Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er en kvinne på 43 år, 166 cm høy og 65 kg. Disse kiloene er litt ujevnt fordelt og det er mine ben som har fått mesteparten.

Jeg er kraftig fra rompa og ned. Relativt stor rompe, korte ben med kraftige lår, men verst er knær, legger og ankler. Jeg har brede og klumpete knær, spesielt det høyre etter to meniskoperasjoner med dertil arrvev og mulig bruskdannelse. Leggene er spesielt korte og tykke og anklene er heller ikke noe vakkert syn.

Jeg har drevet aktivt med idrett inntil for ett år siden, men er ingen sofasliter. Jeg gikk ned i vekt fra 76 til 65 kilo for 4 år siden ved hjelp av Grete Rhoede, men bena ble ikke penere av den grunn. Jeg har forøvrig ikke problemer med å holde vekten.

I tillegg sliter jeg med åreknuter og har hatt en operasjon i hvert ben, men de kommer tilbake.

Noe skyldes sikkert de operasjonene jeg har hatt og noe er arv; mine fars søstre har også slike ben og min mor var plaget med åreknuter.

Nå skal jeg prøve Bailine massasje for å se om det hjelper.

Jeg skjemmes av mine ben og det går på selvfølelsen løs. Jeg har en jobb jeg representerer en del i og det er vanlig å gå i skjørt eller kjole. Jeg velger alltid ankelsidt skjørt eller kjole, men det er ikke alltid det er god kotyme...

Kan jeg hjelpes med plastikkirurgi?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164183-stygge-ben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Er du generelt for stor hele veien fra livet og ned er det nok begrenset hva man kan gjøre. Men både hofter og lår, knær og legger kan i prinsippet fettsuges. Jeg synes derfor en konsultasjon er berettiget.Hvis enkelte områder er særlig rammet, kan fettsuging til og med være en god løsning dersom vekten ellers er nogenlunde normal.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164183-stygge-ben/#findComment-1066418
Del på andre sider

Er du generelt for stor hele veien fra livet og ned er det nok begrenset hva man kan gjøre. Men både hofter og lår, knær og legger kan i prinsippet fettsuges. Jeg synes derfor en konsultasjon er berettiget.Hvis enkelte områder er særlig rammet, kan fettsuging til og med være en god løsning dersom vekten ellers er nogenlunde normal.

Hei

Jeg hadde, eller har egentlig enda, slike ben som du beskriver her.

I fjor høst fikk jeg fettsugd mine ankler, knær og ridebukselår.

8 mnd etter måtte jeg inn til ny operasjon. På ny ble anklene mine fettsugd.

Nå, 7 mnd etter operasjon 2, ser fremdeles leggene mine like store ut..

Forstå det den som vil..

Ikke har jeg gått opp i vekt heller, jeg har enda gått ned!

Dette var ment som en liten tankevekker om at det ikke alltid gir gode resultater ved slike operasjoner.

For meg var fettsugingen av anklene ikke verdt de drøye 20 000 kr!!

Jeg angrer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164183-stygge-ben/#findComment-1070487
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Hei

Jeg hadde, eller har egentlig enda, slike ben som du beskriver her.

I fjor høst fikk jeg fettsugd mine ankler, knær og ridebukselår.

8 mnd etter måtte jeg inn til ny operasjon. På ny ble anklene mine fettsugd.

Nå, 7 mnd etter operasjon 2, ser fremdeles leggene mine like store ut..

Forstå det den som vil..

Ikke har jeg gått opp i vekt heller, jeg har enda gått ned!

Dette var ment som en liten tankevekker om at det ikke alltid gir gode resultater ved slike operasjoner.

For meg var fettsugingen av anklene ikke verdt de drøye 20 000 kr!!

Jeg angrer.

Hvor stor forandringen blir er avhengig av anatomien og av operasjonen. Dette betyr altså at operasjonen ikke nødvendigvis er ufullstendig. Men kan hende er du ikke blitt informert godt nok, eller kanskje var dine forventninger for store. I alle tilfeller viser jo dette at man som lege skal være varsom når man velger ut hvilke pasienter man skal anbefale operasjon. I alle fall synes jeg du skal snakke med legen som opererte deg og få en ny konsultasjon. Hvis han mot formodning skulle finne at operasjonen burde vært gjort bedre, vil han sikkert hjelpe deg uten at det koster deg noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/164183-stygge-ben/#findComment-1083592
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...