Gjest the ring Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Er det lurt å studere noe etter interesse, eller etter jobbutsikter etter endt studie? Har nemlig lyst å studere noe, som interesser meg veldig, men det er dårlig med jobb etter det. Men har ikke lyst å studere noe bare for å ha jobb etterpå heller. Er SÅ vanskelig. Hva sier dere? 0 Siter
Sofapus Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Du bør studere noe du "brenner for", ellers vil du sannsynligvis miste motivasjonen etter hvert. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Jeg ville først å fremst tenkt på hva du intreserer deg for......men det er jo klart at jobbutsiktene spiller en stor rolle..... 0 Siter
Gjest ergoterapi student Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Jeg synes det er viktig å studere noe man har lyst til. Det hjelper lite å få seg en jobb hvis man ikke trives i den. 0 Siter
Gjest the ring Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Er helt enig med dere, men er likevel skikkelig tragisk å ikke få jobb etter at man er ferdig utdanna...men jeg har håp, og har man også ståpåvilje så klarer man det meste;) det gjelder bare å vise seg, vise at man kan, så kanskje går det....ikke sant? Tror jeg skal satse på det jeg, så får jeg heller jobbe med noe annet etter studie, også får jeg kanskje napp for det jag brenner for etterhvert. Det viktigste er jo også å ha noe på papiret, uansett hva det er. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 7. november 2004 Skrevet 7. november 2004 Kommer helt an på din personlighet det! Hvor avhengig er du av økonomisk trygghet for å ha et bra liv. Må du ha hus, bil, fine løær, pene møbler og ferier bør du velge en utdannelse som gir jobb. Går dine verdier mer mot det indre, så velg det som gir deg et tilfresstillende liv 'der inne'. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Kommer helt an på din personlighet det! Hvor avhengig er du av økonomisk trygghet for å ha et bra liv. Må du ha hus, bil, fine løær, pene møbler og ferier bør du velge en utdannelse som gir jobb. Går dine verdier mer mot det indre, så velg det som gir deg et tilfresstillende liv 'der inne'. Skriver under på denne. 0 Siter
Gjest katjala Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Interesse absolutt. Studer det du har lyst til! Hvis ikke orker du ikke gjennomføre studiet, og iallefall ikke jobbe med det etterpå.. Dessuten forandrer markedet seg hele tida, så når du er ferdig er det godt mulig det er gode jobbemuligheter likevel! Følg hjertet ditt bestandig uansett:) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Jeg er uenig med majoriteten her. Utdannelse bør velges utifra et mer eller mindre praktisk mål. Det er altfor mange som studerer "interessante" fag, men som bare opparbeider seg studielån ved å gjøre det. Og, interessante fag kan vise seg å være kjedelig å studere. Og motsatt Det er vel noen jobber/studier du kunne tenkt deg? Og husk, studielånet må tilbakebetaler selv om du ikke får jobb pga utdannelsen. 0 Siter
Gjest to tanker samtidig Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Gå mest etter interesse, men styr unna de fagene hvor du er garantert arbeidsledighet. Uansett hvor interessert du skulle være i polsk rettshistorie, vil jeg fraråde dette studiet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.