elleve Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Nå føler jeg at jeg maser, så jeg skal ikke skrive så mye. Jeg er bedre av feberen, men den henger i fortsatt. Det siste jeg fikk beskjed om var at de hadde "rotet" bort blodprøvene som jeg tok sist, så her sitter jeg og er like klok, og frustrert. Jeg prøvde å spørre om det kunne komme i fra hjertet denne feberen, men legen sa at det var veldig små muligheter for det siden jeg hadde hull i forkamrene(?) og ikke noe gale med klaffene. Men så sier du noe annet! Hva skjer hvis det blir infeksjon i hjertet og er det sjeldent det blir det i forbindelse med ASD? Overlegen på med.avd. som hadde undersøkt meg, anbefalte IKKE å skifte sykehus (skal til rikshosp.), er det dem som har den beste kompetansen eller er det noen annen grunn som du kan forestille deg ( ut ifra et løst grunnlag selvfølgelig)? - og sykehuset er vel fortsatt ikke ferdig bygget?? *S* Takk for all hjelp og informasjon, håper dette er siste gang du leser innlegg fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16411-fritt-sykehusvalg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 22. januar 2001 Del Skrevet 22. januar 2001 Svar til Elleve. Det er riktig at det relativt sjelden blir infeksjon på grunnlag av en ASD, men med så langvarig feber (over 3 uker) med ukjent årsak vil det være viktig å utelukke at slik infeksjon foreligger. Det er lettere sagt enn gjort å bytte til annet sykehus, selv om vi har såkalt fritt sykehusvalg. Operasjoner, eller eventuelt en "paraply-prosedyre" til lukning av en ASD gjøres bare på regionssykehusene, og det er en viss ventetid ved dem alle. En ellers ukomplisert ASD vil bli prioritert rel. lavt, men vil dog settes på et program med en bestemt ventetid. Det er nok i praksis tvilsomt om du kommer tidligere til ved et annet sykehus enn Rikshospitalet, som forøvrig er ferdigbygget, og hvor ekspertisen i denne sammenhengen er god. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16411-fritt-sykehusvalg/#findComment-75884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.