Gå til innhold

barn før ekteskap eller omvendt?

Anbefalte innlegg

Gjest katinkaliss

Hei! Veit at de fleste nå for tida får barn før de gifter seg..tror jeg da..Og det har jeg ingenting i mot. Er helt naturlig. Bare lurer på litt erfaringer omkring dette jeg? Noen som skulle ønske de gifta seg først likevel? Noen som føler det mister litt av sjarmen med å gifte seg hvis man har barn (at det ikke blir så stort).. Vil bare høre noen meninger jeg:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164156-barn-f%C3%B8r-ekteskap-eller-omvendt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Vi giftet oss først, og det føltes helt riktig for oss. Selv om det ikke hadde vært noen krise om det ble omvendt rekkefølge.

Er så gammeldags at jeg synes det var litt tryggere å være gift først. Dessuten er det jo morsommere å gifte seg når man har mer tid og overskudd og kanskje fortsatt er litt nyforelsket.

Tvillingmamma

Vi giftet oss først, og det føltes helt riktig for oss. Selv om det ikke hadde vært noen krise om det ble omvendt rekkefølge.

Er så gammeldags at jeg synes det var litt tryggere å være gift først. Dessuten er det jo morsommere å gifte seg når man har mer tid og overskudd og kanskje fortsatt er litt nyforelsket.

Enig med deg. Vi gjorde det også sånn.

fei1365380229

Vi hadde en gutt på 1 1/2 år og en gutt i magen når vi giftet oss :)

Har aldri vært tilhenger av kirke og prinsessebryllup.

Vi dro til et annet land og giftet oss, bare meg og han (og den i magen). Kjempekoselig og romantisk var det.

Annonse

Synes egentlig ikke deter noe galt med hverken det ene eller det andre, så lenge man setter barna til verden i trygge og kjærlige omgivelser.

Men faktum er at det ifølge loven er endel rettigheter og plikter innenfor et ekteskap, som ikke er der i samboerskap, f.eks når det gjelder farskap, foreldrerett og arv dersom en faller fra.

Derfor vil jeg selv gjerne gifte meg før jeg får barn, og også fordi jeg ikke vil ha barn med en jeg ikke kan tenke meg å gifte meg med...

Så for meg blir det riktig å vente med barn til etter at jeg og min samboer har giftet oss, uten at det likevel ville blitt noen krise om jeg ble gravid nå før vi er gift.

Gjest Elextra

Jeg ønsker barn nå, men vil ikke gifte meg ennå... Min drøm (hvis ejg kan kalle det det.. ) er at vi har en brudepike/gutt som er våres som tasser inn over kirkegulvet og kaster roseblader.. Det er SÅ nydelig da! ; )

Hehe, vent å se hva slags pøbel du får :o)

Jeg ønsker barn nå, men vil ikke gifte meg ennå... Min drøm (hvis ejg kan kalle det det.. ) er at vi har en brudepike/gutt som er våres som tasser inn over kirkegulvet og kaster roseblader.. Det er SÅ nydelig da! ; )

Jeg vil gifte eg før jeg får barn. I min familie er dette alfa omega. Men jeg ser ikke ned på folk som får barn før de gifter seg heller, selv om jeg synes det blir litt feil.

skorpionfisken

Her skjedde alt i "riktig" rekkefølge: Først kjærester, så samboere, så giftet vi oss, etter noen år fikk vi barn og etter 7 års ekteskap skilte vi oss :-D

Sånn gjorde vi også det. Bare at her kom ikke skilsmissen før etter 16 år.

Du kan i allefall ikke forsøke å innbille noen at du er en ekte hvit brud.

En "ekte" hvit brud kontra en "falsk" hvit brud? Hvis man ønsker å operere med slike begrep så går forskjellen på hvorvidt jomfruhinnen er brutt gjennom samleie, og ikke på om bruden har barn/ikke barn.

Annonse

Jeg vil gifte eg før jeg får barn. I min familie er dette alfa omega. Men jeg ser ikke ned på folk som får barn før de gifter seg heller, selv om jeg synes det blir litt feil.

Hvorfor det egentlig? Fordi man ikke skal ha sex før ekteskapet fra gammalt av?

Å få barn er jo en er konsekvens av sex... : ) Så skjønner ikke hvorfor. Når jeg gifter meg en stor dag i livet, og den vil jeg dele med evtuelle barn.

Eller som i bryllupet vi var i... Barna SKULLE gå pent over krikegulvet med bukettene sine, men den eldste gjorde seg til og skar grimaser og lo høyt og skjærende, den mellomste ble flau og ville ikke gå i det hele tatt, mens minstemann ble redd og begynte å gråte og løp til mormor. Ikke akkurat en veldig høytidelig stund. Den assorterte skrikingen varte vielsen ut.

Gjest Ugga Bugga

Synes egentlig ikke deter noe galt med hverken det ene eller det andre, så lenge man setter barna til verden i trygge og kjærlige omgivelser.

Men faktum er at det ifølge loven er endel rettigheter og plikter innenfor et ekteskap, som ikke er der i samboerskap, f.eks når det gjelder farskap, foreldrerett og arv dersom en faller fra.

Derfor vil jeg selv gjerne gifte meg før jeg får barn, og også fordi jeg ikke vil ha barn med en jeg ikke kan tenke meg å gifte meg med...

Så for meg blir det riktig å vente med barn til etter at jeg og min samboer har giftet oss, uten at det likevel ville blitt noen krise om jeg ble gravid nå før vi er gift.

Helt enig!

Gjest Elextra

Hvorfor det egentlig? Fordi man ikke skal ha sex før ekteskapet fra gammalt av?

Å få barn er jo en er konsekvens av sex... : ) Så skjønner ikke hvorfor. Når jeg gifter meg en stor dag i livet, og den vil jeg dele med evtuelle barn.

Da burde du jo like godt vente 30 år til, og dele dagen med barnebarn også :)

En "ekte" hvit brud kontra en "falsk" hvit brud? Hvis man ønsker å operere med slike begrep så går forskjellen på hvorvidt jomfruhinnen er brutt gjennom samleie, og ikke på om bruden har barn/ikke barn.

Selvfølgelig! Men et barn kan ikke bortforklares med annet enn at paret har hatt sex?

Må jo legge til at jeg selvfølgelig mener at alle må få lov til å bruke hvit brudekjole hvis de ønsker det, dette tullet med å være jomfru til man er gift har jeg ikke så veldig sansen for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...