Gå til innhold

Er jeg et ekstremt tilfelle? ;)


Gjest Melancholy

Anbefalte innlegg

Gjest Melancholy

Har det siste 1,5 året gått ganske mange forskjellige typer antidepressiva:

Seroxat (25 mg) + Tolvon

Cipralex (15 mg)

Fontex (40 mg) + Remeron

Cipralex (30 mg) (nådde ikke ønsket konsentrasjon selv med denne dosen) + Remeron (sluttet med Remeron etter én uke pga. tretthet)

Aurorix (nå 600 mg)

Ingen av disse har gitt meg noen virkning. Begynner å bli ganske lei av å gå rundt i halvsvime når jeg er våken (sover minst 10 timer hver natt.. hvis det er natt når jeg får sove.. innsovningspilleting har jeg sluttet med).

Er jeg immun mot slikt, eller trenger jeg noe annet? Journalen fra DPSen er ikke veldig klar på noen diagnose i grunn.. det står at det ikke er diagnostisk avklart, men de tipper affektiv lidelse i det bipolare spektrum...? Psykologen nevnte også at jeg hadde en personlighetsforstyrrelse. Burde de ikke vite noe mer når jeg har vært der time etter time med tester og utspørring i et halvt år?

Mye spørsmål her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom det er en deresjon i det bipolare spektrum, vil vanlige AD ofte ikke hjelpe.

Du burde nevne Lamictal som et alternativ.

Jo, du burde forlengst hatt en klar diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trassasa

Tenkte bare jeg skulle si at jeg også var veldig trett de to første ukene med remeron. Nå er døgnrytmen og trettheten tilbake til det gamle og jeg merker mye bedre effekt av remeron enn av utprøvde SSRI.

I kombinasjon med lamictal altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...