Gå til innhold

NHD -Aurorix, nedtrapping


inkink

Anbefalte innlegg

Hei igjen... Jeg har nå gått på aurorix siden i midten av august.

Men synes ikke de hjelper meg, desverre!!!.

Fikk økt energi i begynnelsen, og mitt sterke ønske om at de skulle hjelpe meg gjorde meg positiv, men må nok innse at jeg har akkurat de samme problemene i dag som før jeg begynte, pluss et par tilleggsproblemer som før var ukjent for meg.

Eneste pluss er energien.

Har stort sett vært plaget med psykosomatiske plager, men etter at jeg begynte på Aurorix fikk jeg en vond innvendig angstfølelse og uro, konsentrasjonsvansker samt søvnproblemer.

Brukte på det meste 450 mg, men på grunn av overnevnte problemer gikk jeg ned på dosen.

De siste 5 ukene har jeg brukt 375 mg.

Hvor fort bør jeg trappe ned? 75 mg (1/2 tablett)i uken? er det for mye??

Er veldig ømfindtlig for medisiner, så jeg bør nok gå varsomt ned. Hva er vanlig?

Håper på svar!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest angstog depresjon

Jeg opplevde det somme som deg, men øket dosen. Nå bruker jeg 750mg og er mye bedre.My av angsten forsvant ved passering av 600mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel allerede bestemt deg for å slutte.

75 mg i uka høres greit ut.

Hei igjen, og takk for svar.

Ja, jeg orker ikke denne tilleggsangsten?? eller hva det nå er. En vond følelse som kommer å går iallefall.!! Og om jeg har fornemt denne følelsen før en sjelden gang, har den etter påbegynt aurorixkur tidoblet seg. Er forøvrig best i form om kvelden??? Da er den vonde følelsen nesten borte. Endogen depresjon?? Iallfall upåvirket utenfra.

Aurorixen har heller ikke hjulpet på min svimmelhet, og andre psykosomatiske plager,som var hovedgrunnen til at jeg forsøkte med dem,--- så nå satser jeg på *kognotiv terapi*.

Var tre gangene til utredning hos psykiatiker på psykosomatisk institutt, og det gav meg faktisk endel.------ Om ikke annet så en trygghetsfølelse ved å skulle dit. Ergo har jeg tydligvis et behov for å prate om problemene med en fagperson.

Er forøvrig en åpen person med mange betrodde personer i min omgangskrets, men det blir ikke det samme.

Så jeg ser fram til å begynne i kognotiv terapi. Ser ut til at jeg ikke tåler AD, desverre. Fjerde gang jeg forsøker!

Håper bare jeg blir kvitt denne tilleggsangsten!!!!når jeg nå slutter med aurorix.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og takk for svar.

Ja, jeg orker ikke denne tilleggsangsten?? eller hva det nå er. En vond følelse som kommer å går iallefall.!! Og om jeg har fornemt denne følelsen før en sjelden gang, har den etter påbegynt aurorixkur tidoblet seg. Er forøvrig best i form om kvelden??? Da er den vonde følelsen nesten borte. Endogen depresjon?? Iallfall upåvirket utenfra.

Aurorixen har heller ikke hjulpet på min svimmelhet, og andre psykosomatiske plager,som var hovedgrunnen til at jeg forsøkte med dem,--- så nå satser jeg på *kognotiv terapi*.

Var tre gangene til utredning hos psykiatiker på psykosomatisk institutt, og det gav meg faktisk endel.------ Om ikke annet så en trygghetsfølelse ved å skulle dit. Ergo har jeg tydligvis et behov for å prate om problemene med en fagperson.

Er forøvrig en åpen person med mange betrodde personer i min omgangskrets, men det blir ikke det samme.

Så jeg ser fram til å begynne i kognotiv terapi. Ser ut til at jeg ikke tåler AD, desverre. Fjerde gang jeg forsøker!

Håper bare jeg blir kvitt denne tilleggsangsten!!!!når jeg nå slutter med aurorix.

Med vennlig hilsen

Hei ink!

Har lagt merke til at du nevner "kognotiv terapi". Mener du kognitiv terapi, eller er det en ny variant som heter "kognotiv"? Hva særpreger i såfall denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...