Der har jeg ingen venner!

Men jeg tør ikke fortelle noen om mitt problem enda. Vil komme meg ut av dette selv. Føle meg som en stor taper her. De med sf er tynne (alle er ikke det, men jeg vil vere tynn) Jeg spiser og spiser!

Men hva kan jeg gjøre når trangen for overspising melder seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...