Gå til innhold

blokkert spyttkjertel

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg er en mann på 39. De siste to dagene har høyre spyttkjertel og kanalen frem til området der spyttet kommer ut, hovnet opp når jeg har spist. Virker som spyttet ikke får passere normalt gjennom kanalen og ut i munnen. Dette er ganske ubehagelig, nesten litt vondt og det oppstår en betydelig hevelse på høyre side av halsen rett under kjevebenet. Dette forvsvinner ca. en times tid etter måltidet

hvis jeg presser på det hovne området og arbeider intenst med

tungen for å frigjøre spytt,men

en liten hevelse gjenstår, selv

etter en natts søvn. Hadde samme

problem for ca.2 år siden. Tok da røntgen av området uten at det ble funnet noe som blokkerte

Problemet løste seg selv etter

et par tre dager, og jeg har bare hatt svak antydning til det

samme inntil nå. Hva er dette?

Hva må gjøres? Finnes det mange med samme problemet?

På forhånd takk for hjelpen !!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16417-blokkert-spyttkjertel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til sykmann. De fleste Øre-nese-halsleger klarer å klemme ut eller fiske ut en spyttsten, som er vanligste årsak til hoven spyttkjertel. Noen ganger vil stenen forsvinne av seg selv.

Sitrus-frukter stimulerer spytt-dannelsen kraftig. Dersom du kan spise litt sitron uten å få ny hevelse, er nok stenen borte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16417-blokkert-spyttkjertel/#findComment-76601
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...