Gå til innhold

4 dager etter bukplastikk

Anbefalte innlegg

Gjest krist69

hei. er nylig operert -full mageplastikk med stramming av magemuskler. de første dagene etterpå var ok - så lenge jeg var på smertestillende, hadde jeg ikke store plager, annet enn at jeg selvfølgelig ikke kunne gjøre stort annet enn å sitte/ligge der. nå på 4. dagen er det litt mer strekk, kribling og det som oppleves verst, er at jeg føler hele magen buler ut, og strammer ordentlig under bandasjen. dere andre som har erfaring med dette, er det vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164123-4-dager-etter-bukplastikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med operasjon. Jeg merket ikke noe slikt. Jeg hadde full megeplastikk med oppstramming av musklene 22 september.

Fjerde dagen kjørte vi ut til mine foreldre og hentet barna.En kjøretur på 50 minutter. Gikk som en gammel kone.Min mage ble flat med en gang, ikke noe hevelse. Nå hadde jeg ikke noe særlig med fett på magen. Arret er fint. Jeg teiper fremdeles såret. Ser ikke så mye av arret på høyre side. Datteren min sa i gårkveld at "mamma nå er magen din kjempe fin". Ble glad da. :)

Lykke til videre.

Hei! Jeg hadde bukplastikk for 2 1/2 uke siden. Magen min buler enda,ser ut som jeg er gravid.

Var og tok stingene på fredag og da sa de at det kommer av veskeansamling i magen.

Hvis ikke dette er borte til fredag skal de drenere det ut med ei sprøyte. Skulle få lokalbedøvelse,så det skulle visst ikke være vondt.

Men det kan jo bare være hevelse du har,var visst ikke så uvanlig det heller..

Du skal vel sikkert snart å fjerne bandasjen,så da får du vel vite om det er bare hevelse.

Hei! Jeg hadde bukplastikk for 2 1/2 uke siden. Magen min buler enda,ser ut som jeg er gravid.

Var og tok stingene på fredag og da sa de at det kommer av veskeansamling i magen.

Hvis ikke dette er borte til fredag skal de drenere det ut med ei sprøyte. Skulle få lokalbedøvelse,så det skulle visst ikke være vondt.

Men det kan jo bare være hevelse du har,var visst ikke så uvanlig det heller..

Du skal vel sikkert snart å fjerne bandasjen,så da får du vel vite om det er bare hevelse.

hei. da har det gått noen dager igjen - føler at magen buler litt mindre, men føler rett og slett at det er hovent ennå. har endelig fjernet dren og bandasje - fikk ikke lov å fjerne dren før etter 6 dager. dette pga at de måtte så dypt inn på nederste del av magen, at det ville være mer væske og sånt, og da holdt det ikke med dren i 2-3 dager.

deilig å se at magen er såpass mye flatere, kvitt disse grusomme valkene både over og under navle - selv om ikke midjemålet er stort forandra til nå, er jeg likevel godt fornøyd. håper likevel at det trekker seg litt mer sammen ennå, for som sagt det virker hovent.

nå er det leeeenge til jeg får trene noe ennå, men er det noen som vet noe godt treningsopplegg til etterpå? regner med det melder seg et behov for å få litt liv i musklene midt på kroppen igjen etterpå. blir jo sittende nokså stille nå en periode fremover.

hei. da har det gått noen dager igjen - føler at magen buler litt mindre, men føler rett og slett at det er hovent ennå. har endelig fjernet dren og bandasje - fikk ikke lov å fjerne dren før etter 6 dager. dette pga at de måtte så dypt inn på nederste del av magen, at det ville være mer væske og sånt, og da holdt det ikke med dren i 2-3 dager.

deilig å se at magen er såpass mye flatere, kvitt disse grusomme valkene både over og under navle - selv om ikke midjemålet er stort forandra til nå, er jeg likevel godt fornøyd. håper likevel at det trekker seg litt mer sammen ennå, for som sagt det virker hovent.

nå er det leeeenge til jeg får trene noe ennå, men er det noen som vet noe godt treningsopplegg til etterpå? regner med det melder seg et behov for å få litt liv i musklene midt på kroppen igjen etterpå. blir jo sittende nokså stille nå en periode fremover.

Samme med meg. Måtte ha dren i 6 dager, og midjemålet er ikke forandret stort. Det er derimot hoftemålet! :o)

Det er snart 5 uker siden min bukplastikk. Jeg er kjempefornøyd og gleder meg nå over formen som stiger hver dag, og snart får jeg begynne å trene!! Juhu!

• 1 måned senere...
Gjest bare lurer jeg!

Gratulerer med operasjon. Jeg merket ikke noe slikt. Jeg hadde full megeplastikk med oppstramming av musklene 22 september.

Fjerde dagen kjørte vi ut til mine foreldre og hentet barna.En kjøretur på 50 minutter. Gikk som en gammel kone.Min mage ble flat med en gang, ikke noe hevelse. Nå hadde jeg ikke noe særlig med fett på magen. Arret er fint. Jeg teiper fremdeles såret. Ser ikke så mye av arret på høyre side. Datteren min sa i gårkveld at "mamma nå er magen din kjempe fin". Ble glad da. :)

Lykke til videre.

Hei

Lurer bare på om du fikk dekket operasjonen din?

Jeg har også fått utført full bukplastikk og oppstramming av magemuskler, men forhørte meg ikke først om jeg fikk dekket det. Jeg var heller ike stor i utgansgpunktet og hadde ikke fett på magen.

Lurer bare på kriteriene for å få en slik operasjon dekket.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...